  • 391. Data: 2016-02-26 10:25:05
    Temat: Re: Rondo - zawracanie
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 25 Feb 2016 20:01:25 +0100
    "neelix" <a...@w...pl> wrote:

    > Brakiem kultury a nawet rozumu to jest trzymanie nogi na hamulcu na płaskim
    > odcinku drogi np. podczas oczekiwania na zmianę świateł na sygnalizatorach w
    > porze wieczorowej.

    Żal Ci dupkę ściska, że wszyscy wkoło mają automatyczne skrzynie biegów, a Ty
    lewarkiem musisz wachlować ;)

    > Jadący po rondzie
    > prawym pasem nie łamie prawa i nie wykazuje braku kultury. To jest
    > pragmatyzm.

    Prawa nie łamie, ale jest kołkiem zmniejszającym płynność ruchu, z powodu własnej
    niewiedzy lub nieumiejętności jazdy.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 392. Data: 2016-02-26 11:21:21
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Feb 2016 19:42:12 -0000 (UTC), w <nal12k$tg9$1@dont-email.me>, masti
    <g...@t...hell> napisał(-a):

> [...]
    com...

    > mrugasz na kazdym zakręcie?
    > <http://trail.pl/uploads/photo/image/2013/08/12/10/2
    2915/normal_855f6ea6753f32818da9064e5414568c.jpg>

    A widzisz tam jakieś skrzyżowania?

    PS. Co ma "zawracająca" droga do ronda i skrzyżowania?

  • 393. Data: 2016-02-26 12:03:55
    Temat: Re: Rondo
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    ==========

    Prawa nie łamie, ale jest kołkiem zmniejszającym płynność ruchu, z powodu
    własnej niewiedzy lub nieumiejętności jazdy.

    szerszeń
    ====================

    Kołkiem to jest ten co wjedzie na pas wewnętrzny (wjedzie z trudnością
    w godzinach szczytu) i następnie przeciska się na pas zewnętrzny,
    klnąc, bo na innych pasach dużo samochodów. Taki to dopiero kołek.
    Rondo to nie jest miejsce do gromadzenia pojazdów. Po to przed rondem jest
    znak A-7 ustąp pierwszeństwa, czyli jak ktoś jest na rondzie to ma go
    opuścić względnie szybko, a nie robić miejsce następnemu, który mu utrudni
    i spowolni zjazd.

  • 394. Data: 2016-02-26 12:43:58
    Temat: Re: Rondo ... znaki poziome.
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    "Lucenty" <n...@g...pl> wrote:

    > Sugerowanie się geometria drogi i skrzyżowania
    > to nie jest sposób na bezpieczną jazdę.

    A gdzie to napisałem drogi Watsonie?
    Stwierdzam jedynie że są pewne prawidła w budowie takich skrzyżowań które
    _mogą_ sugerować jaki się ruch na nich odbywa, jak ktoś nagle oślepnie, albo
    złośliwe UFO wymaże wszystkie znaki poziome.

    szerszeń
    ============

    Nie pisałeś o prawidłach tylko pisałeś, że "geometria sugeruje".
    Jaki jest ruch to każdy widzi, nie potrzeba do tego geometrii, co najwyżej
    mogą być przydatne okulary.
    Jedną z wazniejszych informacji dla kierowcy jest kto ma pierwszeństwo ?
    Napisałeś, że gdy zabraknie znaków poziomych to geometria sugeruje.
    Nie wolno sugerować się geometrią, gdy zabraknie znaków poziomych.
    Należy zwracać uwagę na znaki pionowe i sygnały.

    początek cytatu :
    On Wed, 24 Feb 2016 21:53:25 +0100
    "re" <r...@r...invalid> wrote:

    > Idea słuszna, ale czy pasy mogą być jedynym oznakowaniem ? Niech spadnie
    > śnieg albo się oznakowanie zużyje ...

    Pomijając słabość tego argumentu to przeważnie nie są jedynym oznakowaniem,
    przeważnie przed C12 na których się miga lewym, są odpowiednie znaki pionowe
    i poziome przed, przed takimi na których się nie miga jest tylko C12 i A7,
    dodatkowo przeważnie geometria drogi i skrzyżowania sugeruje jaki ruch sie
    na nich odbywa, bo drogi doprowadzające ruch do skrzyżowania albo są
    prowadzone mniej więcej centralnie na wyspę, albo wyraźnie z boku. O ile
    wiec o co mi chodzi ;)
    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 395. Data: 2016-02-26 14:13:32
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 26 Feb 2016 12:43:58 +0100
    "Lucenty" <n...@g...pl> wrote:

    Widać masz problemu z rozumieniem tekstu, skoro nawet po wyjaśnieniu, nadal nie
    rozumiesz o co chodzi.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 396. Data: 2016-02-26 14:17:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 26 Feb 2016 12:03:55 +0100
    "Lucenty" <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > znak A-7 ustąp pierwszeństwa, czyli jak ktoś jest na rondzie to ma go
    > opuścić względnie szybko, a nie robić miejsce następnemu, który mu utrudni

    Czy Ty bierzesz jakieś specjalne lekcje z trudnej sztuki pisania głupot w sprawach
    oczywistych, czy takiś samorodek?

    Jak do C12 dochodzą po dwa pasy to i na nich są dwa pasy. Jak kołek na zewnętrznym
    będzie nim jechał najdalej do 2giego zjazdu, wtedy nikt się nie będzie musiał
    przeciskać, a ruch będzie płynny i szybki.
    Jeśli z 2 pasów zrobisz jeden na obwiedni, to nie będzie on ani szybki, ani płynny.
    Ale to trzeba trochę pojeździć i mieć oleju w głowie aby to zrozumieć.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 397. Data: 2016-02-26 15:55:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
> [...]

    >na zewnętrznym będzie nim jechał najdalej do 2giego zjazdu, wtedy
    >nikt się nie będzie musiał przeciskać, a >ruch będzie płynny i

    A gdzie tam. W koncu to skrzyzowanie, to dochodza samochody z innych
    kierunkow.
    I nie ma sily - gdzies sie te potoki musza krzyzowac.

    Turbinowe jest pewnym rozwiazaniem, ale krzyzowanie i tak jest.

    >Jeśli z 2 pasów zrobisz jeden na obwiedni, to nie będzie on ani
    >szybki, ani płynny. Ale to trzeba trochę pojeździć i mieć oleju w
    >głowie aby to zrozumieć.

    Oj ... w miare plynny to moze byc.
    Szybki ... to juz zalezy od natezenia ruchu, srednicy.
    W kazdym badz razie nie ma takiego zajezdzania, jak przy wiekszej
    ilosci pasow :-)

    J.

  • 398. Data: 2016-02-26 17:21:12
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    On Thu, 25 Feb 2016 21:05:17 -0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > na jakiej podstawie tak twierdzisz skoro jadąc wokół nie zmieniam pasa?
    =========

    Na takiej, że blokujesz zjazd z C12 temu z zewnętrznego pasa, zmniejszasz w
    ten sposób płynność ruchu.

    szerszeń

    ============

    Co ty znowu pi...sz ?
    Ja jadę zewnętrznym z max dopuszczalną prędkością,
    piszesz, że on też jedzie zewnętrznym pasem,
    to jak mogę mu blokować ? Jedziemy jeden za drugim
    z max prędkością.
    Zanim wyślesz posta to daj komuś mądrzejszemu do zaakceptowania.

  • 399. Data: 2016-02-26 17:47:04
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    ============
[...]

    ===========
    W każdym twoim poście udowadniasz, że pisanie głupot jest bardzo łatwą
    sztuką.

    Kołek na wewnętrznym będzie musiał się przeciskać, bo na zewnętrzny pas
    w międzyczasie 1szym wjazdem wjadą następni i wzajemnie będą się blokować.
    Owszem poprzepuszczają sie w końcu wzajemnie, ale nie służy to płynności
    ruchu, ani bezpieczeństwu ruchu.
    Wygląda, że nigdy nie jeździłeś wielopasmowym rondem w godzinach szczytu.

    Samochody wjeżdżają na rondo dwoma pasami, a zjeżdżają jednym.
    Już to powoduje zmniejszenie płynności ruchu. Ty chcesz jeszcze dodatkowo
    skomplikować poprzez zmianę pasów na rondzie.
    Ale to trzeba trochę pojeździć i mieć oleju w głowie, aby to zrozumieć.
    Jedynie ronda turbinowe rozwiązują ten problem.

  • 400. Data: 2016-02-26 20:12:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    r...@k...pl wrote:

    com...

    2915/normal_855f6ea6753f32818da9064e5414568c.jpg>

    > A widzisz tam jakieś skrzyżowania?
    nie. zawracającą drogę

    > PS. Co ma "zawracająca" droga do ronda i skrzyżowania?

    do ronda dużo. To jest to samo bez małego kawałka asfaltu

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?