  • 211. Data: 2016-02-17 15:51:29
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 17.02.2016 15:48, Myjk wrote:
    > Wed, 17 Feb 2016 14:35:27 +0100, Shrek

    > Czyli jeszcze raz, bo najwyraźniej masz problemy z czytaniem. Zjeżdżam z
    > takim kierunkowskazem, jak z każdego innego skrzyżowania gdy wykonuję
    > podobny manewr. Najczęściej przy skręcie w lewo czy zawracaniu zjeżdżam ze
    > skrzyżowania BEZ kierunkowskazu, bo mi się, jak i każdemu innemu kierowcy
    > jeżdżącemu w miarę nowoczesnym samochodem, automatycznie kierunkowskaz
    > wyłącza.

    To czemu zjeżdzasz bez kierunku, skoro skręcając w lewo jedziesz w
    prawo? Mi się tam prawy kierunek nie wyłacza jak skręcam w prawo, ale
    rzeczywiście bryka nienajnowsza, więc może nie ogarniam nowych trendów:P

    Shrek.

  • 212. Data: 2016-02-17 16:00:08
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 17 Feb 2016 15:48:06 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

> [...]
    > skrzyżowania BEZ kierunkowskazu, bo mi się, jak i każdemu innemu kierowcy
    > jeżdżącemu w miarę nowoczesnym samochodem, automatycznie kierunkowskaz

    Ale się wijesz ;)
    Głupio się teraz przyznać, że się bzdury klepie ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 213. Data: 2016-02-17 18:15:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

> [...]

    skrzyżowania BEZ kierunkowskazu, bo mi się, jak i każdemu innemu kierowcy
    jeżdżącemu w miarę nowoczesnym samochodem, automatycznie kierunkowskaz
    ---
    Qwa, to se kup starą brykę by Ci się nie wyłączało.

  • 214. Data: 2016-02-17 18:38:30
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

    > Czyli tradycyjnie, jak fakty nie pasują do Twojej teorii tym gorzej dla
    > faktów.
    >
    > Tylko widzisz, to o czym piszę ja czy Shrek, pasuje do wszystkiego
    > oznaczonego C12, więc jak wnoszę jesteśmi bliżej zamysłu ustawodawcy niż
    > Ty, którego teoria pasuje tylko do wybranej grupy tworów z C12 na
    > wjeżdzie.

    Z dwojga złego lepiej jak jest parę wyjątków nie pasujących do przepisów
    (bo zabrali się za robienie bezmyślni rondoprostowacze), niż jak się
    przpisy nagina do paru wyjątków żeby się wszystko jako tako trzymało kupy
    -- jak to jest w przypadku twoim. Pomijam już, że ja problemu z jazdą nie
    mam, tylko ty na siłę mi te problemy próbujesz wcisnąć, bo zwyczajnie sam
    sobie nie radzisz i musisz stosować jakieś protezy do należytej jazdy.
    ---
    Qwa, nikt tutaj nie ma problemów z jazdą, ale jakby miał twoje teorie
    stosować to by się chyba zes...ł

  • 215. Data: 2016-02-18 03:28:58
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

> [...]
    > żadnym wyjątkiem. Sygnalizuje się zmamiar zmiany kierunku PRZED
    > skrzyżowaniem, podobnie jak i należycie się do tego manewru ustawia na
    > jezdni PRZED skrzyżowaniem (a nie gdzieś w trakcie).
    >
    > Dlatego jak ktoś chce zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu, to ustawia się
    > przy osi albo lewej krawędzi i sygnalizuje ten zamiar LEWYM
    > KIERUNKOWSKAZEM, tak jak nakazują przepisy.
    >
    > I nie ma znaczenia czy wjedzie się na "kwadratowe" skrzyżowanie czy na
    > "okrężne", czy jest po prostu jednokierunkowa przecinka w pasie zieleni.

    OK. Włączysz lewy kierunkowskaz przed skrzyżowaniem
    rondo C-12. Kiedy wyłączysz ten lewy kierunkowskaz ?

  • 216. Data: 2016-02-18 04:58:09
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

> [...]
    > skrzyżowania BEZ kierunkowskazu, bo mi się, jak i każdemu innemu kierowcy
    > jeżdżącemu w miarę nowoczesnym samochodem, automatycznie kierunkowskaz

    Zjeżdżasz z ronda bez kierunkowskazu ??? !!!
    To bardzo egoistyczne.
    Wjeżdżający na rondo nie ma informacji o twoim zamiarze.
    Pieszy przechodzący przez jezdnię też przypuszcza,
    że nie skrecasz tylko jedziesz dalej rondem.

  • 217. Data: 2016-02-18 05:05:52
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    > Nie skręcam wg PoRD "w prawo" zjeżdżając ronda, bo tam nie ma niezależnej
    > drogi i skrzyżowania w skrzyżowaniu.
    >
    > Myjk

    Tak , zjeżdżając z ronda skręcasz w prawo wg PoRD.
    PoRD mówi, że ruch na takim skrzyzowaniu C-12 odbywa się dookoła
    wyspy/placu, zjazd z ronda to jest zmiana kierunku ruchu.
    Ty widzisz tylko jedno skrzyzowanie, czyli przecięcie się dróg lub ICH
    połączenie. Rozporządzenie wprowadziło inne skrzyżowanie, czyli z ruchem
    okrężnym.
    Na skrzyzowaniu rondo drogi nie przecinają się., ani nie ma ICH połączenia.
    Owszem łączą się, ale z drogą do ruchu okrężnego.

  • 218. Data: 2016-02-18 06:27:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.02.2016 04:58, Lucenty wrote:

> [...]
    > Pieszy przechodzący przez jezdnię też przypuszcza,
    > że nie skrecasz tylko jedziesz dalej rondem.

    Mam nadzieję, że tylko tak pisze, żeby nie zaburzyć swojej teorii
    jednego manewru. Trzebaby być niezłym palantem, żeby tak robić i jeszcze
    uważać to za powód do dumy.

    Shrek.

  • 219. Data: 2016-02-18 08:30:40
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 Feb 2016 05:05:52 +0100
    "Lucenty" <l...@o...pl> wrote:

    > Tak , zjeżdżając z ronda skręcasz w prawo wg PoRD.
    > PoRD mówi, że ruch na takim skrzyzowaniu C-12 odbywa się dookoła
    > wyspy/placu, zjazd z ronda to jest zmiana kierunku ruchu.

    Niestety nie jest to prawda i stąd wszystkie problemy.
    Powtórzę do znudzenie, należy zapomnieć o C12 i patrzeć na pasy, to one określają
    zasady ruchu na takich skrzyżowaniach. C12 stawiany jest w polsce przynajmniej przed
    3 różnymi rodzajami skrzyżowań i na każdym z nich zasady ruchu są odmienne.

    > Na skrzyzowaniu rondo drogi nie przecinają się., ani nie ma ICH połączenia.
    > Owszem łączą się, ale z drogą do ruchu okrężnego.

    Wszystko ok, dopóki C12 mamy oznaczone klasyczne rondo, czyli skrzyżowanie o ruchu
    okrężnym, czyli do okoła wyspy z pasami wymalowanymi koliście.
    Ale C12 szczególnie w dużych miastach i duże "ronda" znakowane są zwykłe skrzyżowania
    dróg dwujezdniowych i po środku mają wyspę. Wteduy pasy przelatują na wprost i
    zjeżdzając z takiego ronda, jadąc np na wprost nie skręcasz w lewo i nie migasz.
    Dochodzą jeszcze ronda turbinowe, gdzie jeszcze inaczej jest to zorganizowane, w
    zależności od pasa który zajmujesz.

    Także pasy są najważniejsze.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 220. Data: 2016-02-18 09:40:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Feb 2016 03:28:58 +0100, Lucenty

    > OK. Włączysz lewy kierunkowskaz przed skrzyżowaniem
    > rondo C-12. Kiedy wyłączysz ten lewy kierunkowskaz ?

    Najczęściej, jak na każdym innym skrzyżowaniu z którego _zjeżdżam_
    wykonując określony manewr, ja nie muszę nic wyłączać, bo kierunkowskaz sam
    się wyłącza tuż przed _zjazdem_ ze skrzyżowania. Czyli wtedy gdy kończę
    manewr i wtedy gdy prawo narzuca na mnie konieczność zaprzestania
    sygnalizowania, czyli całkiem prawidłowo robi się to z automatu.

    --
    Pozdor
    Myjk