  • 291. Data: 2016-02-22 14:39:31
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.02.2016 14:31, (Tom N) wrote:

    > "5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy"

    No dobrze - gdzie tam jest choćby wzmianka o skrzyżowaniu? Zawczasu i
    wyraźnie masz sygnalizowac (w domyśle najbliższy, który chcesz wykonać)
    manewr - dla przykładu na większości rond będzie to albo zmiana pasa na
    prawy, albo zjazd w prawo. Jak ma się do tego lewy kierunek?

    > Nie wiem, pytaj Lucentego i jego źródeł

    Pytam ciebie, bo zabrałeś głos. Skąd pomysł, że jak "skręcasz w lewo na
    rondzie" to masz migać w lewo, mimo że w rzeczywistości jedziesz w prawo?

    Shrek.

  • 292. Data: 2016-02-22 14:43:41
    Od: <9...@3...144341.invalid> (Tom N)

    szerszen w
    l>:

    > No nie do końca. :)
    > Patrz na wymalowane pasy.

    Patrzę i *przed skrzyżowaniem* widzę na "swoim" pasie *strzałke w lewo*
    P-8b...

    > Sygnalizujesz jak to tłumaczy Shrek, najbliższy manewr,

    Zielony nie ustanowił prawa... Oczywiście Jehowy czy inne mogą manipulować,
    wic czemu by zielony nie mógł

    > a najbliższy manwer z ronda klasycznego,

    zamiar zmiany kierunku na skrzyżowaniu

    > Bo oni również nie patrzą na wymalowane pasy,
    > tylko wszystkie C12 wrzucają do jednego wora ;)
    [1]

    I masz odpowiedź

    > A co w tym widzisz niespójnego?
    [2]

    Wróc post wyżej skoro wyciąłeś to co podkreśliłem: "o ile
    specyfika i znaki nie pozwalają inaczej" Patrz na całośc stanowiska...

    Tu -- [1] się zgodziłes, a nagle tu [2] przestajesz rozumieć niespójność?

    --
    'Tom N'

  • 293. Data: 2016-02-22 14:58:16
    Od: <2...@...145816.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > No dobrze - gdzie tam jest choćby wzmianka o skrzyżowaniu?

    No tak, kierunek jazdy zmienia sie na jezdniach kierunkowych tudzież na
    oznakowanych lub nie zakrętach...

    Pa na 2 tygodnie, może zdążysz ustalić sam ze sobą definicje, rozróżnisz
    "przed" "w trakcie" i zapomnisz o "na skrzyżowaniu", "rondzie" "placu"

    --
    'Tom N'

  • 294. Data: 2016-02-22 15:10:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    > Hmm, ale skoro nie różni się niczym to znaczy, ze *przed* należy
    > zasygnalizować manewr, który zostanie wykonany *na skrzyżowaniu*

    Ale jakieś wsparcie? Kierunkowskaz ma wskazywać zamiar zmiany kierunku
    ruchu lub zmiany pasa i nie widzę nigdzie zapisu, że ma być
    sygnalizowanie przed skrzyżowaniem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 295. Data: 2016-02-22 15:15:12
    Od: <8...@...151512.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > Ale jakieś wsparcie?

    Pytaj w KGP sekcja RD, albo szukaj śladów zębów na tyłku ;P

    --
    'Tom N'

  • 296. Data: 2016-02-22 15:20:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.02.2016 14:58, (Tom N) wrote:

    > No tak, kierunek jazdy zmienia sie na jezdniach kierunkowych tudzież na
    > oznakowanych lub nie zakrętach...

    Kierunek jazdy możesz sobie zmienić zawracając na normalnej jezdni,
    skręcając na "skrzyżowaniu" z drogą wewnętrzną bądź gruntową, zjeżdzając
    w pole, do lasu, na parking, MOP i pewnie jeszcze w kilka czy
    kilkanaście innych sposobów, również poza skrzyżowaniami.

    > Pa na 2 tygodnie, może zdążysz ustalić sam ze sobą definicje, rozróżnisz
    > "przed" "w trakcie" i zapomnisz o "na skrzyżowaniu", "rondzie" "placu"

    Ale to ty twierdzisz, że skrzyżowanie ma tu jakąś szczególną wartość -
    ja twierdzę, że każdy manewr nalezy sygnalizować w sposób zrozumiały dla
    innych (bo to dla nich mrugasz), i skrzyżowanie, bądź jego brak czy ich
    nadmiar nie ma nic do rzeczy.

    W myśl twojego "sygnalizuje, gdzie w _końcu_ będę jechał" wyprzedzanie
    "z lewej pod prąd" powinieneś sygnalizować prawym kierunkiem, bo
    przecież na końcu będziesz wracał na swój pas;)

    Shrek.

  • 297. Data: 2016-02-22 15:22:19
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 22 Feb 2016 14:43:41 +0100
    <9...@3...144341.invalid> (Tom N) wrote:

    > Patrzę i *przed skrzyżowaniem* widzę na "swoim" pasie *strzałke w lewo*
    > P-8b...

    Owszem, ale możliwe tylko na dwóch z przynajmniej 3 rodzajów skrzyżowań oznacoznych
    C12. Na trzecim nie będziesz miał żadnych strzałek kierunkowych i nie da się na nim
    skręcić w lewo, choćbyś się nie wiem jak starał ;)

    > Zielony nie ustanowił prawa... Oczywiście Jehowy czy inne mogą manipulować,
    > wic czemu by zielony nie mógł

    Nie ustanowił, ale zna i rozumie przepisy i widzi wymalowane pasy ;)

    > zamiar zmiany kierunku na skrzyżowaniu

    Na klasycznym "okrągłym" C12 jedyna amiana kierunku to zmiana pasa, albo zjechanie z
    obwiedni, zawsze i tylko w prawo, nie da się na nim skręcić w lewo, no chyba że
    jesteśmy za granicą i mamy ruch lewostronny.

    > I masz odpowiedź

    Nadal nie rozumiesz.

    > Wróc post wyżej skoro wyciąłeś to co podkreśliłem: "o ile
    > specyfika i znaki nie pozwalają inaczej" Patrz na całośc stanowiska...
    >
    > Tu -- [1] się zgodziłes, a nagle tu [2] przestajesz rozumieć niespójność?

    Zrozumiałeś co napisałem, odróżniasz od siebie "ronda" oznaczone C12, czy wszystkie
    jak policjanci i tem kiepskiej jakości szef WORDu wrzucasz do jegnego wora?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 298. Data: 2016-02-22 16:06:12
    Od: <6...@2...160612.invalid> (Tom N)

    szerszen w
    l>:

    > odróżniasz od siebie "ronda" oznaczone C12,
    > czy wszystkie jak policjanci
    > i tem kiepskiej jakości szef WORDu wrzucasz do jegnego wora?

    Gdy udzielałem odpowiedzi na takie pytanie na tej grupie, to Ty wtedy
    zapewne pod stół wchodziłeś na stojąco.

    --
    'Tom N'

  • 299. Data: 2016-02-22 16:34:02
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 22 Feb 2016 16:06:12 +0100

    > Gdy udzielałem odpowiedzi na takie pytanie na tej grupie, to Ty wtedy
    > zapewne pod stół wchodziłeś na stojąco.

    Nie schlebiaj sobie chłopaku, bo czytając Twoje enigmatyczne wpisy można mieć spore
    wątpliwości.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 300. Data: 2016-02-22 17:02:02
    Od: <1...@6...170202.invalid> (Tom N)

    szerszen w
    l>:

    > On Mon, 22 Feb 2016 16:06:12 +0100

    > czytając Twoje enigmatyczne wpisy

    Echhhh ta dzisiejsza młodzież, gdy nie rozumie, to zamiast zapytać, najpierw
    zbuduje teorie i potem wytwarza argumenty ad personam...

    --
    'Tom N'