  • 91. Data: 2016-02-16 10:02:29
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Feb 2016 20:32:04 +0100, w <n9t93r$vm1$1@node1.news.atman.pl>, Czesław
    Wiśniak <k...@w...pl> napisał(-a):

    > Zawrócisz ale nie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym "na którym obowiązuje
    > ruch okrężny w jedną stronę"

    Tak jak pisałem -- nie odróżniasz drogi od jezdni. Ze skrzyżowaniem też masz
    kłopoty.

    > Skrzyżowania z wyspą centralną itd. ".... nie są to skrzyżowania o ruchu
    > okrężnym w rozumieniu ustawy (nakazanym znakiem C-12), na których jazda
    > okrężna jest bezkierunkowa, a wszystkie zjazdy to skręty w prawo"
    > Nawet w Wikipedii to jest napisane:)

    To zawrócę na takim skrzyżowaniu czy nie?

    > Wybacz ale cytując klasyka nie chce mi się już z tobą gadać.

    Słuszne działanie, gdy już 10 osób już ci mówi, żeś pijany ;).

  • 92. Data: 2016-02-16 10:06:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Feb 2016 14:59:06 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > ronda, czyli skrzyżowania o ruchu okrężnym,

    Błąd. Rondo != skrzyżowanie o ruchu okr.

  • 93. Data: 2016-02-16 10:07:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Feb 2016 08:26:34 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Człowiek uczy się całe życie ;)

    Sprostuj jeszcze wikipedię, skoro wiesz lepiej :)

  • 94. Data: 2016-02-16 10:11:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    On Mon, 15 Feb 2016 16:58:26 +0100 "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A czy ja twierdzę że musi?
    >Od początku pisze, że oznaczone znakiem C12 mamy skrzyżowania gdzie
    >druch odbywa się do okoła wyspy, albo gdzie ruch odbywa się po
    >ogkręgu,

    Ale to bez znaczenia.

    >wszystko zależy od wymalowanych pasów i w związku z tym trzeba się
    >stosować do tych wymalowanych pasów, a nie wszystkie srzyżowania
    >oznaczone C12 traktować tak samo.

    Pasy sa oczywiscie wazne, znaki dodatkowe tez, calkiem niezaleznie od
    ksztaltu wyspy.

    Tak naprawde to sa dwa rodzaje s.o.r.o - ze znakiem podporzadkowania
    na wjazdach i bez tego znaku.
    Te drugie w Polsce chyba nie wystapuja, ale na swiecie trzeba uwazac.

    No i zgodze sie, ze istnieja trzecie - tak skomplikowane, ze nikt nie
    wie, jak tam jezdzic :-)

    >Przez identyczne traktowanie skrzyżowań oznacoznych C12 biorą się
    >grupowa flamey i niezrozumienie zasad poruszania się nimi.

    Poza w/w przypadkiem, rozporzadzenie nie wymienia zadnych kategorii,
    wiec zasady poruszania na wszystkich (dwoch kategoriach) sa takie same
    :-)

    >Na skrzyóżwaniu o ruchu okręznym jadąc po obwiedni nie zmieniasz
    >kierunku jazdy, jedziesz tak jak masz wymalowane pasy.

    Ale cytat z przepisow, ze jazda po okregu nie stanowi zmiany kierunku
    jazdy :-)

    >Ronda turbinowe to osobny temat,

    Niekoniecznie od razu turbinowe. Bardziej skomplikowanych rond jest
    troche.

    >ale równie łątwy do pojęcia, jak zapomnimy o C12 i zaczniemy patrzeć
    >pod koła na wymalowane pasy.

    Ale ci co czekaja na wjazd kiepsko widza twoje pasy.

    >Dla mnie osobiście C12 mógłby nie istnieć, może wtedy wreszcie
    >wszyscy by pojęli jak mają się poruszać po skrzyżowaniach,
    >niezależnie od ich budowy.

    Wymaga wtedy ustawienia dwoch znakow - nakazu skretu w prawo i
    informacji, ze droga jednokierunkowa.

    No i moze byc formalny klopot z ustawieniem znakow informacyjnych
    gdzie ktory pas prowadzi przed rondem - bo powinny dotyczyc
    najblizszego skrzyzowania, czyli jednego wjazdu.

    >A tak widzą C12 i głupieją, bo mają tym samym znakiem oznaczone
    >przynajmniej trzy różne typy skrzyżowań, na których za każdym razem
    >trzeba się poruszać w inny sposób.

    Nie, glupieja, jak projektanci maja durne/ambitne pomysly - typu tego
    warszawskiego "rondo do jazdy na wprost" ... czy jeszcze ciekawsze.

    J.

  • 95. Data: 2016-02-16 11:09:01
    Temat: Re: Rondo
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr W." <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Przepisy dot. ronda winny być sprecyzowane i znowelizowane.
    >
    > Marek

    W rozporzadzeniu o znakach i sygnałach drogowych powinno być wykreślone
    "skrzyżowanie", (bo to stwarza problemy) i zastąpione wyrazem "droga".
    Tylko minister infrastruktury musi podpisać.

    Par. 36. 1. Znak C-12 ,,ruch okrężny" oznacza, że na
    skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu
    w kierunku wskazanym na znaku.

    2. Znak C-12 występujacy łacznie ze znakiem A-7
    oznacza pierwszeństwo kierujacego znajdujacego się
    na skrzyżowaniu przed kierujacym wjeżdżajacym
    (wchodzacym) na to skrzyżowanie.

  • 96. Data: 2016-02-16 11:10:16
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

    > ma byc czarno na bialym w dzienniku ustaw
    >
    > J.

    I tak jest. Jest "czarno na białym w dzienniku ustaw".

    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania
    niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    Bardziej prosto i jasno już się nie da.
    To dotyczy wszystkich dróg, także na łuku drogi.
    Jazda po łuku drogi nie oznacza zmiany kierunku.
    Żeby zmienić kierunek to musisz mieć możliwość wyboru,
    czyli musi być skrzyżowanie.

  • 97. Data: 2016-02-16 11:16:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lucenty" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >Bardziej prosto i jasno już się nie da.
    >To dotyczy wszystkich dróg, także na łuku drogi.
    >Jazda po łuku drogi nie oznacza zmiany kierunku.

    Dosc rewolucyjne stwierdzenie. Warte poparcia cytatem z objasnien
    terminow ustawowych.

    Nie ma ? No to wypada stosowac znaczenia powszechne.

    Zakret nie zmienia kierunku jazdy ... rewolucyjne :-)

    J.

  • 98. Data: 2016-02-16 11:21:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > terminow ustawowych.
    >
    > Nie ma ? No to wypada stosowac znaczenia powszechne.
    >
    > Zakret nie zmienia kierunku jazdy ... rewolucyjne :-)

    pokaż definicję ustawową skrętu, ruszania, ustąpienia pierwszeństwa itd.
    instrukcję srania też potrzebujesz?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 99. Data: 2016-02-16 11:53:32
    Od: "Lucenty" <l...@o...pl>

> [...]

    > ustawowych.
    >
    > Nie ma ? No to wypada stosowac znaczenia powszechne.
    >
    > Zakret nie zmienia kierunku jazdy ... rewolucyjne :-)

    Ustawodawcy chodziło o to, aby kierowca sygnalizował zamiar zmiany
    kierunku jazdy. Ustawodawca nie napisał, ze kierowca ma sygnalizować
    zamiar wjechania w zakręt drogi, lub to że jedzie po drodze zakręcającej.
    Zamiar zmiany kierunku jazdy może wystąpić tylko przed skrzyżowaniem,
    bo tylko wtedy kierowca może wybrać kierunek, albo jechać
    w dotychczasowym kierunku, albo skręcić.
    Kierowca jadąc drogą skręcającą nie ma możliwości wyboru kierunku,
    musi jechać tak jak droga prowadzi i PoRD nie wymaga sygnalizowania
    w takim przypadku.

  • 100. Data: 2016-02-16 12:06:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > Zakret nie zmienia kierunku jazdy ... rewolucyjne :-)

    >pokaż definicję ustawową skrętu, ruszania, ustąpienia pierwszeństwa

    Sie nie zagolopowuj - ustapienie pierwszenstwa jest zdefinowane.
    Wlaczanie do ruchu, jezdnia, pojazd, itp ...

    >instrukcję srania też potrzebujesz?

    A jest z tego egzamin ?

    J.