  • 31. Data: 2010-11-27 20:34:56
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:icrbeu$971$1@inews.gazeta.pl...

    > Tez nie mialbym skrupulow zadzwonic w takiej sytuacji, to jest realne
    > zagrozenie, natomiast przekroczenie nawet dwukrotne ograniczenia do 40 na
    > 3 pasmowej drodze bez przejsc i skrzyzowan, wybacz, to byloby wlasnie
    > dzialanie ORMOwca.

    Mi też nie chodzi o ganianie kogoś, kto na prostej i w miarę pustej drodze
    sobie przekracza, co mi to przeszkadza? Gorzej jak ktoś utrudnia życie innym
    albo stwarza zagrożenie.

    Ostatnio jechałem DK7 między Elblągiem i Gdańskiem, był bardzo duży
    ruch (godziny powrotów z 3miasta) a na dodatek ciemno i ulewa. Auta jechały
    rozsądne w tym momencie 60-80 km/h, ale cały czas w miarę płynnie do przodu,
    ogólnie nawet przy niższej prędkości sprawnie to szło. Niestety co jakiś
    czas z tyłu nadjeżdżał ktoś, dla kogo plamą na honorze byłoby jechać z
    prędkością kolumny, więc wyprzedzał po kolei co jedno auto, spowalniając
    tym samym prędkość całego sznurka - no bo odległości między samochodami były
    na tyle małe, że po wyprzedzeniu (często na trzeciego) każdego kolejnego
    przez frustrata wszyscy za nim musieli zwalniać. I na przykład takich można
    rozstrzeliwać. ;) Poza tym
    zastawiających chodniki tak że nie można przejść, to też jest wnerwiające.

    > Egzaminy u nas sa zajebiscie trudne w porownaniu do USA i... nic z tego
    > nie wynika.

    Co z tego że trudne, skoro pierdoły są na tych egzaminach...

    Brakuje obowiązkowej i rzetelnej wizyty u psychiatry/psychologa,
    odsiewającej na
    dzień dobry nie nadających się do kierowania. Tyle że u nas i tak wszyscy by
    to przechodzili, bo jeden dałby w łapę, a nad drugim lekarz by się
    zlitował - no bo jak to tak pozbawić człowieka możliwości jeżdżenia...

    > Umiejetnosci sie nie nabywa na kursie PJ, tylko wieloletnia praktyka. Sam
    > po kilkunastu latach jezdzenia oceniam siebie conajwyzej srednio.

    Gdybyś się oceniał dobrze, bałbym się spotkać Cię na drodze. ;)

    > Mnie i kazdemu zapewne zdazylo sie zrobic glupote na drodze, problem
    > polega na tym, ze za zabojstwo ze szczegolnym okrucienstwem mozna dostac
    > najwyzej dozywocie, natomiast za wlasny blad, czy kogos innego mozna
    > dostac kare smierci i wyrok zostanie wykonany natychmiast.

    Dlatego trzeba tych "kogoś innych" pozbawić narzędzi do wykonywania tej kary
    śmierci. Trudno, jak ktoś ma ze sobą problemy to może lepiej niech zajmie
    się szydełkowaniem a nie kierowaniem.

    > A to ktos zamiast barierki energochlonnej postanowil, ze beda drzewa, a to
    > ktos zaoszczedzil na oswietleniu i oznakowaniu przejscia dla pieszych.

    A jeszcze gdzie indziej zamiast barierki i drzewa jest przystanek
    autobusowy. W moim mieście jest jeden, na którym już nieraz dochodziło do
    potrącenia, również ze skutkiem śmiertelnym - ktoś zginął, stojąc na
    przystanku i czekając na autobus. Również znam miejsce, gdzie kiedyś stał
    kiosk "Ruchu" - wjechało w niego auto zabijając panią w środku, kierowcy nic
    się nie stało. Pewnie dalej jeździ, a kiosku i pani już nie ma. To co, jaki
    pas wzdłuż każdej jezdni równamy z ziemią po to aby każdy bandyta mógł
    zderzać się z czymkolwiek bez konsekwencji?

    > Uwazasz, ze ci co spowodowali wypadek, to samobojcy, ze zrobili to
    > specjalnie? Well, jakos mi sie w to nie chce wierzyc.

    > Nie uwazam, ze zrobili to specjalnie, pierwszy zle ocenil odleglosc, drugi
    > sie zagapil, albo nie przewidzial manewru jadacego przed nim auta.

    Być może nikt z tych ludzi nie twierdził, że spowoduje wypadek, ale kierowcy
    na drogach robią wiele rzeczy, których konsekwencje mogą być przykre. Po
    prostu dorosły i odpowiedzialny człowiek przewiduje możliwe skutki swoich
    poczynań.
    Tak już w życiu jest. Wyjątek - kierowcy w Polsce... IMO sytuacje
    absolutnie_nie_do_przewidzenia to naprawdę mały odsetek wypadków.

    > Winnym
    > jest glownie p. Galas, ktory tak zorganizowal ruch, ze pas do skretu jest
    > zbyt krotki i trzeba stac na lewym, jak sie jest ostatnim, to moze cos
    > wjechac w d* i tak sie wlasnie stalo.

    Zbyt krótki pas to takie dobre usprawiedliwienie? Naprawdę nie wiem
    jak można w mieście wjechać w tyłek stojącego (!) auta inaczej, niż po jego
    gwałtownym hamowaniu. Trzeba chyba się zagapić, myśleć o dupie Maryni, być
    kompletnie ślepym (albo przemęczonym), nie mieć hamulców, albo jechać grubo
    powyżej dozwolonych 50 km/h.

    --
    pzdr, Eli

  • 32. Data: 2010-11-27 21:06:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Nie sądzę. Choćby dlatego, że czas pracy kierowców nie jest
    > nieograniczony.

    kierowca może mieć zmiennika, a transport mógł jechać w miejsce gdzie nie ma
    innej opcji niż ta, ktora zajęła 3 godziny na rondzie, a cała akcja mogła
    odbywać sie w nocy.

    ps. ja znam przypadek, gdzie przewoznik wiedząc, ze będzie miał do zrobienia
    kilkanascie kursów trasą, gdzie jest zbyt ciasne rondo - na własny koszt
    przebudował rondo (Kościan,WLKP)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 33. Data: 2010-11-27 21:09:16
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > , tylko wieloletnia praktyka. Sam po kilkunastu latach jezdzenia oceniam
    > siebie conajwyzej srednio.

    może po prostu nie nadajesz sie do prowadzenia pojazów, skoro po kilkunastu
    latach oceniasz sie co najwyżej średnio...

    Kto w takim razie moze ocenić sie na srednio, albo dobrze (pomijając bardzo
    dobrze i świetnie)?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 34. Data: 2010-11-27 21:15:08
    Od: Trzeci <n...@d...pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 12:48:09 -0000, hants napisał(a):

    > Chyba tak.
    Chyba nie

    > W UK większość rond to po prostu plama białej farby na skrzyzowaniu (+ znaki
    > wczesniej). Czasem tylko nieznacznie podniesiona, aby unikać mijania się z
    > lewej strony przy skręcaniu w prawej.

    To sa tzw. mini-ronda, na wąskich ulicach.
    Obowiązuja tam inne zasady, np. nie musisz uzywac na nich kierunkowskazów.

  • 35. Data: 2010-11-27 21:19:36
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 27 Nov 2010 21:09:16 +0100, Kuba (aka cita)
    <y...@w...pl> wrote:

    > może po prostu nie nadajesz sie do prowadzenia pojazów, skoro po kilkunastu
    > latach oceniasz sie co najwyżej średnio...

    A może jest realistą, a nie typowym polskim kierowcą z opowieści
    Sobiesława Zasady?

    r.
    _____________

  • 36. Data: 2010-11-27 21:31:51
    Od: jurson <g...@p...fm>

    W dniu 2010-11-27 05:42, WW pisze:

    > Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    > przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    > trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
    > Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    > cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.
    >
    > Mam rację ?

    Nie bardzo. Ja mam 'niskie' rondo koło siebie. Co roku w zimie, na
    śniegu, widać ślady takich co nie zauważyli ronda mimo, że latarnia stoi
    na środku. Jeden co nie zauważył, zatrzymał się jakiś czas temu po
    drugiej stronie na chodniku prawie kasując pieszych przy przejściu. Żeby
    przelecieć przez to rondo w ten sposób trzeba było chyba z setką wjechać
    bo jednak jest tam solidny krawężnik. Nie wyobrażam sobie żeby ktoś na
    niego 'wskoczył' przy prędkościach typowych przy świadomym dojeżdżaniu
    do ronda. Nie wyobrażam sobie również jak można nie zauważyć ronda ale
    jak pokazuje praktyka da się ;)

    pozdrawiam,
    jurson

  • 37. Data: 2010-11-27 21:41:29
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > A może jest realistą, a nie typowym polskim kierowcą z opowieści
    > Sobiesława Zasady?

    moze przesadzam, a moze tylko mam pecha... ale doświadczenie nauczyło mnie,
    ze znaczny odsetek facetów piszących na pms to super przepisowi kierowcy,
    którzy piętnują łamiącyuch przepisy, a przy spotkaniach barowych znaczny
    odsetek facetów to Ci, którzy to opowiadają, w jakich to rekorodowych
    czasach pokonali ostatnio jakiś tam dystans.

    Jak tu czytam, ze ktoś po kilkunastu latach za kółkiem ocenia sie poniżej
    sredniej ... to albo jest obłudny, albo tak naprawde nie nadaje sie na
    kierowce, bo przez te kilkanasie lat powinien nabrać już na tyle
    doświadczenia, ze dobrnięcie do sredniej nie powinno stanowić większego
    problemu.

    Tyle mam do powiedzienia w tym temacie..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 38. Data: 2010-11-27 21:46:50
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

> [...]
    > Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    > cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.

    Nie do konca.
    1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z
    przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.

    2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest
    brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").

    3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by
    korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla
    takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa
    opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka
    ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
    samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu
    na wprost).

    4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali
    pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na
    zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie
    kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na
    pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz.
    Gdy rondo jest "plaskie" - tj. nie jest zbudowane na wynikowej
    plaszczyznie pochylen wlotow - to jeszcze jest wszystko ok. Problem sie
    robi gdy rondo mamy na plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w
    najbardziej niekorzystnych warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia
    wynikowego. Predkosc wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich
    rondach to kilkanascie km/h.

  • 39. Data: 2010-11-27 21:56:09
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 27 Nov 2010 21:41:29 +0100, Kuba (aka cita)
    <y...@w...pl> wrote:

> [...]
    > kierowce, bo przez te kilkanasie lat powinien nabrać już na tyle
    > doświadczenia, ze dobrnięcie do sredniej nie powinno stanowić większego

    Albo jest świadom swoich ograniczeń i ma w sobie dużo pokory. To
    bardzo dużo.

    r.
    _____________

  • 40. Data: 2010-11-27 21:58:15
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    <y...@w...pl> wrote:

> [...]
    > problemu.

    Albo jest świadom swoich ograniczeń i ma w sobie dużo pokory. To
    bardzo dużo. A. ,,Oceniam się średnio'' nie znaczy ,,stosuję
    skalę, gdzie średnio jest medianą umiejętności populacji''. To
    już sobie sam dopowiedziałeś.

    r.