eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRonda do przeróbki ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 54

  • 1. Data: 2010-11-27 05:42:42
    Temat: Ronda do przeróbki ?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
    Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.

    Mam rację ?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


  • 2. Data: 2010-11-27 07:28:16
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 27 Nov 2010 05:42:42 +0100, WW napisał(a):

    > Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    > przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    > trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
    > Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    > cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.
    >
    > Mam rację ?

    Nie masz racji. Wysoki kopiec na środku ronda ma swoje zadanie. Służy do
    ograniczenia prędkości na rondzie - ogranicza widoczność i zmusza kierowców
    do dojeżdżania do takiego ronda z minimalną prędkością. Dodatkowo rondo
    widoczne jest wtedy z większej odległości.
    A wracając do cysterny, czy wypadku polskiego autobusu na Węgrzech: jeżeli
    ci kierowcy, z wysokości, na której siedzą mają problem z zobaczeniem
    znaków ograniczenia prędkości, kopca na środku ronda, znaków przed samym
    rondem, to może lepiej niech na rentę inwalidzką idą. Będzie zdrowiej dla
    wszystkich.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek


  • 3. Data: 2010-11-27 09:58:28
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-11-27 07:28, P.B. pisze:
    > Dnia Sat, 27 Nov 2010 05:42:42 +0100, WW napisał(a):
    >
    >> Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    >> przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    >> trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
    >> Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    >> cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.
    >>
    >> Mam rację ?
    >
    > Nie masz racji. Wysoki kopiec na środku ronda ma swoje zadanie. Służy do
    > ograniczenia prędkości na rondzie - ogranicza widoczność i zmusza kierowców
    > do dojeżdżania do takiego ronda z minimalną prędkością. Dodatkowo rondo
    > widoczne jest wtedy z większej odległości.

    Chyba nie do końca się z tym zgadzam.
    Martwi mnie, że nawet policja, zatrzymując po pościgu pirata, szuka
    bezpiecznego miejsca do zatrzymania, tzn. takiego, aby nie spowodować
    zagrożenia dla innych użytkowników dróg. Tymczasem rondo "karze"
    nieprzestrzegającego przepisu wywrotką i w najlepszym wypadku blokada
    drogi a w gorszym ...



    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


  • 4. Data: 2010-11-27 10:00:47
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 27 Nov 2010 05:42:42 +0100, WW <w...@v...pl> wrote:

    > Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    > cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.
    >
    > Mam rację ?

    Chyba że szybko najedzie jedną stroną na taką grząską wysepkę,
    sponiewiera go i zgadnij, co się stanie?

    Do tego zimą, jak będzie biało, najprawdopodobniej nie zauważy,
    że tam jest jakaś wysepka.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 5. Data: 2010-11-27 10:12:15
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości
    news:slrnif1i5v.s16.rekin@drapak.wkurw.org...

    >> Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    >> cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.
    >>
    >> Mam rację ?
    >
    > Chyba że szybko najedzie jedną stroną na taką grząską wysepkę,
    > sponiewiera go i zgadnij, co się stanie?
    >
    > Do tego zimą, jak będzie biało, najprawdopodobniej nie zauważy,
    > że tam jest jakaś wysepka.

    Spoko. Wystarczy taką wysepkę otoczyć elstycznymi słupkami w jaskrawym
    kolorze z odblaskami, podobnie jak się wygradza azyle.
    Osobiście kiedyś uczestniczyłem przy przejeździe 2 samochodów ciężarowych
    wiozących konstrukcje suwnicowe własnie przez takie rondo.
    Przejazd tych samochodów zablokował ruch na tym skrzyżowaniu na 3 godziny.
    Samochody z dłużycami były tak długie, że przód samochodów znajdował się z
    jednej strony ronda, a tył z drugiej.


  • 6. Data: 2010-11-27 10:26:32
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-27 05:42, WW wrote:
    > Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    > przyczynić do zmiany sposobu myślenia.

    Kierowcy. Najlepiej żeby w kierunku skupienia się na drodze.


  • 7. Data: 2010-11-27 10:36:36
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-11-27 10:12, Plumpi pisze:

    > Osobiście kiedyś uczestniczyłem przy przejeździe 2 samochodów
    > ciężarowych wiozących konstrukcje suwnicowe własnie przez takie rondo.
    > Przejazd tych samochodów zablokował ruch na tym skrzyżowaniu na 3
    > godziny. Samochody z dłużycami były tak długie, że przód samochodów
    > znajdował się z jednej strony ronda, a tył z drugiej.

    Bo takie przewozy to się organizuje z głową i odpowiednim sprzętem, a
    nie na wariata, jak najtaniej i jak najkrótszą drogą.

    Trzeba wyznaczyć taką trasę, która pomieści posiadany sprzęt, a w
    przypadku dłużyc można użyć wózka ze skrętnymi kołami. I należy trasę
    przed przewozem sprawdzić, bo czasem jeden słup rozkłada całą robotę.
    Ale jeśli ktoś woli po prostu tanio, to potem takie są efekty...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 8. Data: 2010-11-27 10:51:41
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:icqi1g$43v$1@news.onet.pl...
    >
    >
    > Przejazd tych samochodów zablokował ruch na tym skrzyżowaniu na 3
    > godziny. Samochody z dłużycami były tak długie, że przód samochodów
    > znajdował się z jednej strony ronda, a tył z drugiej.


    Ktos, kto planowal trase tego transportu, powinien za to poleciec...

    --
    Picasso




  • 9. Data: 2010-11-27 11:04:15
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:icqh7s$qre$1@node1.news.atman.pl...

    > Tymczasem rondo "karze" nieprzestrzegającego przepisu wywrotką

    Nieprzestrzegających nikomu nie powinno być szkoda. Paru się wywróci to może
    kiedyś reszta się nauczy. Idąc Twoim tokiem rozumowania to i drzewa trzeba
    powycinać bo przecież one karzą biednych kierowców - idiotyzm.

    Ja to bym jeszcze poszukał sposobu "ukarania" debili którzy zapominają o
    kierunkowskazach zjeżdżając z ronda, przez co przy najbliżej odnodze stoi
    kolejka aut i czeka chociaż mogłaby jechać. :/

    --
    pzdr, Eli


  • 10. Data: 2010-11-27 11:22:01
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 27 Nov 2010 10:12:15 +0100, Plumpi <p...@o...pl>
    wrote:

    > Spoko. Wystarczy taką wysepkę otoczyć elstycznymi słupkami w jaskrawym
    > kolorze z odblaskami, podobnie jak się wygradza azyle.

    Czasami je widuję, takie jakieś zdeformowane :) Znaczy że nie
    każdy je zauważa :)

    > Osobiście kiedyś uczestniczyłem przy przejeździe 2 samochodów ciężarowych
    > wiozących konstrukcje suwnicowe własnie przez takie rondo.
    > Przejazd tych samochodów zablokował ruch na tym skrzyżowaniu na 3 godziny.
    > Samochody z dłużycami były tak długie, że przód samochodów znajdował się z
    > jednej strony ronda, a tył z drugiej.

    Przewóz ładunków o ponadnormatywnych rozmiarach to zupełnie inna
    sprawa. Będziesz budował wszystkie wiadukty i tunele o wysokości
    przynajmniej 5, 8 czy 10 metrów, bo raz na trzydzieści lat
    będzie trzeba przewieźć jakąś konstrukcję z miejsca A do miejsca
    B? Kole Bełchatowa czasami transportują maszyny do wydobycia
    węgla: czy to znaczy, ze należy przystosować wszystkie drogi do
    przejazdu takich mastodontów?

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

strony : [ 1 ] . 2 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: