eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRonda do przeróbki ?Re: Ronda do przeróbki ?
  • Date: Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100
    From: PaPi <r...@d...trzy>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ronda do przeróbki ?
    References: <icq28a$ovl$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <icq28a$ovl$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 89.76.241.29
    Message-ID: <4cf16e64$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1290890852 89.76.241.29 (27 Nov 2010 21:47:32 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 33
    X-Authenticated-User: papi.gd
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2329134
    [ ukryj nagłówki ]

    > Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    > przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    > trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
    > Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    > cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.
    > Mam rację ?

    Nie do konca.
    1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z
    przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.

    2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest
    brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").

    3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by
    korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla
    takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa
    opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka
    ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
    samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu
    na wprost).

    4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali
    pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na
    zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie
    kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na
    pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz.
    Gdy rondo jest "plaskie" - tj. nie jest zbudowane na wynikowej
    plaszczyznie pochylen wlotow - to jeszcze jest wszystko ok. Problem sie
    robi gdy rondo mamy na plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w
    najbardziej niekorzystnych warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia
    wynikowego. Predkosc wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich
    rondach to kilkanascie km/h.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: