eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRonda do przeróbki ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 54

  • 41. Data: 2010-11-27 22:47:21
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Plumpi napisal:
    > Spoko. Wystarczy taką wysepkę otoczyć elstycznymi słupkami w jaskrawym
    > kolorze z odblaskami, podobnie jak się wygradza azyle.
    > Osobiście kiedyś uczestniczyłem przy przejeździe 2 samochodów ciężarowych
    > wiozących konstrukcje suwnicowe własnie przez takie rondo.
    > Przejazd tych samochodów zablokował ruch na tym skrzyżowaniu na 3 godziny.
    > Samochody z dłużycami były tak długie, że przód samochodów znajdował się z
    > jednej strony ronda, a tył z drugiej.

    Z tego powodu na 5 ronda są budowane z przelotem środkowym, odblokowywanym
    tylko dla nadgabarytów. Zwyczajni zjadacze chleba mają grzecznie zwolnić
    i objechać dokoła.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek


  • 42. Data: 2010-11-27 23:25:04
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100 osobnik zwany PaPi wystukał:

    >> Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    >> przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    >> trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej. Gdyby był równy
    >> z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką cysternę, Jak jest
    >> wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową. Mam rację ?
    >
    > Nie do konca.
    > 1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z
    > przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.
    >
    > 2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest
    > brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").
    >
    > 3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by
    > korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla
    > takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa
    > opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka
    > ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
    > samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu
    > na wprost).
    >
    > 4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali
    > pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na
    > zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie
    > kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na
    > pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz. Gdy rondo jest "plaskie" - tj.
    > nie jest zbudowane na wynikowej plaszczyznie pochylen wlotow - to
    > jeszcze jest wszystko ok. Problem sie robi gdy rondo mamy na
    > plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w najbardziej niekorzystnych
    > warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia wynikowego. Predkosc
    > wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich rondach to
    > kilkanascie km/h.

    i wreszcie konkretny post. Dzięki :)



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 43. Data: 2010-11-28 00:23:26
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100, PaPi <r...@d...trzy> wrote:

    > ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
    > samochodow osobowych

    Biorąc pod uwagę, że koła wewnętrzne są odciążone, ten bruk
    doskonale nadaje się do wyprostowania łuku :)

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 44. Data: 2010-11-28 01:22:46
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-11-27 13:31, LEPEK pisze:
    >> A co do wóżka ze skretnymi kołami to nie rozumiem dlaczego
    >> uważasz, ze w tym przypadku dłużyca nie posiadała skrętnych tylnych kół
    >> ?
    >
    > Bo transport 2 składów przejeżdżał przez jedno skrzyżowanie przez 3
    > godziny.
    >

    Tylko 2 godziny.

    --
    venioo
    GG:198909
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086


  • 45. Data: 2010-11-28 12:03:37
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-11-28 01:22, venioo pisze:
    > W dniu 2010-11-27 13:31, LEPEK pisze:

    >> Bo transport 2 składów przejeżdżał przez jedno skrzyżowanie przez 3
    >> godziny.
    >>
    >
    > Tylko 2 godziny.

    Dobrze się czujesz? Plumpi przynajmniej dwóch miejscach napisał, że dwa
    zestawy zablokowały skrzyżowanie na 3 godziny.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 46. Data: 2010-11-28 16:32:42
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WW" <w...@v...pl> wrote in message news:icqh7s$qre$1@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 2010-11-27 07:28, P.B. pisze:
    >> Dnia Sat, 27 Nov 2010 05:42:42 +0100, WW napisał(a):
    >>
    >>> Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    >>> przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    >>> trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
    >>> Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    >>> cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę
    >>> drogową.
    >>>
    >>> Mam rację ?
    >>
    >> Nie masz racji. Wysoki kopiec na środku ronda ma swoje zadanie. Służy do
    >> ograniczenia prędkości na rondzie - ogranicza widoczność i zmusza
    >> kierowców
    >> do dojeżdżania do takiego ronda z minimalną prędkością. Dodatkowo rondo
    >> widoczne jest wtedy z większej odległości.
    >
    > Chyba nie do końca się z tym zgadzam.
    > Martwi mnie, że nawet policja, zatrzymując po pościgu pirata, szuka
    > bezpiecznego miejsca do zatrzymania, tzn. takiego, aby nie spowodować
    > zagrożenia dla innych użytkowników dróg. Tymczasem rondo "karze"
    > nieprzestrzegającego przepisu wywrotką i w najlepszym wypadku blokada
    > drogi a w gorszym ...

    Zlikwidujmy wszystkie przepaści w górach, wszystkie mosty na rzekach
    bo przecież ślepi kierowcy nie patrzący na drogach mogą sobie zrobić
    krzywdę... Od tego kierowca ma oczy aby patrzeć co przed nim jest na drodze.
    Ronda z usypaną górką przecież nie buduje się na drogach przelotowych
    tylko dla spowolnienia ruchu miejskiego...
    Problemem nie są ronda tylko zaspani kierowcy zagadani na CB czy
    sms-ujący na telefonach komórkowych zamiast uważać na drodze.


  • 47. Data: 2010-11-28 16:33:41
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote in message
    news:icqi1g$43v$1@news.onet.pl...
    > Spoko. Wystarczy taką wysepkę otoczyć elstycznymi słupkami w jaskrawym
    > kolorze z odblaskami, podobnie jak się wygradza azyle.
    > Osobiście kiedyś uczestniczyłem przy przejeździe 2 samochodów ciężarowych
    > wiozących konstrukcje suwnicowe własnie przez takie rondo.
    > Przejazd tych samochodów zablokował ruch na tym skrzyżowaniu na 3 godziny.
    > Samochody z dłużycami były tak długie, że przód samochodów znajdował się z
    > jednej strony ronda, a tył z drugiej.

    Ktoś wybrał taką trasę... chyba świadomie to zrobił?


  • 48. Data: 2010-11-28 21:34:46
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnif2j2i.4d8.joshua@tau.ceti.pl...

    > Istotne jest to, że transport został źle zorganizowany - skoro sam piszesz
    > że zablokowali rondo na 3 godziny. Takie transporty należy wyznaczać tak,
    > by
    > nie było żadnych niespodziewanych problemów. Ba - jeśli wyjdzie, że gdzieś
    > jest zbyt ciasno - to zawczasu usuwa się np. znaki drogowe które by
    > przeszkadzały. Tylko że to wszystko kosztuje, a u nas się chce wszystko
    > zrobić szybko i jak najmniejszym kosztem.

    Tego typu transporty muszą mieć przygotowany plan uzgodniony z Zarządem Dróg
    Publicznych i taki też plan był przygotowany w przypadku tego transportu.
    Dlaczego akurat tędy ? Myślę, że dlatego, gdyż nie mieli innej alternatywy.


  • 49. Data: 2010-11-29 12:05:57
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-28 12:03, LEPEK pisze:
    > W dniu 2010-11-28 01:22, venioo pisze:
    >> W dniu 2010-11-27 13:31, LEPEK pisze:
    >
    >>> Bo transport 2 składów przejeżdżał przez jedno skrzyżowanie przez 3
    >>> godziny.
    >>>
    >>
    >> Tylko 2 godziny.
    >
    > Dobrze się czujesz? Plumpi przynajmniej dwóch miejscach napisał, że dwa zestawy
    zablokowały skrzyżowanie na 3 godziny.

    A może po prostu był tam, widział i sugeruje, że Plumpi koloryzuje?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 50. Data: 2010-11-29 19:52:56
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:ict7ll.ai4.0@poczta.onet.pl...

    > Ktoś wybrał taką trasę... chyba świadomie to zrobił?

    U nas w Polszcze nas...ali tych rondek teraz tyle, że trudno jest już
    znaleźć trasę, która by je omijała.
    Trasa z całą pewnością była uzgadniana, a czy najbardziej opymalna tego nie
    wiem.
    Konwój po dojechaniu do ronda nie miał możliwości zawrócić, ani się wycofać,
    ponieważ ze względu na remont drogi ruch odbywał się wahadłowo jedną połówką
    jezdni.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: