  • 11. Data: 2020-04-29 22:38:37
    Temat: Re: Rolety
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    > I skąd wziął się pomysł dwóch przycisków do sterowania żaluzjami?
    > Dlaczego jedynym słusznym rozwiązaniem nie jest przełącznik
    > trójpozycyjny "kołyskowy"?
    >
    > Robert

    jest też inne rozwiązanie

    Zanim założyłem rolety nieco się zastanawiałem na sterowaniem, wybrałem
    sterowanie niskonapięciowe (przycisk na ścianie steruje przez skrętkę
    modułami sterowania w umieszczonymi w centrali, tam są przekaźniki
    sterujące i to one załączają ruch rolet)
    ta sama skrętka mat eż zapięte czujniki temperatury, alarmu itp.

    a sterowanie przyciskiem "dzwonkowym" sekwencyjne góra-stop-dół-stop,
    oprócz tego pilot RF ale praktycznie nieużywany lub komórka

  • 12. Data: 2020-05-01 00:23:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-29 o 22:38, Pilocik pisze:

> [...]
    >
    > a sterowanie przyciskiem "dzwonkowym" sekwencyjne góra-stop-dół-stop,
    > oprócz tego pilot RF ale praktycznie nieużywany lub komórka

    Znaczy: masz rolety w połowie zasunięte. Chcesz je nieco podnieść,
    wciskasz klawisz, a one jadą w dół? I żeby pojechały w górę, to musisz
    je zatrzymać i ponownie uruchomić?

    Mnie by jasny trak szlafił przy takim sterowaniu :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2020-05-01 18:53:23
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-04-27 23:22, Robert Wańkowski wrote:
    > Ktoś wie jak realizowane są tam krańcówki?

    Czytaj dokumentację producenta.

  • 14. Data: 2020-05-01 19:26:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 18:53, Pcimol pisze:

    > Czytaj dokumentację producenta.

    Nawet logo na obudowie nie ma. A obudowa zanitowana. Jedna widać,że ma
    śruby, pewnie ktoś już zaglądał.
    Może jak zdejmę obudowę wewnątrz będzie więcej informacji.
    A dokumentacji nie ma, kupili mieszkanie i już były.

    A i tak do wszystkich nie ma dostępu. Kilka jest za oknem bez balkonu.
    2 piętro, a na dole trawnik. Jak oni je montowali? Podnośnik na trawie
    do 2 piętra rozstawi się bezpiecznie?

    Robert

  • 15. Data: 2020-05-01 19:39:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 19:26:24 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Nawet logo na obudowie nie ma. A obudowa zanitowana. Jedna widać,że ma
    > śruby, pewnie ktoś już zaglądał.
    > Może jak zdejmę obudowę wewnątrz będzie więcej informacji.
    > A dokumentacji nie ma, kupili mieszkanie i już były.

    To sie nie przejmowac i nie bawic sie wylacznikiem :-)

    > A i tak do wszystkich nie ma dostępu. Kilka jest za oknem bez balkonu.
    > 2 piętro, a na dole trawnik. Jak oni je montowali? Podnośnik na trawie
    > do 2 piętra rozstawi się bezpiecznie?

    Rozstawi, ale przeciez troche kosztuje ... z drabiny ?

    Czy jakos sprytnie z okna ?

    J.

  • 16. Data: 2020-05-01 20:03:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 19:39, J.F. pisze:

    > To sie nie przejmowac i nie bawic sie wylacznikiem :-)

    Dlatego im nalazłem zostawiać w pozycji góra wciśnięta wszystkich
    przełączników.

    Aż się dziwię, że jeżeli faktycznie jest tam jakiś termik, który po
    ostygnięciu załącza silnik, to ta roleta tak włączała się i wyłączała
    naście miesięcy. :-)

    > Rozstawi, ale przeciez troche kosztuje ... z drabiny ?

    Drugie piętro nad oknem? Są takie długie drabiny? :-) O ludziach nie
    wspomnę. No może z Julinka.

    > Czy jakos sprytnie z okna ?

    Może są jakieś podesty montowane z mieszkania? Rozpórka sufit-podłoga
    trzymająca rampę? Jakoś z tą skrzynią z roletą trzeba wyjść poza obrys
    budynku.

    Robert

  • 17. Data: 2020-05-02 17:56:13
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 01.05.2020 o 00:23, Adam pisze:

> [...]
    > je zatrzymać i ponownie uruchomić?
    >
    > Mnie by jasny trak szlafił przy takim sterowaniu :(

    dokladnie tak mam, uwierz że jest to naprawdę wygodne, wszystkim
    domownikom się podoba, nawet szwagier który ma sterowanie na dwóch
    klawiszach myślał nad zmianą - ale odpuścił, jego instalacja jest na to
    niezbyt przyjazna