  • 21. Data: 2010-12-22 23:08:14
    Temat: Re: Rola auta USA vs Europa
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-12-22 17:12, kml pisze:

    > Użytkownik "Mario" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 6 litrów pojemności i 150 koni mocy.

    Trudno z Tobą zatem dyskutować skoro nie masz zielonego pojęcia o czym
    piszesz.

    pozdrawiam
    mario

  • 22. Data: 2010-12-23 12:15:53
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    >Jak na
    > europejskie warunki to ichnie silniki maja malo mocy w stosunku do
    > pojemnosci.

    no i chyba tu sie konczy twoja wiedza nt silnikow:-) jakbys troche poczytal to
    bys wiedzial ze glowny parametr silnika to moment a nie moc! wolno obrotowe
    amerykanskie V-ki sprzezone z automatem maja to siebie ze wbijasz D, dodajesz
    gazu i albo ruszasz dostojnie i masz 700obr/min na obrotku albo depniesz troche
    wiecej i na obrotomierzu masz juz jakies 1,5-2 kobr, a kola targaja asfalt. Te
    samochody sa calkiem inne niz europejskie econoboxy! do dynamicznej jazdy nie
    trzeba krecic silnika na ponad 5tys! przewaznie wystarczy na 2,5-3 zeby
    zostawic wiekszosc econoboxow na starcie ze swiatel z tylu - ale nie o to tu
    chodzi!!! chodzi o to by silnik wolno sobie pyrkal 1300obr, a ty sobie suniesz
    z predkoscia 120-130 przy milym bulgocie z tlumika i mimo duzej pojemnosci
    spalaniem rzedu 9-10litrow...i ja za to lubie te samochody! no i za rewelacyjny
    stosunek jakosci i wyposazenia do ceny - tego econoboxy chyba nigdy nie beda
    mialy ;-)

  • 23. Data: 2010-12-23 12:52:21
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rewelacyjny
    > stosunek jakosci i wyposazenia do ceny - tego econoboxy chyba nigdy nie

    Nowa generacja silników gdzie moment jest niezależny od mocy? :)

    Rabunkowa gospodarka stanów pozwala im na to żeby mieć duże zasoby ropy a
    więc i tanie paliwo. Skoro waha jest tania to moze być i duży silnik a skoro
    duży silnik to i buda może być duża co by było wygodnie wozic dupsko. Jestem
    ciekaw jak by wyglądał rynek samochodowy w stanach gdyby ceny paliwa były
    takiej jak w EU.

    W Europie są nie tylko econoboxy a porównywanie przeciętnego europejczyka z
    przeciętnym amerykańcem nie jest w zaden sposób miarodajne. Bierzesz
    najtańszy samochód z USA i najtańszy z EU i co? Nic, nie ta wielkość, nie ta
    pojemność etc. Począwszy od spalania, które w tej chwili jest ustalone dla
    nowego samochodu, że powino wynosić nie więcej niż 15l/100km w USiA (OIDP).
    Następna kwestia to ciągła SZYBKA jazda. Dziwnym trafem właściciele samochód
    amerykańskich mówią o tym, że "to nie są samochody do szybkiej jazdy"
    Spalanie to jedna sprawa natomiast jeszcze ważniejsza jest podatność na
    gwałtowne zmiany kierunku. Prosto po równej drodze to praktycznie wszystko
    co jest sprawne technicznie jeździ dobrze.

    W Polsce myśląc o samochodzie z USA wszyscy widzą 4.0 V6 podczas gdy osoby,
    które tam reguralnie jeżdzą mówią, że coraz więcej widać samochód w stylu
    yarisa.

    W Amerykańskich samochodach podoba mi się to, że sa naprawde DUŻE co ma
    swoje zalety ale czy chciałbym taki mieć na codzień? Raczej nie :) Nie mój
    klimat. Myślałem kiedyś nad jakimś tam samochodem z USiA ale specyfikacja mi
    nie leżała a innych nie było i po sprawie.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 24. Data: 2010-12-23 13:50:16
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > Rabunkowa gospodarka stanów pozwala im na to żeby mieć duże zasoby ropy
    > a więc i tanie paliwo.

    Lepsza taka gospodarka niż rabunkowo-fiskalno-dymająca obywateli a
    raczej okupowaną ludność.

> [...]
    > skoro duży silnik to i buda może być duża co by było wygodnie wozic
    > dupsko. Jestem ciekaw jak by wyglądał rynek samochodowy w stanach gdyby

    Gdyby, gdyby. A ja jestem ciekaw jakby wyglądał w europie gdyby ceny
    paliw były takie jak w USA albo lepiej w Egipcie. :-D

    > jazda. Dziwnym trafem właściciele samochód amerykańskich mówią o tym, że
    > "to nie są samochody do szybkiej jazdy"

    Bo tam nie wolno jeździć szybko, w Polsce zresztą też nie :-P. Wiem,
    wiem, mamy bliżej do Niemiec niż Amerykanie ;-).

    Spalanie to jedna sprawa
    > natomiast jeszcze ważniejsza jest podatność na gwałtowne zmiany
    > kierunku. Prosto po równej drodze to praktycznie wszystko co jest
    > sprawne technicznie jeździ dobrze.

    Pisałem Ci wcześniej, nie masz zielonego pojęcia o amerykańskiej
    motoryzacji. To o czym piszesz to tak było w do końca lat 80, połowy 90.

    > W Polsce myśląc o samochodzie z USA wszyscy widzą 4.0 V6 podczas gdy
    > osoby, które tam reguralnie jeżdzą mówią, że coraz więcej widać samochód
    > w stylu yarisa.

    V6? V6 widzą tylko ci co się nasłuchali mitów, jak Ty (nie skręca, duużo
    pali, do dupy wogóle).

    > W Amerykańskich samochodach podoba mi się to, że sa naprawde DUŻE co ma
    > swoje zalety ale czy chciałbym taki mieć na codzień? Raczej nie :) Nie
    > mój klimat.

    Właśnie, one mają swój klimat, który jednym się podoba, innym nie. I
    dobrze, bo nie chciałbym żeby byle kto, byle bamber kupował Camaro bo
    tańsze od bmki.

    pozdrawiam
    mario

  • 25. Data: 2010-12-23 13:52:30
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-12-23 12:15, ..:maniek:.. pisze:

> [...]
    > stosunek jakosci i wyposazenia do ceny - tego econoboxy chyba nigdy nie beda

    Dodaj że tego nie zrozumie ktoś kto nigdy nie jechał czymś takim.

    pozdrawiam
    mario

  • 26. Data: 2010-12-23 16:03:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > no i chyba tu sie konczy twoja wiedza nt silnikow:-) jakbys troche poczytal to
    > bys wiedzial ze glowny parametr silnika to moment a nie moc!

    Błagam, tyko nie 3628-ty wątek o wyższości momentu nad mocą i vice versa...

  • 27. Data: 2010-12-23 16:08:27
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-23 12:52, kml pisze:

    > Rabunkowa gospodarka stanów pozwala im na to żeby mieć duże zasoby ropy a więc i
    tanie paliwo.

    A tak konkretnie, to na czym polega ta ichnia rabunkowość w porównaniu z UE?
    Kupują ropę taniej niż my? Czy może po prostu myśmy sobie sami zafundowali
    złodziejską akcyzę?

  • 28. Data: 2010-12-23 17:05:39
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/12/2010 21:03, Nex@pl wrote:

    > Hm, do 200 uciagnie, po co mi wiecej po miescie?! :)

    A vmax to jakis wyznacznik? :)

    Kamil

  • 29. Data: 2010-12-23 18:07:19
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 22, 3:04 pm, "kml" <f...@g...lp> wrote:
    > JAM wrote:

    > Je eli por wnywa samochody to powinno sie zrobi sensowne kryteria czyli
    > odpowiedniki danych samochod w i wtedy mog oby by ciekawie ;)
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > kml

    Ale takie kryteria nie dadza sie dobrze ustalic. Najczesciej
    spotykanym samochod w USA to nadal sedan typu Ford Taurus, Ford Fusion
    czy Chevrolet Malibu, Toyota Camry lub Honda Accord. Tego typu
    samochod w Europie to najczesciej pojazd rzadki i luksusowy. Na
    przyklad odpowiednikiem Chevroleta Malibu jest Opel Insignia. Ile
    takich Opli widujesz na drogach na codzien ?

    Z drugiej strony masowe pojazdy z polskich i europejskich drog takie
    jak Fiat Panda czy Fiat 500 to niszowe produkty dla ubogich i dzieci w
    USA i nadal wystepujace w znikomych ilosciach. Jedynym takim
    produktem, ktory jest sprzedawany w jakis tam ilosciach to Toyota
    Yaris i Honda Fit. Amerykanskie firmy nie maja nawet takich
    odpowiednikow. Ford ma zamiar sprowadzac cos takiego z Europy,
    Chrysler bedzie sprzedawal Fiata 500 a GM sprowadza kilka produktow
    Daewoo pod marka Chevrolet.

    Olbrzymia klasa wielkich SUV i duzych pick-up wogole nie posiada
    odpowiednika w Europie. Dosyc powszechny Cadillac Escalade w Europie
    posiada jedynie kilka gwiazd pilki noznej i milionerow showbiznesu.
    Nie ma wiec jak zrobic dobrego porownania. To co jest popularne w
    Europie jest marginalne w USA i na odwrot.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 30. Data: 2010-12-23 18:19:47
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 23, 6:52 am, "kml" <f...@g...lp> wrote:
> [...]
    > które tam reguralnie jeżdzą mówią, że coraz więcej widać samochód w stylu

    Yarisa to moze nie. To nadal pojazd sprzedawany jednak w malych
    ilosciach. Zaczynaja natomaist pojawiac sie w duzych ilosciach
    zaawansowane pojazdy hybrydowe. Cos co europejskie koncerny jeszcze
    nie potrafia dobrze zrobic a ta technologie nie jest latwo kupic ani
    skopiowac. Wlasnie wchodzi na rynek jeden z najbardziej zaawansowanych
    technicznie pojazdow na swiecie - Chevrolet Volt - najnowsza generacja
    hybryd. Opel bedzie tego Chevroleta sprzedawal pod swoja marka jako
    Opel Ampera ale chyba dopiero za rok. W swojej pierwszej generacji to
    pojazd drogi jak wszystkie nowe technicznie konstrukcje ale juz sa
    prowadzone praca nad jego nastepna generacja a i konkurencja z czasem
    bedzie musiala GM dogonic co zawsze owocuje spadkiem cen :-)