  • 41. Data: 2013-09-12 14:37:22
    Temat: Re: Robienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Sep 2013, trolling tone wrote:

    > Oby jak najwcześniej, całkiem poważnie. Niech się zasrana TVP wreszcie
    > zakoduje, zamiast trudnić się wymuszaniem haraczu.

    Chyba nie zrozumiałeś idei.
    Jak nie zapłacisz abonamentu nie obejrzysz *NIC* :>

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2013-09-12 18:33:18
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2013 14:37:22 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    [...]
    > Chyba nie zrozumiałeś idei.
    > Jak nie zapłacisz abonamentu nie obejrzysz *NIC* :>

    Eee? A niby jak? Zagłuszą sygnał satelitarny nad Polską? ;)

    Po czym oczywiście do każdej karty TV i telewizora będą dodawać w
    gratisie kontrolera ;>.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 43. Data: 2013-09-12 23:18:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 12.09.2013 18:33, Sylwester Zarębski pisze:
    > Dnia Thu, 12 Sep 2013 14:37:22 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Eee? A niby jak? Zagłuszą sygnał satelitarny nad Polską? ;)

    Jako praworządny obywatel nie obejrzysz nic.

    Jeśli będziesz oglądał bez płacenia podatku od telewizora to poniekąd
    zostaniesz przestępcą skarbowym (jeśli masz a nie zgłaszasz).

  • 44. Data: 2013-09-13 14:33:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > Nie jestem specjalistą od prawnego jiu-jitsu, ale może "dozwolony
    > użytek własny" dotyczy wyłącznie utworów, w których posiadanie weszliśmy
    > w 100% legalnie?
    >
    > No a ssanie z netu, tylko dlatego że coś jest dostępne "na
    > torrentach", to już może niekoniecznie?

    Przyznaję, że nie jestem specjalistą od torrentów, ale mam wrażenie, że
    tam pobieranie wiąże się (opcjonalnie?) z udostępnianiem. To drugie jest
    (typowo w takich przypadkach) niezgodne z prawem. Natomiast samo
    pobieranie (bez udostępniania) jest z prawem zgodne - szczegóły
    są w ustawie o prawie autorskim.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 45. Data: 2013-09-14 19:19:58
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > jest (typowo w takich przypadkach) niezgodne z prawem. Natomiast samo
    > pobieranie (bez udostępniania) jest z prawem zgodne - szczegóły są w

    Czyli co? Wszystko co ściągniemy sobie z sieci jest natychmiast z
    automatu legalizowane? Ładny interes!

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 46. Data: 2013-09-14 20:48:00
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2013 23:18:43 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jako praworządny obywatel nie obejrzysz nic.

    Kolejnym elementem będzie samocenzura wygłaszanych poglądów ;).

    > Jeśli będziesz oglądał bez płacenia podatku od telewizora to poniekąd
    > zostaniesz przestępcą skarbowym (jeśli masz a nie zgłaszasz).

    Rozumiem, to tak samo jak pożyczka koledze 100 zł lub też darmowe
    przekazanie zdjęć o niewątpliwej *potencjalnej* wartości.
    Ależ mamy przestępców skarbowych na potęgę ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 47. Data: 2013-09-14 22:43:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.09.2013 20:48, Sylwester Zarębski pisze:

    > Rozumiem, to tak samo jak pożyczka koledze 100 zł lub też darmowe
    > przekazanie zdjęć o niewątpliwej *potencjalnej* wartości.
    > Ależ mamy przestępców skarbowych na potęgę ;).

    100zł nie przekracza limitu podatkowego, potencjalna wartość z
    podatkowego punktu widzenia nie istnieje.

  • 48. Data: 2013-09-14 23:35:22
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:43:30 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > 100zł nie przekracza limitu podatkowego, potencjalna wartość z
    > podatkowego punktu widzenia nie istnieje.

    Ale 5000 już owszem, co jest bez znaczenia, bo i tak większość osób nie
    zgłasza takich pożyczek. Sami przestępcy dookoła, aż strach się bać :P.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 49. Data: 2013-09-14 23:40:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 14.09.2013 23:35, Sylwester Zarębski pisze:

    > Ale 5000 już owszem, co jest bez znaczenia, bo i tak większość osób nie
    > zgłasza takich pożyczek. Sami przestępcy dookoła, aż strach się bać :P.

    A potem płaczą, że im ktoś kasy nie oddał i udaje że w ogóle nie wie o
    co chodzi ;->

  • 50. Data: 2013-09-15 22:07:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > Czyli co? Wszystko co ściągniemy sobie z sieci jest natychmiast z
    > automatu legalizowane? Ładny interes!

    Jak to legalizowane? Przecież nie było nielegalne.
    Tzn. nie wszystko, ale zdjęcia i inne np. filmy (opublikowane itd,
    szczegóły w ustawie) - owszem.
    --
    Krzysztof Hałasa