  • 21. Data: 2012-02-14 05:22:44
    Temat: Re: Rezystory ZERO Ohm
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > 1) na prototypie łatwiej działać na zworkach/switchach
    > 2) jak się przebrnie przez fazę prototypu, to po jakiego Wacka mi dalej
    > zworki/rezystory 0 Ohm?!

    Koledzy już ci wyjaśnili parę razy. Skoro dalej nie rozumiesz, to znaczy, że nie
    bardzo masz pojęcie
    o produkcji większej niż 5 szt... I nie ma sensu, żebyś się pytał 10 raz.

  • 22. Data: 2012-02-14 09:23:54
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik " MH" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Po kiego Wacka to komu potrzebne? Skoro są produkowane, skoro
    > gdzieniegdzie
    > pojawiają się na schematach, to chyba musi to mieć jakiś sens. Jak ktoś z
    > Was
    > ma jakąś wiedzę w tym temacie, to proszę uświadomcie mnie. Naprawdę nie
    > wiem
    > po kiego to komu...

    Wszystkie płytki robię (na razie) 2 warstwowe ze wszystkim SMD na jednej
    warstwie, a cała druga GND (bo EMC).
    Jak czegoś za żadne skarby nie daje się ułożyć na jednej warstwie to trzeba
    zdecydować: dziury w GND, płytka 4 warstwowa, czy kilka 0 Ohm.
    P.G.

  • 23. Data: 2012-02-14 10:12:17
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    > Koledzy już ci wyjaśnili parę razy. Skoro dalej nie rozumiesz, to znaczy,
    > że nie bardzo masz pojęcie
    > o produkcji większej niż 5 szt... I nie ma sensu, żebyś się pytał 10 raz.

    Czy to takie skomplikowane dla Ciebie?

    Mam na płytce miejsce na stabilizator ADJ, aby była bardziej uniwersalna i
    normalnie trzeba tam dwa rezystory do dzielnika napięcia.
    Ale ja potrzebuję w danej aplikacji Np 3.3 V to daję stabilizator 3.3V
    zamiast adj. Zamiast jednego rezystora trzeba dać zworkę czyli rezystor 0R.
    I teraz montuję takich płytek 2000 miesięcznie, będziesz w 2000 płytkach
    lutował zworkę? czy lepiej uzbroić automat w dodatkowy standardowy element -
    rezystor 0R.

    Sory ale prościej nie można...

    MiSter

  • 24. Data: 2012-02-14 10:42:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik MH napisał:
> [...]
    > ma jakąś wiedzę w tym temacie, to proszę uświadomcie mnie. Naprawdę nie wiem

    Z "mojej dziedziny"
    W komórkach stosuje się takie myki w 2-ch celach:
    1. miejsce na element ale elementu nie ma, pod nim jest zworka z miedzi
    którą w celach diagnostycznych można przeciąć a po naprawie wstawić
    właśnie zerowy opór, można by i krople cyny ale to takie nieprofesjonalne.
    2. niekiedy stosowane jest to jako bezpiecznik np w obwodach wibratora
    aczkolwiek z tego co widzę częściej upala się ścieżka przy elemencie niż
    sam element.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 25. Data: 2012-02-14 12:33:24
    Od: "Expert" <n...@n...joł>

    MH pisze:
> [...]
    > jakiś sens. Jak ktoś z Was ma jakąś wiedzę w tym temacie, to proszę
    > uświadomcie mnie. Naprawdę nie wiem po kiego to komu...

    Czasem jest to tak zwany tani "bezpiecznik", czasem element "planowania
    żywotności produktu".

  • 26. Data: 2012-02-14 16:17:29
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    MH wrote:

    > ===========
    >
    > Eee tam, znalazłem ostatnio na ulicy wolne 2 zeta. Zworek nakupiłem do
    > oporu, "kolby" też nie musiałem używać, to i na energii i nerwach
    > zaoszczędziłem :))

    I te zworki razem z nóżkami pasują na nóżce 0603?

    Waldek

  • 27. Data: 2012-02-14 18:43:24
    Od: HaMMeR <k...@t...pl>

    On 14 Lut, 01:20, " MH" <l...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > 1) na prototypie łatwiej działać na zworkach/switchach
    > 2) jak się przebrnie przez fazę prototypu, to po jakiego Wacka mi dalej

    No coz, nie jestes elektronikiem i to profesjonalista, dlatego tak ci
    ciezko zrozumiec, ze przy MASOWEJ produkcji
    owe 0R jest zbawieniem w kontekscie czysto praktycznym (wariantowanie)
    jak i ekonomicznym
    (stosowanie jednostronnej PCB).
    Przyswajasz, czy tez bedziesz nadal forsowal swoje najnowsze
    'odkrycie', czyli stosowanie jumper'ow?

  • 28. Data: 2012-02-14 20:05:27
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Kolego MH, w praktyce, i to niekoniecznie przy ilościach wielu tys. szt ,
    zazwyczja nie ma czegoś takiego
    jak "zamknięty" produkt w 100% - prototyp od A do Z niezmienny w produkcji.
    Albo robi się różne modele tego samego produktu, albo robi się opcje z
    różnych powodów technicznych itp.
    Jeśli wybór danej opcji odbywa się jednorazowo na etapie produkcji/montażu,
    to nie ma żadnego sensu stosowania
    dużych i kosztownych zworek, przełączników itp. Te się stosuje tylko tam,
    gdzie będą one ew. zmieniane w czasie pracy produktu.

    Czyli rezystor 0 to taka mikrozworka, mała, tania, wygodna w montażu -
    tyle,że jednorazowa.

    Mam nadzieję, że teraz już rozumiesz, bo jak nie, to ja już nie mam
    cierpliwości... :)

  • 29. Data: 2012-02-15 21:03:59
    Od: grg12 <g...@g...com>

    On Feb 14, 1:20 am, " MH" <l...@g...pl> wrote:

    > 2) jak się przebrnie przez fazę prototypu, to po jakiego Wacka mi dalej
    > zworki/rezystory 0 Ohm?!

    Nie chodzi o prototypy tylko produkcje masową - np. masz zrobić moduł
    pamięci programu (ROM) do "automatu z prezerwatywami", możesz go
    obsadzić kostkami firm A,B,C. Wszystkie mają taki sam układ nóżek ale
    różne struktury logiczne (rozmiar sektora, strukturę banków itd.).
    Zrobisz płytkę tak żeby prymitywna logika "automatu z prezerwatywami"
    potrafiła łatwo rozpoznać jaki typ pamięci jest podłączony
    (poświęcając kilka "oporników" 0ohm o wartości poniżej centa), użyjesz
    FPGA (kilka $) który potrafi odczytać VendorID, czy może po prostu
    zaprojektujesz wszystko pod jeden konkretny układ (który za rok może
    być droższy od konkurencji lub co gorsza niedostępny)? Tu nie chodzi o
    zabawy hobbystów którym zwisa czy będą musieli poświęcić dodatkowe 5
    minut na ręczne polutowanie kilku zworek tylko o tanią masówkę przy
    której na głowie konstruktora siedzi liczykrupa gotów udusić z
    zmarnowanie 5 centów :)