  • 1. Data: 2012-02-13 18:45:38
    Temat: szukam dataloggera lub coś podobnego...
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Do Grupowej Wiedzy

    Mam dwa strumienie danych via USB, po ok. 16 MB/sec każdy. Poszukuję
    możliwie małej i energetycznie niegłodnej (powiedzmy <20W) metody na:
    Alternatywa 1: poskładanie tych strumieni i wysłanie przez WLAN. Problem
    tutaj: nie znam WLANa, który potrafi przesłać te trochę ponad 300Mbit/sec
    netto bez strat.
    Alternatywa 2: rejestracja tego wszystkiego przez przynajmniej 10 minut. To
    się powinno dać zrobić na pico-idx i SSD. Ale czy istnieje coś gotowego
    formatu powiedzmy średniego PDA. WLAN toto też musi mieć, ale wtedy
    wystarczy normalna prędkość dostępna w każdej Biedronce. W każdym razie toto
    powinno móc w czasie rzeczywistym brać te dwa strumienie i zapisywać je na
    czymś.
    W obu przypadkach dochodzi do tego jeszcze trzeci strumień przez
    RS232/USB/I2C, ale tego jest jakieś 4kB/sec, czyli tyle co nic.

    Oczywiście interesuje mnie przede wszystkim alternatywa 1. Ustrojstwo ma być
    jak najmniejsze, rzędu 2xIPod lub 4 pudełka papierosów.

    Jakieś pomysły?

    Waldek

  • 2. Data: 2012-02-13 19:14:34
    Temat: Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-13 19:45, Waldemar Krzok pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiście interesuje mnie przede wszystkim alternatywa 1. Ustrojstwo ma być
    > jak najmniejsze, rzędu 2xIPod lub 4 pudełka papierosów.

    Jest takowy gotowy ale tanie toto nie jest szukaj na psx scene swego
    czasu popularne jak lamali PS3 i dongla serwisowego USB

  • 3. Data: 2012-02-13 19:30:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok ma dwa strumienie danych via USB, po ok. 16 MB/sec każdy:

> [...]
    >
    > Oczywiście interesuje mnie przede wszystkim alternatywa 1. Ustrojstwo
    > ma być jak najmniejsze, rzędu 2xIPod lub 4 pudełka papierosów.

    Może ja czegoś nie zrozumiałem, ale czy jakiś mały barebone się nie nada?
    Choćby FOXCONN Nettop nT-435H -- ma WiFi b/g/n i 4xUSB 2.0. Nie palę, więc
    trudno mi dokładnie porównać, ale 190x135x25mm, to chyba coś jak 4 pudełka
    papierosów. W Polsce 460PLN netto bez dysku i RAM.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2012-02-13 19:46:14
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Alternatywa 2: rejestracja tego wszystkiego przez przynajmniej 10 minut.

    Może do czegoś się przyda taka informacja:
    Kupiłem ostatnio zwykła pamięć USB 32GB Pretec "REX 100". W przypadku
    ciągłego zapisu jednego pliku w trybie USB 2.0 uzyskałem 35MB/s.
    Producent podaje, że dla trybu 3.0 uzyskuje się 70MB/s.
    Zapis mniejszych plików jest niestety kilkadziesiąt razy wolniejszy.

    Paweł

  • 5. Data: 2012-02-13 19:52:43
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > trudno mi dokładnie porównać, ale 190x135x25mm, to chyba coś jak 4 pudełka
    > papierosów. W Polsce 460PLN netto bez dysku i RAM.

    Prawie pasuje, ale niestety żre toto prąd. Instalowałem takowe w gabinecie
    weterynarza, ciągną jakieś 40-50W, niestety. Trochę większe od 2xiPod i 4x
    papierochy, ale jeszcze by wielkością pasowało.

    Waldek

  • 6. Data: 2012-02-13 20:21:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Prawie pasuje, ale niestety żre toto prąd. Instalowałem takowe w gabinecie
    > weterynarza, ciągną jakieś 40-50W, niestety. Trochę większe od 2xiPod i 4x
    > papierochy, ale jeszcze by wielkością pasowało.

    Z jakiem procesorem? Są różne, taki z Atomem może ma mniejszy apetyt.
    A może po prostu tablet? Kilka miesięcy temu kupiłem najtańszy jaki
    był, za około 300zł, a za 500 są z WiFi b/g/n. Albo router -- kupiłem
    za psie pieniądze używane Speedport W303V (z Deutsche Telecom) -- też
    mają szybkie WiFi. USB wprawdzie nie mają, ale któryś podobny model ma.
    I jeszcze kiedyś kupowałem FoxBoardy z http://www.acmesystems.it -- nie
    wiem, czy się wyrobi (ARM 400 MHz, 2xUSB 2.0, podają 12Mbps), ale malutkie
    toto jest i prądu bierze tyle co nic (0,4W).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-02-13 21:03:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > wiem, czy się wyrobi (ARM 400 MHz, 2xUSB 2.0, podają 12Mbps), ale malutkie
    > toto jest i prądu bierze tyle co nic (0,4W).

    No dobra. Ja potrzebuję 2x160Mbit/sec na USB, a nie 1x12 ;-). Najlepsze
    byłoby WUSB 1.1, tylko tego jeszcze nie ma :-(.

    Waldek

  • 8. Data: 2012-02-13 21:26:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > No dobra. Ja potrzebuję 2x160Mbit/sec na USB, a nie 1x12 ;-).

    Było napisane "ok. 16 MB/sec", stąd moje wahanie co do tego, czy 12 jest
    "około" 16. Że chodziło o bajty, nie o bity, też już teraz widzę. No dobra,
    USB w tablecie się nie wyrobi? Nie mam pojęcia, nigdy nie potrzebowałem
    szybkiego i się nię zastanawiałem.

    Jeszcze można jakąś płytę nano-itx, np:

    http://www.portwell.com/productnews/NANO-8050_pr.htm

    "The NANO-8045 is specifically designed to operate at a very low
    power consumption (less than 10 watts at full loading) and low heat"

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2012-02-13 22:16:47
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    >
    > "The NANO-8045 is specifically designed to operate at a very low
    > power consumption (less than 10 watts at full loading) and low heat"

    To jest opcja. Mam parę adresów w robocie i tam będę jutro dzwonił (klient
    mi to powiedział dzisiaj o 17:30, a o tej porze nikt uczciwy nie pracuje
    :-)). Są jeszcze pico-itx i jeszcze mniejsze. Jak upchnę loggera do pudełka
    wielkości paczki papierosów, to mam jeszcze 2-3x tyle na baterie i SSD.

    Waldek

  • 10. Data: 2012-02-13 23:02:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > wielkości paczki papierosów, to mam jeszcze 2-3x tyle na baterie i SSD.

    Kiedyś jak szukałem najmniejszego peceta z kartą graficzną, to znalazłem
    "Jack PC" -- komputer w obudowie gniazdka podtynkowego, mieszczący się
    w puszce instalacyjnej. Trochę to bez sensu, bo kupuje się najmniejszy
    komputer, który po zamontowaniu w ścianie staje się największym -- wilekim
    jak cała chałupa. Później ta sama firma zaczęła robić bardziej sensowne
    rzeczy, takie jak "Plug PC" -- komputer we wtyczce. Już nie sprawdzam
    aktualnej ofetry, w każdym razie to jest to: http://www.chippc.com/

    --
    Jarek