  • 11. Data: 2012-02-13 22:20:28
    Temat: Re: Rezystory ZERO Ohm
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam wrote:

    > Robiłem płytki z elementami SMD gdzie trzeba wlutować zworki. No i mi
    > teraz powiedz, jak zamierzasz je zrobić powierzchniowo? Nie chciało by
    > mi się bawić w druciki. Bierze się wtedy rezystory 0 i montuje. Ja wiem,
    > że są płytki wielowarstwowe i takich sytuacji trzeba unikać. Ale w
    > praktyce amatorskiej często jak znalazł.

    Nie tylko do amatorskiej. Na przykład trzeba zrobić jakiś upload a dopiero
    potem mostkować. Wyłączanie trybu serwisowego też. Albo różne wersje
    urządzeń na jednej płytce. Też coś takiego mam i zerówki używam.

    Waldek

  • 12. Data: 2012-02-13 22:21:57
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    MH wrote:

    > Może i tak. Ja osobiście wolę rekonfigurować adresację dip-switchami bądź
    > zworkami. "Kolba" jedynie wtedy, gdy coś jest totalnie powalone na
    > prototypie. Niestety, zdarza się.. Wtedy i 0Ohm rezystory z reg. nie
    > pomagają (ani inne jumperki).

    Zworki są duuużo droższe i olbrzymie.

    Waldek

  • 13. Data: 2012-02-13 22:24:53
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-02-13 22:26, MH pisze:
    > Po kiego Wacka to komu potrzebne? Skoro są produkowane, skoro gdzieniegdzie
    > pojawiają się na schematach, to chyba musi to mieć jakiś sens. Jak ktoś z Was
    > ma jakąś wiedzę w tym temacie, to proszę uświadomcie mnie. Naprawdę nie wiem
    > po kiego to komu...

    Parę lat temu widziałem płytkę mikrokontrolera zasilaną z 12V AC przez
    mostek Graetza na tej płytce.

    W zeszłym roku widziałem inne urządzenie, dokładnie z tą samą płytką,
    tylko z zasilaniem DC. W miejsce mostka Graetza była 1 dioda i rezystor
    0 Ohm.

  • 14. Data: 2012-02-13 23:19:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.02.2012 23:04, MH pisze:
    > No tak, powyższa argumentacja przekonuje mnie. Wobec tego, przy odpowiednim
    > rachunku ekonomicznym, celem zapewnienia elastyczności projektu, czasem warto
    > jednak wstawić jumpera bądź switcha. Tak??
    Jumpery/switche są wielokrotnie droższe. Do tego kiepsko się pakuje je
    do pick&place. No i nikt przy serii 1000/10k sztuk nie będzie ręcznie
    zworek/jumperów ustawiał jak nie musi - rezystory "0" można położyć np
    po zaprogramowaniu a jeszcze przed wycięciem z paneli (2 przebieg przez
    piec).

    Michoo

  • 15. Data: 2012-02-13 23:50:51
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Adam <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > że są płytki wielowarstwowe i takich sytuacji trzeba unikać. Ale w
    > praktyce amatorskiej często jak znalazł.

    ===============

    Hmm, ja jednak w obu przypadkach wolę rozwiązania przygotowane na wszelakie
    ewentualne niepowodzenia, i raczej preferuję rozwiązania bez "kolby". Cóż,
    jednym się podobają brunetki, innym blondynki..

    MH

  • 16. Data: 2012-02-13 23:59:08
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> napisał(a):

    > Zworki są duuużo droższe i olbrzymie.

    ===========

    Eee tam, znalazłem ostatnio na ulicy wolne 2 zeta. Zworek nakupiłem do oporu,
    "kolby" też nie musiałem używać, to i na energii i nerwach zaoszczędziłem :))

    MH

  • 17. Data: 2012-02-13 23:59:44
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-13 23:06, nenik pisze:

    > Czesc rzeczy montuje sie np. w dwu wariantach
    > wersja prof, do badan, testow ma emi, cewki dławiki inne drozsze elementy
    > wersja eko ma 0R
    >
    > Reszta zastosowan opisana powyzej.
    > Pytanie powinno brzmiec po co 5% :)

    Bo tańsze niż 0.1% :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2012-02-14 00:07:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Bo tańsze niż 0.1% :)

    W jednym i drugim przypadku można zażądać
    zwrotu kasy za nietrzymanie parametrów.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2012-02-14 00:18:24
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > W jednym i drugim przypadku można zażądać
    > zwrotu kasy za nietrzymanie parametrów.

    :)))

    A tak na poważnie, to po mojemu:

    1) na prototypie łatwiej działać na zworkach/switchach
    2) jak się przebrnie przez fazę prototypu, to po jakiego Wacka mi dalej
    zworki/rezystory 0 Ohm?!

    MH

  • 20. Data: 2012-02-14 00:20:59
    Od: " MH" <l...@g...pl>