  • 1. Data: 2012-02-13 21:26:10
    Temat: Rezystory ZERO Ohm
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Po kiego Wacka to komu potrzebne? Skoro są produkowane, skoro gdzieniegdzie
    pojawiają się na schematach, to chyba musi to mieć jakiś sens. Jak ktoś z Was
    ma jakąś wiedzę w tym temacie, to proszę uświadomcie mnie. Naprawdę nie wiem
    po kiego to komu...

    MH

  • 2. Data: 2012-02-13 21:38:37
    Temat: Re: Rezystory ZERO Ohm
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-02-13 22:26, MH pisze:
> [...]
    > ma jakąś wiedzę w tym temacie, to proszę uświadomcie mnie. Naprawdę nie wiem

    Skoro widziałeś schemat z nimi, mogłeś wyciągnąć pewne wnioski...

    1. Montaż wersji płytki może zależeć od obsadzenia rezystorów, w tym
    zerowych.
    2. Funkcjonalność może zależeć od połączenia pewnych obwodów lub czy
    wybrania trybu pracy w zależności od stany wejścia mikrokontrolera, itp.
    3. Rezystor zerowy może stanowić zworkę omijającą ścieżkę.
    EM

  • 3. Data: 2012-02-13 21:42:40
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > ma jakąś wiedzę w tym temacie, to proszę uświadomcie mnie. Naprawdę nie wiem

    Projektujesz płytkę uniwersalną, a w zależności od wariantu gdzieś
    wklejasz opory 0 Ohm, a gdzieś zostawiasz puste. A czemu oporniki, a nie
    zwory? To weź załaduj magazynek maszyny układającej elementy kawałkami
    drutu. Tańsze maszyny nie potrafią układać nic innego niż elementy
    określonych rodzajów, dodanie modułu układania zwor do ZNACZNY koszt.
    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2012-02-13 21:50:16
    Od: grg12 <g...@g...com>

    On Feb 13, 10:26 pm, " MH" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ma jakąś wiedzę w tym temacie, to proszę uświadomcie mnie. Naprawdę nie wiem

    Czasami po prostu nie warto robić dodatkowej warstwy a trzeba jakoś
    "przetunelować" parę sygnałow... Można też użyć do automatycznego
    detekcji konfiguracji - robi się uniwersalną płytkę z różnymi
    wariantami obsadzenia (różne rozmiary pamięci, adresy I/O itd.) i
    zaznacza to takimi zworkami (osobiście spotkałem się z blokami pamięci
    eeprom kodowanymi w ten sposób żeby programator automatycznie
    rozpoznawał rodzaj i strukturę banków). Niby można użyć kawałków drutu
    ale łatwiej załadować automat taśmą z rezystorami 0Ohm

  • 5. Data: 2012-02-13 21:53:49
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    EM <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wybrania trybu pracy w zależności od stany wejścia mikrokontrolera, itp.
    > 3. Rezystor zerowy może stanowić zworkę omijającą ścieżkę.

    ================

    Niestety, we wielu (no może kilku) schematach widziałem połączenie szeregowe
    pomiędzy "pinami" elementów "A" i "B". Niejednokrotnie w miejscach, gdzie brak
    połączenia lub wstawienie jakiejkolwiek rezystancji NIE MA sensu. Czyżby dla
    celów testowych pomiędzy dwoma blokami funkcjonalnymi? Ja wstawiam w takie
    newralgiczne miejsca "jumpera" i testuję bez użycia lutownicy.

    Podobnież wybór trybu pracy "eleganciej" jest zrobić na jumperach, bądź
    dip-switchach.

    Dalej, za diabła nie łapię po co to komu ?!

    MH

  • 6. Data: 2012-02-13 22:04:31
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl> napisał(a):

> [...]
    > drutu. Tańsze maszyny nie potrafią układać nic innego niż elementy
    > określonych rodzajów, dodanie modułu układania zwor do ZNACZNY koszt.

    =============

    No tak, powyższa argumentacja przekonuje mnie. Wobec tego, przy odpowiednim
    rachunku ekonomicznym, celem zapewnienia elastyczności projektu, czasem warto
    jednak wstawić jumpera bądź switcha. Tak??

    MH

  • 7. Data: 2012-02-13 22:06:45
    Od: " nenik" <n...@g...pl>

    MH <l...@g...pl> napisał(a):

    > Po kiego Wacka to komu potrzebne? Skoro są produkowane, skoro gdzieniegdzie
    > pojawiają się na schematach ...........

    Czesc rzeczy montuje sie np. w dwu wariantach
    wersja prof, do badan, testow ma emi, cewki dławiki inne drozsze elementy
    wersja eko ma 0R

    Reszta zastosowan opisana powyzej.
    Pytanie powinno brzmiec po co 5% :)

  • 8. Data: 2012-02-13 22:10:02
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    grg12 <g...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > nego
    > detekcji konfiguracji - robi si=EA uniwersaln=B1 p=B3ytk=EA z r=F3=BFnymi
    > wariantami obsadzenia (r=F3=BFne rozmiary pami=EAci, adresy I/O itd.) i
    > zaznacza to takimi zworkami (osobi=B6cie spotka=B3em si=EA z blokami pami=
    > =EAci
    > eeprom kodowanymi w ten spos=F3b =BFeby programator automatycznie
    > rozpoznawa=B3 rodzaj i struktur=EA bank=F3w). Niby mo=BFna u=BFy=E6 kawa=B3=
    > k=F3w drutu
    > ale =B3atwiej za=B3adowa=E6 automat ta=B6m=B1 z rezystorami 0Ohm

    =========

    Może i tak. Ja osobiście wolę rekonfigurować adresację dip-switchami bądź
    zworkami. "Kolba" jedynie wtedy, gdy coś jest totalnie powalone na prototypie.
    Niestety, zdarza się.. Wtedy i 0Ohm rezystory z reg. nie pomagają (ani inne
    jumperki).

    MH

  • 9. Data: 2012-02-13 22:12:16
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    nenik <n...@g...pl> napisał(a):

    > Pytanie powinno brzmiec po co 5% :)

    ===========

    Że co?! Na takie "cudo" nie zwróciłem uwagi :))

    MH

  • 10. Data: 2012-02-13 22:17:10
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2012-02-13 22:53, MH pisze:

    > Dalej, za diabła nie łapię po co to komu ?!

    Robiłem płytki z elementami SMD gdzie trzeba wlutować zworki. No i mi
    teraz powiedz, jak zamierzasz je zrobić powierzchniowo? Nie chciało by
    mi się bawić w druciki. Bierze się wtedy rezystory 0 i montuje. Ja wiem,
    że są płytki wielowarstwowe i takich sytuacji trzeba unikać. Ale w
    praktyce amatorskiej często jak znalazł.

    --
    Adam