  • 311. Data: 2010-05-18 16:00:23
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-18, Icek <i...@d...pl> wrote:

    > rowniez nie to bylo bezposrednia przyczyna wypadku

    Bezpośrednią przyczyną to było wpieprzenie się audicy w punto.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 312. Data: 2010-05-18 16:04:01
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-18, Icek <i...@d...pl> wrote:

    > jestem pewien, ze go nie ma.

    Tobie wystarcza, że czegoś nie widzisz żeby być *pewny*, że tego nie ma?

    > Nie widze bocznej drogi. Nie widze znakow, ze
    > zblizam sie do skrzyzowania. Czesto choc jest info o pasach. Jak jest tylko
    > znak na bocznej to moge go nie zauwazyc w pore

    To jedź wolniej. Zapitalać tak, żeby się utrzymać na pustej jezdni to
    większość debili potrafi, ale w ruchu drogowym *trzeba* jeszcze brać pod
    uwagę takie "niespodziewane" sytuacje jak samochód skręcający w lewo czy
    popsuta ciężarkówka za najbliższym zakrętem.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 313. Data: 2010-05-18 16:14:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Icek pisze:
    > pochwal sie zatem jakie mamy rodzaje wykroczen. Mnjiejsze wieksze ? Jak sa
    > ponumerowane? Ktore jest "gorsze" a ktore "lepsze" ?

    Wez sobie przejrzyj taryfikator, idz na kurs PJ i zdaj je w koncu.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 314. Data: 2010-05-18 16:31:14
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Poczekaj, nie wiem czy dobrze zrozumialem.
    > Zaczynasz wyprzedzac kolumne samochodow - ok. Po drodze jednak okazuje
    > sie ze trafiasz na skrzyzowanie (podwójną ciągłą, wysepkę, cokolwiek
    > podobnego) i wyprzedzasz dalej będąc świadomym iż prawidłowo wykonujesz
    > manewr?

    nie ma mowy o wysepkach czy ciaglej. Jest mowa ze trafiam na skrzyzowanie
    (bo jest tam z mocy prawa, jest boczna wiec jest skrzyzowanie).

    I nagle trafiam na takiego fiata co ma fanaberie sobie skrecic. Zanim dokona
    manewr to jego psim obowiazkiem jest popatrzec w lusterko.

    W moim przypadku byl to ciagnik rolniczy. Widze kolumne, widze ciagnik,
    widze czemu wszyscy jada dosc wolno (bo ciagnik sie wlecze). Zaczynam
    wyprzedzac (kolumne). Ciagnik chce zjechac w jakas boczna uliczke.

    Wypadek byl dosc tragiczny w skutkach. Cale szczescie bylem drugim autem
    wyprzedzajacym. Ciagnik trafil pod maske pierwszego. Predkosc srednio niska
    ale i tak potrafi byc smiertelna.

    Icek

  • 315. Data: 2010-05-18 16:34:16
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > uwagę takie "niespodziewane" sytuacje jak samochód skręcający w lewo czy
    > popsuta ciężarkówka za najbliższym zakrętem.

    ehh, przy takim podejciu wyprzedzanie nie byloby mozliwe

    Zawsze moze sie trafic boczna ulica nieoznaczona przez co nagle trafia sie
    skrzyzowanie

    Kto mowi, ze do wyprzedzania potrzebna jest duza predkosc ? Ja wyprzedzam
    nauki jazdy uczace sie jezdzic. Ona ma 25km/h ja 50km/h. Mamy wyprzedzanie i
    mamy predkosc dajaca mi szanse opanowac auto.

    Icek

  • 316. Data: 2010-05-18 16:36:01
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Oczywiscie ze doprowadzilo do WYPADKU. Gdyby kobieta w fiacie zajechala
    > mu droge to przy niewielkiej (obowiazujacej tam) predkosci doszlo by
    > najwyzej kolizji drogowej.

    czyli powyzsze swiadczy o winie kierowcy audi ??

    Zart chyba

    EOT, szkoda mi czasu.

    Icek

  • 317. Data: 2010-05-18 16:39:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Icek pisze:

    > nie ma mowy o wysepkach czy ciaglej. Jest mowa ze trafiam na skrzyzowanie
    > (bo jest tam z mocy prawa, jest boczna wiec jest skrzyzowanie).

    Ale moze odpowiedz na pytanie.
    Rozpoczynasz wyprzedzanie, nie widzisz (jak to sam napisales) poczatku
    peletonu. Wyprzedzasz kilka samochodow, dojezdzasz do ciaglej linii,
    skrzyzowania, wysepki - co zrobisz?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 318. Data: 2010-05-18 16:45:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Icek pisze:
    > wypadku
    > czyli powyzsze swiadczy o winie kierowcy audi ??
    > Zart chyba

    Ok kobieta nadała Audi tak dużą prędkość, ze po uderzeniu w drzewo
    zgineli na miejscu. To jest dopiero żart.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 319. Data: 2010-05-18 17:22:53
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Icek pisze:

    > Jak patrzysz w lusterko. Widzisz auto. Jezeli patrzysz przez 0,5 sekundy to
    > auto jadace 50km/h pokonuje 13 metrow. Mozesz tego nie zauwazyc. Ale auto
    > jadace 160km/h pokonuje 44 metry ! Nie da sie przez ulamek sekundy nie
    > zauwazyc, ze jakis idiota pedzi 160km/h.
    > Wszystko powyzsze pod jednym warunkiem: ze popatrzysz w lusterko

    Jeszcze odejmij od tego swoja predkosc co?
    No chyba ze stoisz na srodku drogi i gapisz sie w lusterka.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 320. Data: 2010-05-18 17:34:26
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale moze odpowiedz na pytanie.
    > Rozpoczynasz wyprzedzanie, nie widzisz (jak to sam napisales) poczatku
    > peletonu. Wyprzedzasz kilka samochodow, dojezdzasz do ciaglej linii,
    > skrzyzowania, wysepki - co zrobisz?

    juz byla taka dyskusja w temacie idiotow, ktorzy jak sa wyprzedzani to
    pozniej nie pozwalaja sie wyprzedzic i zjechac na prawy pas.

    Jak zaczynam wyprzedzac to musze miec na tyle widocznosci, ze jak zobacze
    skrzyzowanie/wysepke/inne cos to dam rade wjechac na prawy pas tak aby takie
    skrzyzowanie/wysepke przejechac prawidlowo.

    Co jednak sie stanie jak zaczynasz wyprzedzac pojedynczy samochod. Widzisz
    masz mase miejsca. Do najblizszej wioski kilometr. Prosta droga. Masz przed
    soba jednego kierowce takiego audi albo BMW. Rozpoczynasz manewr,
    sygnalizujesz, zmieniasz pas. Przyspieszasz ale rownoczesnie kierowca
    takiego BMW przyspiesza. Widzisz, ze nie dasz rady go wyprzedzic bo kierowca
    przyspiesza/zwalnia tak jak Ty. Nagle widzisz przed soba wysepke. Nie mozesz
    zjechac na rawy pas bo idiota Ci blokuje. Co robisz ?

    Masz opcje:

    1) stajesz (zajmuje to troszke miejsca)
    2)obijasz wysepke ze zlej strony
    3)wbijasz sie w takie BMW/audi