    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Date: Mon, 17 May 2010 23:50:24 +0200

    wiadomości news:17052010.0815D606@budzik61.poznan.pl...

    > w jedny z postów pisałem, ze aby miec pewnosc co do terenu zabudowanego -
    > trzebaby wiedziec, czy tablica napewno stoi.
    > Sadziłem, ze odpowiedzia było pokazanie tablicy na zdjeciu nr 2, bo z tej
    > strony nadjechali.

    Odpowiedzią było to, że są znaki końca, a zatem gdzieś wczesniej muszą także
    stać znaki początków, które oni minęli zanim dojechali do tego skrzyżowania
    i powinni byli się do nich dostosować. Gdzie stoją tego nie wiemy, bo nie ma
    ich na zdjęciu. Zapewne stoją przynajmniej kilkaset metrów wcześniej przed
    skrzyżowaniem, bo tyle widać na zdjęciach w tym kierunku i tych znaków tam
    nie ma, a są za to budynki. A zatem muszą stać gdzieś wcześniej.

    > nie mowimy o tym, kto miał jaki obowiazek, tylko kto spowodował wypadek.
    > Kierowca audi na pewno, ale jezeli keirowczyni punto zle zasygnalizowała
    > manewr to ona rowniez.

    Ale zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniu odsuwa na dalszy plan kwestię
    sygnalizowania. To sygnalizowanie przestaje tu mieć jakiekolwiek znaczenie,
    ponieważ nieważne czy ona skręcała czy też jechała by prosto to wyprzedzać w
    tym miejscu nie było wolno. Sygnalizowanie miało by dopiero istotne
    znaczenie wtedy, kiedy nie byłoby zakazu wyprzedznia np. kiedy kierowniczka
    skręcałaby w bramę lub w drogę niepubliczną, bo wtedy takie skrzyżowanie nie
    jest traktowane jako skrzyzowanie w znaczeniu PoRD.

    > hmm
    > wskazesz bład w rozumowaniu?
    > W jaki sposób bedac na drodze z pierwszenstwem, moge znaleźc sie na drodze
    > podporzadkowanej, bez zadnego dodakowego znaku?

    Noi widzisz :)
    Każde skrzyżowanie będące skrzyżowaniem dróg w znaczeniu PoRD odwołuje takie
    pierwszeństwo.
    Mówiąc prościej znak "droga z pierwszeństwem" ważny jest tylko i wyłącznie
    do najbliższego skrzyżowania. Jeżeli za tym skrzyżowaniem jest kolejne
    skrzyzowanie i nie ma tam żadnego znaku to jest to juz skrzyżowanie dróg
    równorzędnych. Dlatego też znak ten jest powtarzany przed każdym
    skrzyżowaniem jezeli cały odcinek z wieloma skrzyzowaniami ma miec
    pierwszeństwo.
    Weź to sobie do serca i uważaj, bo się kiedyś wpakujesz.

    > cóz, cos musza napisac.
    > Sposób sygnalizowania przez punto jest nie do ustalenia.

    Ale w tym konkretnym przypadku nie ma on znaczenia co do orzeczenia winy.

    > no panie, skoro tak napisali w ynternecie.

    Nie chodzi czy napisali prawdę czy też nie w internecie.
    Ale odnosimy się do tego konkretnego przypadku, który został w ten sposób
    opisany.
    Być może przebieg całego zdarzenia mógł byc całkowicie odmienny, ale
    odnoszac się do tej sytuacj opisanej w ten sposób, definitywnie kierowca
    Audi jest winnym tego wypadku.