  • 21. Data: 2011-11-06 19:42:26
    Temat: Re: Repeater GSM - anteny ?
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 6 Nov 2011 20:09:31 +0100, Wiesiek napisał(a):

    > A co to jest, czym to sie "je"? Jak to i gdzie sie To ustawia.

    To jest szczegółowo opisane w jednym z linków, które dostałeś kilka dobrych
    godzin temu i najwidoczniej nawet nie pofatygowałeś się ich przeczytać.
    Tak samo zresztą jak wciąż nie uważałeś za stosowne odnieść się do swojego
    chamstwa później.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 22. Data: 2011-11-06 19:57:04
    Od: "dremka" <d...@z...gazeta.pl>

    Wiesiek napisal:

    > Mam taki na na oku , ale kurna drogi.

    Drogi, ale z takim bez regulacji, jesli sie okaze, ze zakloca stacje bazowe
    juz nic nie zrobisz, wiec lepiej nie oszczedzac...

    > Dlatego też myślałem o antenie
    > zewnętrznej panelowej a nie dookólnej - też sa takie oferty.

    Dobry wybor. W takich zastosowaniach na dachu powinna byc antena kierunkowa.
    I nie moze byc skierowana w strone wewnetrznej.

    > Czy aż takie istotne znaczenie ma ta lokalizacja anteny? Bo
    > pomiędzy miejscem na strychu a na zewnątrz była by tylko warstwa
    > dachówki, wełny mineralnej i płyty drewnianej. Góra 1 m róznicy
    > połozenia.

    W takim razie zamontuj ja tam. A antena wewnetrzna maksymalnie daleko i
    maksmalnie z tyłu tej panelówki.

    --
    dremka

  • 23. Data: 2011-11-07 12:35:23
    Od: a...@p...pl

    Witam,

    takich urzadzen nie powinno sie nazywac repeaterem GSM, bo nim nie
    jest! To to tylko podwojny wzmacniacz (uplink i downlink) a kazdy
    wzmacniacz jak mu sie zapoda sygnal w wyjscia na wejscie, to moze sie
    wzbudzic. To jak jak przystawic mikrofon do glosnika --....slychac
    gwizd. Takie urzadzanie, jak juz koledzy wspomnienieli musza miec
    regulacje i montaz anten musi byc staranny. Im dalej od siebie, im
    bardziej odizolowane tym lepiej.

    Gdzies, ktos, kiedys pisal, ze zrobil takie cos na samych antenach -
    na dachu kierunkowa yagi troche dobrego kabla i antenka wew. No i
    podobno dzialalo, bo taki uklad dzialal jak "falowod". Fala z BTS
    wpadala do anteny zew. i kabelkiem leciala sobie do drugie wew.
    antenki i tam wylatywala sobie. No i w druga podobnie.

    Zaleta bylo to, ze nie ma w takich ukladzie wzmacniacza, ktory moze
    sie wzbudzac.

    A wracajac do repeatera GSM, to sa oczywiscie takie rozwiazania ale
    nie na nasza kieszen. Dziala to na zasadzie miniBTS'a, - dane od
    telefonu sa odbierane i powtarzane w innej szczelinie czasowej (i vice
    versa). Taki repeater musi sie jakos w logowac w siec, aby byl
    pelnoprawnym aktywnym urzadzeniem w sieci operatora.

    Spotkalem sie tez z czyms takim (chyba, bo nazwy nie pamietam) jak
    nanoGSM - a bylo to takie cos, jak micro BTS, ale z siecia operatora
    komunikowal sie via Internet (jak VoIP). Telefon np. w domu na
    wsi....logowal sie do naszego BTS'ika ....rozmowy z niego szly via
    Internet do sieci operatora. Oczywiscie kwestia oplat za tak
    zrealizowana rozmowe byla inna inszoscia! Nie wiem ile moglo kosztowac
    takie urzadzenie i czy ew. jakis polski operator, bylby takie cudo
    obsluzyc. Moze wy wiecie cos wiecej na ten temat? Chetnie zglebie
    swoja wiedze na ten temat.

    --
    ThinkXtra