  • 21. Data: 2010-02-05 16:34:17
    Temat: Re: Rejestrator video w samochodzie dotowany przez panstwo
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 05.02.2010 krzysiek82 <k...@p...pl> napisał/a:
    > Jeśli ktoś mnie sfilmuje na łamaniu przepisów (chociaż to nie nastąpi bo
    > nie zdarza mi się łamanie przepisów) to przyjmę mandat i nie będę
    > zły, że ktoś to zrobił.

    Wybacz - ale jakos w to nie wierze.

    Tak samo jak nie wierze w zapewnienia ludzi, ktorzy twierdza, ze oni sobie nic
    do zarzucenia nie maja, wiec obawiac sie nie maja czego.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 22. Data: 2010-02-05 16:39:00
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-02-05 16:29, krzysiek82 wrote:

    > (chociaż to nie nastąpi bo
    > nie zdarza mi się łamanie przepisów)

    Nie masz nic do ukrycia, nie lamiesz przepisow, chetnie zgodzisz na
    rejestracje twoich poczynan za kierownica przez odpowiednie sluzby, to
    moze jednak powiesz jakie numery ma twoje auto, ktoredy jezdzisz,
    sprawdzimy, nagramy filmiki, opiszemy. Przeciez nie masz nic do ukrycia.

  • 23. Data: 2010-02-05 16:51:00
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Jacek Rudowski pisze:
    > Bezpieczenstwo jest w glowach uzytkownikow drog.
    > Jesli nie nauczysz ich pewnych prostych prawd na kursach,
    > to chocbys napuscil wszystkich na siebie nawzajem - i tak lepiej nie bedzie.
    >
    > Problem w tym, ze juz na kursach sie uczy czesto kierowcow braku szacunku do innych
    > uzytkownikow drogi.

    To prawda, wszystko się zgadza, ale jakoś w innych krajach poradzili
    sobie właśnie takim mały terrorem na drogach. Wiem, że to nie
    rozwiązanie a leczenie trupa, ale generalnie ja jako jednostka nic
    innego nie jestem w stanie zrobić.

    --
    krzysiek82

  • 24. Data: 2010-02-05 16:58:41
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

> [...]
    > sobie właśnie takim mały terrorem na drogach. Wiem, że to nie
    > rozwiązanie a leczenie trupa, ale generalnie ja jako jednostka nic

    Nie bede sie wypowiadal na temat zwyczaju donoszenia w innych krajach.

    Ale oczywiscie patrzac przez pryzmat bezpieczenstwa na drogach moznaby stwierdzic,
    ze jest lepiej.

    Ale czy ogolnie jest normalniej - polemizowac by mozna.

    Zas jako jednostka mozesz zaczac od edukacji wokol siebie - ale pozytywnej,
    a nie negatywnej jak donoszenie przy pomocy materialow video.
    Oczywiscie ciezko oczekiwac skutkow natychmiast i mam swiadomosc,
    ze to moze byc zniechecajace, ale lepiej uczyc, ze mozna inaczej, lepiej,
    niz tylko zyc w zastraszeniu.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 25. Data: 2010-02-05 17:44:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > widzę, że przyzwyczajenia wyniesione ze starego systemu nadal
    > funkcjonują.

    Nie tyle widzisz, co znasz z autopsji.

    > Masakra, dlatego w tym kraju nic się już nie zmieni bo
    > prymityw przechodzi z pokolenia na pokolenie.

    To prawda, jesteś tego najlepszym przykładem.

    --
    cokolwiek

  • 26. Data: 2010-02-05 18:57:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik krzysiek82 k...@p...pl ...

    > tak EZG,EPA i tego typu pochodne tablice, właściciele chyba z kompleksem
    > mniejszości wobec Lodzi. I żeby nie było to nie reguła, że właściciele
    > aut na tych tablicach to zawsze łamią przepisy, ale znani są w całej
    > polsce, że tego, że odstają od reszty w znaczącym stopniu.
    > Tłumaczę to brakiem obycia, ale ile można tolerować głupotę?

    z ciekawosci: informujesz policje o najechaniu na linie ciagła, czy tylko
    wybiorczo o niektorych przewinieniach?

  • 27. Data: 2010-02-05 19:02:02
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Pomysł podobny do planowanego w Holandii. Też GPS i 3 centy za każdy
    przejechany kilometr, z tym, że tam miałyby ulec obniżeniu ceny paliwa i
    samochodów. W naszym wydaniu wyglądałoby to tak. Wszystkie akcyzy, VATy
    i inne obciążenia, zostałyby utrzymane, doszłoby 12 groszy/km.
    Przejechaliśmy 50.000 km w roku i z kartą pamięci zgłaszamy się do US.
    Miły urzędnik ocenia, że mamy zapłacić 6.000 zł podatku (a może + 22%
    VAT?). Ale to nie wszystko. W dniu takim to a takim, kochany kierowca
    przekroczył prędkość o 30 km/godz, toteż mandat wynosi 300 zł + 4 punkty
    karne. Te punkty mogą zniknąć, po przeliczeniu 200 zł za każdy punkt.
    Następne wykroczenia to takie i takie, w efekcie czego otrzymujemy kwit
    do zapłaty 12.000 zł. Podkreślam, że dodatkowo zapłacimy wyliczoną
    kwotę, bez jakichkolwiek obniżek cen paliwa, samochodów, czy
    ubezpieczeń. Budżet, żeby więcej zarobić dzięki "kamerosamochodziarzom",
    stawia co parę kilometrów ograniczenia prędkości do 30 km/godz, podwójna
    linia ciągła ciągnie się kilometrami, w każdej wiosce przejścia dla
    pieszych są co 100 metrów. Czy ci "wzorowi kierowcy pojazdów
    wyposażonych w cały ten system", będą chcieli na siebie donosić? Chyba
    wśród kierowców nie ma dużo masochistów? "Kamerosamochodziarze" mieliby
    niezły zarobek, zawsze można zaproponować nagranemu "przestępcy", albo
    200 zł do mojej kieszeni, albo będzie 500 zł mandatu. Wiele o donoszeniu
    na innych i samego siebie, pisze Orwell w "Rok 1984", literatura tylko
    dla myślących. Pawlik Morozow też się kłania z przypomnieniem.

    Z poważaniem
    MJ

  • 28. Data: 2010-02-05 19:08:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "mleko" <m...@m...ml> napisal w wiadomosci

    > Ehh, chyba nie za bardzo zostalem zrozumiany. Postaram sie "strescic" moj
    > post najprosciej jak sie da:
    >
    > Czy zwolennicy rejestratorow w samochodach byliby szczesliwi, gdyby kazda
    > ich jazda byla zarejestrowana i oceniona zgodnie z PoRD, lacznie ze
    > wszelkimi konsekwencjami? Prosciej juz chyba nie potrafie.

    No to faktycznie nie wylapalem ironii.
    Sorry.

  • 29. Data: 2010-02-05 20:21:08
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "K" <...@...c> napisal w wiadomosci

    > nie, bo nikt nie jest pierdolniety.

    No popatrz, a na Slowacji wprowadzili rejestrator GPS zamiast winiet i kazdy
    jeszcze musi za niego zaplacic.
    Mysle, ze i u nas niebawem cos takiego sie pojawi, a znajac dotychczasowe
    poczynania naszych poslów, mysle, ze i takie pomysly szybko podchwyca :)

  • 30. Data: 2010-02-06 00:21:55
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "mleko" <m...@m...ml> napisal w wiadomosci

    Pomysl iscie orwellowski. Brakuje tylko chipu w glowie, który zapisuje
    wszyskti mysli i w dupie, który kontroluje zgodnosc tego co wylazlo z tym co
    zjadles. Za wszystkie niezgodnosci - mandat, najlepiej awansem z góry, na
    wszelki wypadek.

    --
    Yogi(n)