eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRegeneracja dwumasy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 11. Data: 2014-07-03 23:33:22
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-03 22:16, LEPEK pisze:
    > W dniu 2014-07-03 02:44, WOJO pisze:
    >> Zbliża się ten nieuchronny moment, że będę potrzebował DOBRZE
    >> zregenerować koło dwumasowe, tarczę sprzęgła oraz docisk.
    >> Proszę o namiary na sprawdzony zakład zajmujący się tego typu usługami.
    >> Pozdrawiam.
    >> WOJO
    >>
    >>
    > Chcesz REGENEROWAĆ tarczę i docisk?
    >

    Nie wiem jak z dociskiem, ale z tarczą... dlaczego by nie? Jeśli samej
    tarczy nic nie dolega, to regeneracją można uzyskać dużo wytrzymalsze
    sprzęgło niż to, którym ono było w serii.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 12. Data: 2014-07-04 00:04:06
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> wrote in message
    news:lp4i1b$4hd$1@news.dialog.net.pl...
    > W dniu 2014-07-03 23:13, X-Man pisze:
    >> "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    >> news:lp457e$75v$1@node2.news.atman.pl...
    >>> W dniu 2014-07-03 02:44, WOJO pisze:
    >>>> Zbliża się ten nieuchronny moment, że będę potrzebował DOBRZE
    >>>> zregenerować koło dwumasowe, tarczę sprzęgła oraz docisk.
    >>>> Proszę o namiary na sprawdzony zakład zajmujący się tego typu usługami.
    >>>> Pozdrawiam.
    >>>> WOJO
    >>> Regeneracja koła dwumasowego jest zwyczajnie nieopłacalna więc nikt
    >>> jej dobrze nie robi.
    >>> Nabicie tarczy i szlif docisku to już prosta sprawa.
    >> jeżdżę od roku na zregenerowanej dwumasie autem które ma moc podniesioną
    >> ze 105 na 180KM i jak na razie wszystko śmiga więc się da i się opłaca
    >> widać
    > Ile zrobiłeś przez ten rok?

    hmmm 20.000km jakieś

    Pzdr
    Piotrek




  • 13. Data: 2014-07-04 00:40:55
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-03 22:16, LEPEK pisze:
    > W dniu 2014-07-03 02:44, WOJO pisze:
    >> Zbliża się ten nieuchronny moment, że będę potrzebował DOBRZE
    >> zregenerować koło dwumasowe, tarczę sprzęgła oraz docisk.
    >> Proszę o namiary na sprawdzony zakład zajmujący się tego typu usługami.
    >> Pozdrawiam.
    >> WOJO
    >>
    >>
    > Chcesz REGENEROWAĆ tarczę i docisk?
    >
    > Ja bym poszedł krok dalej - regeneracja klocków hamulcowych :D

    Prawdę mówiąc nie ma w tym nic dziwnego.
    Nie ma co wierzyć w hasło korporacyjnych marketoidów, że "to robiła
    fabryka, tego się nie dotyka".

    Całkiem blisko, solidnie i niedrogo - spieki, okładziny węglowe, co
    tylko chcesz :-)
    http://www.witizen.pl/

    Hamulców nie robiłem (chociaż znam ludzi którzy robią tam okładziny i
    nie narzekają), ale sprzęgła - wielokrotnie i nie mam zastrzeżeń.



  • 14. Data: 2014-07-04 18:34:05
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-07-04 00:40, Tomasz Pyra pisze:

    > Prawdę mówiąc nie ma w tym nic dziwnego.
    > Nie ma co wierzyć w hasło korporacyjnych marketoidów, że "to robiła
    > fabryka, tego się nie dotyka".
    >
    > Całkiem blisko, solidnie i niedrogo - spieki, okładziny węglowe, co
    > tylko chcesz :-)
    > http://www.witizen.pl/
    >
    > Hamulców nie robiłem (chociaż znam ludzi którzy robią tam okładziny i
    > nie narzekają), ale sprzęgła - wielokrotnie i nie mam zastrzeżeń.

    No dobra. Ale to - robione porządnie - chyba się opłaca tylko w
    przypadkach nietypowych, kiedy oryginały są drogie, lub słabo dostępne
    (co zwykle występuje razem), albo gdy chcesz coś o nietypowych
    parametrach (np. sportowe). Nie wiem, ale chyba taniej i wygodniej kupić
    do zwykłej osobówki jakieś średnie klocki czy tarczę sprzęgła, niż robić
    porządną regenerację?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
    Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
    Majesty YP125R SE068 sqter'08


  • 15. Data: 2014-07-04 21:22:21
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-04 18:34, LEPEK pisze:
    > W dniu 2014-07-04 00:40, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Prawdę mówiąc nie ma w tym nic dziwnego.
    >> Nie ma co wierzyć w hasło korporacyjnych marketoidów, że "to robiła
    >> fabryka, tego się nie dotyka".
    >>
    >> Całkiem blisko, solidnie i niedrogo - spieki, okładziny węglowe, co
    >> tylko chcesz :-)
    >> http://www.witizen.pl/
    >>
    >> Hamulców nie robiłem (chociaż znam ludzi którzy robią tam okładziny i
    >> nie narzekają), ale sprzęgła - wielokrotnie i nie mam zastrzeżeń.
    >
    > No dobra. Ale to - robione porządnie - chyba się opłaca tylko w
    > przypadkach nietypowych, kiedy oryginały są drogie, lub słabo dostępne
    > (co zwykle występuje razem), albo gdy chcesz coś o nietypowych
    > parametrach (np. sportowe). Nie wiem, ale chyba taniej i wygodniej kupić
    > do zwykłej osobówki jakieś średnie klocki czy tarczę sprzęgła, niż robić
    > porządną regenerację?

    Tarcza sprzęgła, zwykła, seryjna, do mojej Hondy kosztuje w IC 445zł,
    jakaś lepsza (LUK) to już 600zł, sportowa na spieku 1328zł.

    Obicie okładziną węglową (produkowaną ponoć przez Sachs) kosztowało mnie
    coś około 80zł, zrobienie sprzęgła na spieku to byłby koszt z tego co
    pamiętam 300zł.
    Oczywiście trzeba mieć jeszcze tarczę sprzęgła która ma w dobrym stanie
    ruchome elementy mechaniczne.

    Do jakości nie miałem nigdy żadnych zastrzeżeń (bo nie jest to
    szczególnie skomplikowana operacja).


  • 16. Data: 2014-07-04 21:45:57
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-04 21:22, Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    > Do jakości nie miałem nigdy żadnych zastrzeżeń (bo nie jest to
    > szczególnie skomplikowana operacja).
    >

    W starszych podręcznikach obsługi wielu samochodów był opis
    przenitowywania okładzin tarczy sprzęgłowej czy hamulców.

    W książkach z okresu międzywojennego bywały też "lepsze" z dzisiejszego
    punktu widzenia opisy - np. jak poradzić sobie z "wysypaną" zębatką w
    skrzyni biegów: nawiercić i zagwintować otwór, wkręcić śrubę i spiłować
    do kształtów zębów. Z reguły wystarczało to aby dojechać do najbliższego
    kowala.

    A tak, oczywiście, że tak - ówcześni szoferzy wozili m.in. wiertarkę
    korbową i inne co ważniejsze narzędzia.



    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 17. Data: 2014-07-04 22:16:58
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 04 Jul 2014 21:45:57 +0200, Adam napisał(a):
    > W dniu 2014-07-04 21:22, Tomasz Pyra pisze:
    >> Do jakości nie miałem nigdy żadnych zastrzeżeń (bo nie jest to
    >> szczególnie skomplikowana operacja).
    >>
    > W starszych podręcznikach obsługi wielu samochodów był opis
    > przenitowywania okładzin tarczy sprzęgłowej czy hamulców.

    Bo tak sie je przez dlugi czas robilo, nawet fabrycznie.
    Dopiero rozwoj chemii i opracowanie odpowiedniego kleju zmienilo
    metode mocowania ... i serwisu.

    J.


  • 18. Data: 2014-07-04 23:08:41
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-04 22:16, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 04 Jul 2014 21:45:57 +0200, Adam napisał(a):
    >> W dniu 2014-07-04 21:22, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Do jakości nie miałem nigdy żadnych zastrzeżeń (bo nie jest to
    >>> szczególnie skomplikowana operacja).
    >>>
    >> W starszych podręcznikach obsługi wielu samochodów był opis
    >> przenitowywania okładzin tarczy sprzęgłowej czy hamulców.
    >
    > Bo tak sie je przez dlugi czas robilo, nawet fabrycznie.
    > Dopiero rozwoj chemii i opracowanie odpowiedniego kleju zmienilo
    > metode mocowania ... i serwisu.

    Tarcza sprzęgła najczęściej chyba też jest nitowana.
    A klocki i szczęki klejone...

    Swoją drogą ciekawe z czego to wynika.



  • 19. Data: 2014-07-04 23:30:26
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-07-04 21:22, Tomasz Pyra pisze:

    > Obicie okładziną węglową (produkowaną ponoć przez Sachs) kosztowało mnie
    > coś około 80zł, zrobienie sprzęgła na spieku to byłby koszt z tego co
    > pamiętam 300zł.
    > Oczywiście trzeba mieć jeszcze tarczę sprzęgła która ma w dobrym stanie
    > ruchome elementy mechaniczne.
    >
    > Do jakości nie miałem nigdy żadnych zastrzeżeń (bo nie jest to
    > szczególnie skomplikowana operacja).

    Nie przestajesz mnie zadziwiać ;)
    Skoro jednak wychodzi to tak konkurencyjnie, to czemu te usługi nie są
    popularne? Szczególnie, jeśli chodzi o tarcze sprzęgła np. do Octavii,
    czy Passata.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
    Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
    Majesty YP125R SE068 sqter'08


  • 20. Data: 2014-07-04 23:54:10
    Temat: Re: Regeneracja dwumasy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-04 23:30, LEPEK pisze:
    > W dniu 2014-07-04 21:22, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Obicie okładziną węglową (produkowaną ponoć przez Sachs) kosztowało mnie
    >> coś około 80zł, zrobienie sprzęgła na spieku to byłby koszt z tego co
    >> pamiętam 300zł.
    >> Oczywiście trzeba mieć jeszcze tarczę sprzęgła która ma w dobrym stanie
    >> ruchome elementy mechaniczne.
    >>
    >> Do jakości nie miałem nigdy żadnych zastrzeżeń (bo nie jest to
    >> szczególnie skomplikowana operacja).
    >
    > Nie przestajesz mnie zadziwiać ;)
    > Skoro jednak wychodzi to tak konkurencyjnie, to czemu te usługi nie są
    > popularne? Szczególnie, jeśli chodzi o tarcze sprzęgła np. do Octavii,
    > czy Passata.

    Trudno powiedzieć, bo jakoś tam popularne to tam jest - warsztaty są i
    mają się dobrze.

    Pewnie część ludzi woli nowe, markowe i w kolorowym opakowaniu,
    najlepiej kupione w ASO z logo producenta własnego auta.

    Tarcza z wymienioną okładziną to niezależnie od jakości okładziny też
    jednak większa szansa że w końcu zawiodą ruchome części tarczy.
    A sama wymiana sprzęgła to sporo pracy (i co za tym idzie droga robocizna).

    W dodatku dla obłożonego warsztatu znacznie lepiej po zdjęciu starego
    sprzęgła, wyjąć nowe z pudełka, razem z nowym dociskiem, niż gdzieś
    zawozić stare elementy do sprawdzenia czy się nadadzą i do regeneracji.
    Do odbioru będą pewnie na następny dzień - i samochód zamiast jeden
    dzień, to stoi w warsztacie dwa.

    Więc wszystko zależy od specyfiki potrzeb.
    Jednych nie stać na nowe sprzęgło i je regenerują, innych nie stać na
    wymienianie sprzęgła - i dlatego jeżdżą nowymi autami i sprzedają je nim
    się sprzęgło zużyje ;)


strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: