  • 1. Data: 2011-11-08 10:05:57
    Temat: zwierzęta leśne na drodze
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Często na drogach dochodzi do zderzenia ze zwierzętami (nawet bardzo
    często w porównaniu np. do pożaru samochodu i konieczności użycia
    gaśnicy). Dlaczego tak się dzieje, czy nie jest tak po prostu dlatego,
    że światła mijania przeważnie nie pozwalają na zauważenie takiego dzika
    czy sarny w wystarczającej odległości?

  • 2. Data: 2011-11-08 10:20:03
    Temat: Re: zwierzęta leśne na drodze
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-11-08 10:05, M1SLQ wrote:

> [...]
    > gaśnicy). Dlaczego tak się dzieje, czy nie jest tak po prostu dlatego,
    > że światła mijania przeważnie nie pozwalają na zauważenie takiego dzika

    Raczej dlatego, ze zwierzeta nie znaja sie zbyt dobrze na przepisach
    i motoryzacji i potrafia pojawic sie przed samochodem w calkowicie
    losowych (lub łosiowych) przypadkach. Ba, nawet potrafia uderzyc
    w bok samochodu. Niedawno slyszalem tez o takim uderzeniu w
    motocykliste. Wiec swiatla tu nic nie dadza jesli taki 'pieszy'
    wtargnie nagle na jezdnie zza drzew czy krzakow.

    A ze zyjemy w mocno zalesionym panstwie, jednoczesnie z duza
    siecia drog niezbyt odseparowanych i zabezpieczonych (czytaj:
    stanowiacych jeden wielki przepust dla dzikiej zwierzyny),
    to o takich sytuacjach slychac czesto. Sam jadac takimi
    rejonami i nie przekraczajac jednoczesnie dopuszczalnej
    predkosci nie czuje sie zbyt komfortowo bo ewentualny strzal
    w dzika czy cos wiekszego i niekontrolowana zmiana toru jazdy
    rokuje raczej kiepsko.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2011-11-08 10:55:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2011 10:05, M1SLQ pisze:
> [...]
    > gaśnicy). Dlaczego tak się dzieje, czy nie jest tak po prostu dlatego,
    > że światła mijania przeważnie nie pozwalają na zauważenie takiego dzika

    Smutna prawda jest taka, że duża część takich zdarzeń to wynik
    klasycznego zapierdalania na oślep i nie zważając na przepisy.

    Większość zwierząt żerujących w nocy "świeci" oczami i jak ktoś nie
    zapierdala ponad zasięg swoich świateł, to ryzyko trafienia w zwierzę ma
    małe.

  • 4. Data: 2011-11-08 11:01:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 08 Nov 2011 10:20:03 +0100, elmer radi radisson

    > Niedawno slyszalem tez o takim uderzeniu w motocykliste.

    No WAI! A w rowerzystę? :P

    http://www.youtube.com/watch?v=S2oymHHyV1M

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 5. Data: 2011-11-08 11:16:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-11-08 11:01, Myjk wrote:

    > No WAI! A w rowerzystę? :P

    Z ta roznica ze motocyklista spedzil tydzien w szpitalu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2011-11-08 11:24:40
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    wiadomości news:j9auan$hkj$1@inews.gazeta.pl...

    > Większość zwierząt żerujących w nocy "świeci" oczami

    Szczególnie jak stoją do kierowcy tyłem. ;-)

    i jak ktoś nie
    > zapierdala ponad zasięg swoich świateł, to ryzyko trafienia w zwierzę ma
    > małe.

    Problem stanowią nie zwierzęta "żerujące" przy drodze (na czym one mają tam
    żerować, petach i puszkach?), tylko na zwierzakch, które chcą się
    przedostawać między dwoma częściami lasu rozdzielonymi drogą. I masz małe
    szanse zdążyć u nich "świecące" oczy, bo nie stają przed wejściem na drogę i
    nie rozglądają się na boki dając szansę kierowcy. Po prostu biegną/lezą
    prosto z lasu nie zwracając uwagi, że weszły na asfalt.
    Nawet przy małej prędkości masz spore szanse trafić takie zwierzę, bo ono
    potrafi wskoczyć prosto przed maskę samochodu, zupełnie nie uwzględniając
    prędkości samochodu.
    Mniejsza prędkość daje szansę na mniejsze straty i trochę więcej czasu na
    hamowanie, ale ryzyko trafienia zwierzaka są nadal spore.

  • 7. Data: 2011-11-08 11:34:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 8 Nov 2011 11:24:40 +0100, Iksinski

    > Mniejsza prędkość daje szansę na mniejsze straty i trochę więcej czasu na
    > hamowanie, ale ryzyko trafienia zwierzaka są nadal spore.

    To prawda. Kumpel jechał 60/70 i skasował łosia (gdyby nie poroże, to
    władowałby mu się do kabiny, a tak zdemolował przedni słupek i przeleciał
    dachem). Nawet nie zdążył zareagować i hamulca wcisnąć. Jakby jechał 80
    albo 120, to by go nie trafił. :P

    Jak ktoś ma niefarta, to i palec w tyłku złamie. ;)

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 8. Data: 2011-11-08 11:49:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2011 11:24, Iksinski pisze:

    > w wiadomości news:j9auan$hkj$1@inews.gazeta.pl...

    > Szczególnie jak stoją do kierowcy tyłem. ;-)

    Taaak, zwierzę stojące na środku drogi tyłem do nadjeżdżającego
    pojazdu... Pociągnij za drugą - ta aż dzwoni!

    > Problem stanowią nie zwierzęta "żerujące" przy drodze (na czym one mają
    > tam żerować, petach i puszkach?), tylko na zwierzakch, które chcą się

    Nie twierdziłem, że żerują na drodze tylko w nocy. A czasami i przy
    drodze coś się spożywczego trafi - np. wcześniejsze pechowe zwierzątko.

    > przedostawać między dwoma częściami lasu rozdzielonymi drogą. I masz
    > małe szanse zdążyć u nich "świecące" oczy, bo nie stają przed wejściem
    > na drogę i nie rozglądają się na boki dając szansę kierowcy. Po prostu

    Może doświadczenie przeczy twojej tezie - nie było jeszcze przypadku,
    żeby zwierzak nie popatrzył w moją stronę. Ale może jeździsz jakąś
    luksusową wyciszoną limuzyną lub melexem ;) a moje pojazdy to
    ćwierćlitrowy skuter brzmiący nieco jak "maluszek" oraz 16-letni diesel ;)

> [...]
    > Mniejsza prędkość daje szansę na mniejsze straty i trochę więcej czasu
    > na hamowanie, ale ryzyko trafienia zwierzaka są nadal spore.

    Trafienie w boku to co innego, ale to dość rzadkie zjawisko -
    najczęstszym przypadkiem jest wjechanie w zwierzę i z tego co widzę
    większość ma miejsce na środku drogi.

    Tak czy inaczej ja zawsze jeżdżę "na zasięg świateł" (paranoja jest
    bardzo zdrowa w ruchu drogowym - zakładam, że poza zasięgiem moich
    świateł może być wszystko z urwiskiem włącznie ;) ) i póki co jedyny
    problem sprawiały mi psy, które usiłowały atakować moje opony (to
    _czasami_ są na prawdę durne zwierzaki... wielopokoleniowy kontakt z
    ludźmi musiał im nieźle zaszkodzić ;) chociaż kundelek sąsiada zawsze
    grzecznie czeka, aż przejadę).

    No i kiedyś o mało co nie wjechałem w kota, ale kotek siedział sobie
    spokojnie na poboczu i czekał aż przejadę, ale nagle rzucił się na niego
    jakiś pies. Na szczęście jechałem powoli.

    Mała podpowiedź: czasem się zdarza, że zwierzę "zastygnie" w świetle
    świateł. Warto je w tym momencie na chwilę zgasić - jest duża szansa, że
    zwierzę się otrząśnie i zdąży uciec.

  • 9. Data: 2011-11-08 12:06:48
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2011-11-08 10:55, Andrzej Lawa pisze:
    > Większość zwierząt żerujących w nocy "świeci" oczami i jak ktoś nie
    > zapierdala ponad zasięg swoich świateł, to ryzyko trafienia w zwierzę ma
    > małe.

    mhm, szczegolnie sarny ktore widzac swiatlo biegna prosto na nie.

  • 10. Data: 2011-11-08 12:27:28
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 08/11/2011 09:55, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Większość zwierząt żerujących w nocy "świeci" oczami i jak ktoś nie
    > zapierdala ponad zasięg swoich świateł, to ryzyko trafienia w zwierzę ma

    Inna sprawa, że tok myślenia takiej sarny jest dla mnie niepojęty. Nie
    potrafię jakoś wyobrazić sobie sytuacji "skubię trawkę, jest pięknie,
    lalala, sialala, oh nie, coś wielkiego, ryczącego i świecącego pędzi na
    mnie. Wiem co zrobię, wyskoczę prosto pod niego!".

    Dobór naturalny, szkoda tylko ludzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil