    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zwierzęta leśne na drodze
    Date: Tue, 08 Nov 2011 11:49:17 +0100

    W dniu 08.11.2011 11:24, Iksinski pisze:

    > w wiadomości news:j9auan$hkj$1@inews.gazeta.pl...

    > Szczególnie jak stoją do kierowcy tyłem. ;-)

    Taaak, zwierzę stojące na środku drogi tyłem do nadjeżdżającego
    pojazdu... Pociągnij za drugą - ta aż dzwoni!

    > Problem stanowią nie zwierzęta "żerujące" przy drodze (na czym one mają
    > tam żerować, petach i puszkach?), tylko na zwierzakch, które chcą się

    Nie twierdziłem, że żerują na drodze tylko w nocy. A czasami i przy
    drodze coś się spożywczego trafi - np. wcześniejsze pechowe zwierzątko.

    > przedostawać między dwoma częściami lasu rozdzielonymi drogą. I masz
    > małe szanse zdążyć u nich "świecące" oczy, bo nie stają przed wejściem
    > na drogę i nie rozglądają się na boki dając szansę kierowcy. Po prostu

    Może doświadczenie przeczy twojej tezie - nie było jeszcze przypadku,
    żeby zwierzak nie popatrzył w moją stronę. Ale może jeździsz jakąś
    luksusową wyciszoną limuzyną lub melexem ;) a moje pojazdy to
    ćwierćlitrowy skuter brzmiący nieco jak "maluszek" oraz 16-letni diesel ;)

    > biegną/lezą prosto z lasu nie zwracając uwagi, że weszły na asfalt.
    > Nawet przy małej prędkości masz spore szanse trafić takie zwierzę, bo
    > ono potrafi wskoczyć prosto przed maskę samochodu, zupełnie nie
    > uwzględniając prędkości samochodu.
    > Mniejsza prędkość daje szansę na mniejsze straty i trochę więcej czasu
    > na hamowanie, ale ryzyko trafienia zwierzaka są nadal spore.

    Trafienie w boku to co innego, ale to dość rzadkie zjawisko -
    najczęstszym przypadkiem jest wjechanie w zwierzę i z tego co widzę
    większość ma miejsce na środku drogi.

    Tak czy inaczej ja zawsze jeżdżę "na zasięg świateł" (paranoja jest
    bardzo zdrowa w ruchu drogowym - zakładam, że poza zasięgiem moich
    świateł może być wszystko z urwiskiem włącznie ;) ) i póki co jedyny
    problem sprawiały mi psy, które usiłowały atakować moje opony (to
    _czasami_ są na prawdę durne zwierzaki... wielopokoleniowy kontakt z
    ludźmi musiał im nieźle zaszkodzić ;) chociaż kundelek sąsiada zawsze
    grzecznie czeka, aż przejadę).

    No i kiedyś o mało co nie wjechałem w kota, ale kotek siedział sobie
    spokojnie na poboczu i czekał aż przejadę, ale nagle rzucił się na niego
    jakiś pies. Na szczęście jechałem powoli.

    Mała podpowiedź: czasem się zdarza, że zwierzę "zastygnie" w świetle
    świateł. Warto je w tym momencie na chwilę zgasić - jest duża szansa, że
    zwierzę się otrząśnie i zdąży uciec.