    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Date: Sun, 20 Oct 2013 21:10:55 +0200

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:l41441$lbc$1@news.dialog.net.pl...

    > Tak, wielokrotnie.

    Ciekawe.
    Tylko Tobie się takie sytuacje przytrafiają? :)
    Skoro to prawda to opisz o co dokłądnie Cię wypytywali i jak się te
    sprawy zakończyły.

    > znajomych
    >
    > A myślisz, że to takie egzotyczne przypadki i US tego nie robi?
    > Toż to chleb powszedni US'ów.
    > Ogłoszenie na forum, FB, w gazecie, zdobedzie wizytówkę,
    > obdzierkę z nr tel, życzliwy doniesie albo inny bęcwał się wygada
    > że ma takiego Pana Henia co robi i że go poleca bo ma praktykę
    > a robi taniej bo na umowę o dzieło?

    To, że ktoś, coś komuś powie o niczym nie świadczy, tym bardziej o
    prowadzeniu niezarejestrowanej DG.
    Nawet wizytówki czy ogłoszenia nie świadczą o prowadzeniu stałej
    działalności.
    Znam wiele osób, które udzielają korepetycji czy też uczą języków
    obcych, ogłaszają się i mają od czasu do czasu klientów oraz dochód na
    umowę o dzieło.
    Ty z góry zakładasz, że US to władza absolutna, która sama ustala
    zasady.
    Oczywiście wielu urzedników US stara się być świętszych od samego
    papieża.
    Takich może się bać tylko ten, kto faktycznie kantuje państwo, ale przy
    okazji w inny spo0sób lub po prostu nie zna prawa.

    > Bo tak stanowi prawo z którym wątkotwórca chce być w zgodzie.

    Akurat tu się mylisz, bo umowa o dzieło jest jak najbardziej zgodna z
    prawem. Każdy obywatel ma prawo wykonywać usługi na zasadzie umowy o
    dzieło, o ile taka usługa nie mieści się w zakresie wykonywanej DG,
    nawet, kiedy jest ona zawieszona.

    > też
    >
    > 8,5? Wow! A gdzie Ty to wyczytaleś?
    > Jarek nie jest hyrdaulikiem tylko konstruje urzadzenia elektroniczne.
    > Przeczytaj ustawę i nie udzielaj nieprawdziwych informacji.

    To jest tylko przykład.
    Nie napisałem, że przysługuje to autorowi wątku.

    > materiały,
    >
    > To oznacza stratę czyli zainteresowanie ze strony US który się zapyta:
    > "A z czego Pan finansuje tę stratę?" (kontrola)
    > Kolejna "rada" na zakombinowanie?

    Kolejne pierdoły piszesz, ponieważ to co napisałem nie było radą, ale
    opisem faktów.

    > koszt
    > podatek
    > 85528zł

    > Nic tylko wciel swój genialny pomysł w życie.
    > Prośba była o legalne sposoby bycia ok względem fiskusa.

    No i umowa o dzieło jest jak najbardziej legalną formą.
    Trzeba tylko spełnić określone wymagania, aby taka umową mogła być umową
    o dzieło.
    O tych wymaganiach już napisałem i nie bedę się powtarzał.

    > Ja odniosłem się do Twojego pomysłu, żeby zakombinować i nazwać coś
    > umową o dzieło bo od tego nie ma ZUS'u, i rejestrować DG nie trzeba.
    > Obyś nie musiał w praktyce sprawdzać jak działa art. 199a OP:

    Myślisz, że US będą walczyły jak lwy, żebyś płacił ZUS? :)
    Przecież składki ZUS pomniejszają dochody, a tym samym także podatki.
    Składki rentowe i emerytalne pomniejszają przychód, zaś składka
    zdrowotna pomniejsza bezpośrednio podatek.
    Tak więc nie sądzę, żeby urzędnicy US na siłę próbowali pozbyć się
    dochodu :)

    Ale żebyś to wiedział to musiałbyś najpierw zarejestrować DG i ją trochę
    poprowadzić.