    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Date: Sun, 20 Oct 2013 11:09:56 -0500

    On Sun, 20 Oct 2013 17:58:26 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No to i w Polsce wolno.
    >
    >Ze taksowkarzem nie wolno sobie w NY zostac, bo sie ma ochote, to juz
    >wiem.

    No to dobrse wiesz. Probowales?...

    >I jak sie komus odsnieza chodnik za pieniadze, to tez sie placi ?

    Tez sie placi.

    >Nie jestes prawdziwym Amerykaninem.
    >Oczywiscie ze to sprawa dla adwokata.
    >I cos mi sie widzi ze moze sie okazac jak w Polsce - sasiad cie
    >zatrudnil, a nie zapewnil szkolenia BHP, butow antyposlizgowych, nie
    >zaplacil SS, nie ubezpieczyl, wiec teraz to jego sprawa z czego ci
    >zaplaci odszkodowanie.

    >Ale on wynajal odsniezacza. To chyba wina tego odsniezacza ?
    >
    >Jak po wyjezdzie z warsztatu zawioda ci hamulce i przejedziesz
    >dziecko, to tez powiesz "to sprawa wlasciciela samochodu" ?
    >
    >J.

    Niedokladnie tak jest, bo adwokaci sa kosztowni. Cos tak 300 do 500
    dolcow za godzine. I prawo jest takie, ze kazda ze stron placi za
    adwokata z wlasnej kieszeni, niezaleznie kto wygrywa i kto przegrywa.
    A adwokat nei wezmie sprawy w ktorej "glebokosc kieszeni" osoby
    oskarzonej nie gwarantuje adwokatowi dostatecznych dochodow. Wiec z
    tym sadzeniem sie tak latwo nie jest. Sadzi sie duze korporacje gdzie
    wygrana moze byc duza. Nie sadzi sie pana Kazia ktorego caly majatek
    nei wystarczylby na pokrycie kosztow adwokata strony skarzacej.
    Zwlaszcza ze ten majatek Pan Kazio musialby przeznaczyc na koszta
    swojego adwokata.

    A.L.