-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!not-for-mail
From: marjan <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym...
Date: Mon, 10 May 2010 09:14:42 +0200
Organization: AGH
Lines: 31
Sender: m...@s...agh.edu.pl
Message-ID: <hs8bp2$iet$1@news.agh.edu.pl>
References: <hs60ip$e9n$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3L8QKM$IWN@mike.oldfield.org.pl>
<b...@d...googlegroups.com>
<c1.01.3L8h0f$IWz@mike.oldfield.org.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089077078111.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1273475682 18909 89.77.78.111 (10 May 2010 07:14:42 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 10 May 2010 07:14:42 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.9) Gecko/20100423
Thunderbird/3.0.4
In-Reply-To: <c1.01.3L8h0f$IWz@mike.oldfield.org.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278578
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10.05.2010 00:17, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Sun, 9 May 2010 11:26:05 -0700 (PDT), WS napisał(a):
>
>>> Zapomniałeś o jednym szczególe - z TAKĄ SAMĄ przeszkodą.
>>> Zderzenie dwóch aut jadących 80km/h każde jest tym samym, co zderzenie tych
>>> dwóch aut, kiedy jedno stoi, a drugie jedzie 160km/h.
>>
>> a dokladnoscia do tego, ze w tym drugim przypadku suma energii
>> kinetycznych obu samochodow jest 2 razy wieksza...
>
> ..a po wypadku obydwa auta jadą 80km/h, zatem utrata energii jadącego jest
> IDENTYCZNA.
Ale tylko w tym pierwszym uderzeniu. Później jeszcze muszą wytracić te
80 km/h, a to może być kolejna dość gwałtowna zmiana prędkości.
Dlatego jeśli rozważania zakończymy na pierwszym zderzeniu - oczywiście
masz rację. Ale jeśli rozpatrujemy przypadek aż do zatrzymania pojazdów,
to wiadomo, że ta dwukrotnie większa energia na początku również musi
zostać "zutylizowana", dlatego daleki byłbym od postawienia tezy, że:
"Zderzenie dwóch aut jadących 80km/h każde jest tym samym, co zderzenie
tych dwóch aut, kiedy jedno stoi, a drugie jedzie 160km/h.", bo niestety
musimy przyjąć za układ odniesienia Ziemię wraz z rowami, drzewami,
domami i słupami.
--
Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.10 09:40 Arek (G)
- 10.05.10 09:43 Arek (G)
- 10.05.10 10:25 ziomus
- 10.05.10 11:01 WS
- 10.05.10 11:09 WS
- 10.05.10 11:16 MichałG
- 10.05.10 11:39 ziomus
- 10.05.10 11:40 Filip KK
- 10.05.10 11:42 Filip KK
- 10.05.10 11:47 DoQ
- 10.05.10 11:47 Ghost
- 10.05.10 11:41 Jacek Osiecki
- 10.05.10 11:55 Filip KK
- 10.05.10 11:58 spammtrapp
- 10.05.10 11:59 Jacek Osiecki
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze