eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyznacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czołowym... › Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
  • Data: 2010-05-09 23:36:01
    Temat: Re: znacie ten "mit" o zderzeniu w sciane vs zderzeniu czolowym...
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    news:d9e3eb6c-bc8f-42fe-a1bb-c439cb85f956@37g2000yqm
    .googlegroups.com...

    > e... juz nie chce mi sie pisac .... kto rozumie to rozumie, kto nie to
    > i tak nie zrozumie ;)
    >
    > ostatni proba i EOT z mojej strony:
    >
    > Ek=m*v^2/2
    >
    > energia kin, tego samochodu jadacego 160 jest 2 x wieksza niz energia
    > obu RAZEM jadacych po 80... w obu wypadkach rozklada sie na dwa
    > samochody!

    Po pierwsze - pierdolisz. Wróc na lekcje fizyki, nim zaczniesz kogos uczyc.
    Energia samochodu jadacego 160 km/h jest CZTERY razy wieksza, niz energia
    samochodu jadacego 80 km/h.

    Energia kinetyczna ukladu "samochód jadacy 80 km/h" + sciana wynosi umowne
    E1.
    Przy udrzeniu ta energia przejmowana jest przez JEDEN samochód - czyli
    przyjmuje on energie E1 do rozproszenia.

    Energia kinetyczna ukladu "samochód jadacy 80 km/h" + "samochód jadacy 80
    km/h" wynosi dokladnie E1 + E1 = 2xE1
    Przy zderzeniu ta energia przejmowana jest przez DWA samochody - czyli kazdy
    przejmie (przy idealnie czolowym zderzeniu) energie E1.

    Mozecie tu elaboraty pisac na ten temat, ale jesli ktos tego nie rozumie -
    podrecznik fizyki i zasada zachowania energii. Od tego nalezy zaczac.

    Jurand.