-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
or-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zmiana oleju
Date: Mon, 01 Oct 2012 10:53:40 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 91
Message-ID: <5...@p...onet.pl>
References: <k46tlv$epb$1@node2.news.atman.pl>
<506739a5$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<50680668$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
<50683aa9$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
<5068457f$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
<50686e21$0$1294$65785112@news.neostrada.pl>
<50688a4b$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
<50688bda$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
<5068a4f7$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
<5068b1ea$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
<50695427$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1349081620 28173 83.0.30.67 (1 Oct 2012 08:53:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Oct 2012 08:53:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:15.0) Gecko/20120907 Thunderbird/15.0.1
In-Reply-To: <50695427$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467150
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-10-01 10:28, ojciecc pisze:
> W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:5068a4f7$0$1315$6...@n...neostrada
.pl...
>>> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>>>>
>>>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>>>>
>>>>> Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>>>>>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>>>>>>
>>>>>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
>>>>>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
>>>>
>>>> Nie żartuj.
>>>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
>>>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>>>>
>>>>
>>>
>>> Innymi wytycznymi inżynierów.
>>
>> Znaczy czarami czy składem?
>>
>>
>>
>>> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
>>> Niemieckich.
>>
>> Pod względem silnikowym?
>> Chętnie się dowiem....
>>
>>
>
> Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i
> miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v
> (jeden wałek rozrządu) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym
> komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110
> koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a
> rezultaty zupełnie inne.
Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo?
A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego?
Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było
wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą.
Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM
dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp.
wyciągało się ok. 7KM. lub więcej.
Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał
modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko
trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie
napędowe.
To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do
silnika 90KM.
Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie
zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.
>
> Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem
> podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało
> się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam
> rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
> garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.
>
Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)
>
> Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
> Peugeot okrągłe pudło
>
> Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.
>
Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;)
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.12 11:08 komar
- 01.10.12 13:04 Jakub Witkowski
- 01.10.12 13:45 ojciecc
- 01.10.12 13:54 ojciecc
- 01.10.12 13:55 ojciecc
- 01.10.12 14:05 RoMan Mandziejewicz
- 01.10.12 14:37 J.F
- 01.10.12 15:05 ojciecc
- 01.10.12 15:09 ojciecc
- 01.10.12 16:13 ojciecc
- 01.10.12 16:14 ojciecc
- 01.10.12 17:04 Cavallino
- 01.10.12 17:07 Cavallino
- 01.10.12 20:02 Jasio
- 01.10.12 22:26 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=