eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana olejuRe: zmiana oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
    or-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zmiana oleju
    Date: Mon, 01 Oct 2012 10:53:40 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 91
    Message-ID: <5...@p...onet.pl>
    References: <k46tlv$epb$1@node2.news.atman.pl>
    <506739a5$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <50680668$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <50683aa9$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <5068457f$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    <50686e21$0$1294$65785112@news.neostrada.pl>
    <50688a4b$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <50688bda$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <5068a4f7$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <5068b1ea$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <50695427$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1349081620 28173 83.0.30.67 (1 Oct 2012 08:53:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Oct 2012 08:53:40 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:15.0) Gecko/20120907 Thunderbird/15.0.1
    In-Reply-To: <50695427$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467150
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-10-01 10:28, ojciecc pisze:
    > W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
    >>
    >> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:5068a4f7$0$1315$6...@n...neostrada
    .pl...
    >>> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
    >>>>
    >>>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
    >>>>
    >>>>> Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
    >>>>>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
    >>>>>>
    >>>>>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
    >>>>>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
    >>>>>>
    >>>>>>
    >>>>> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
    >>>>
    >>>> Nie żartuj.
    >>>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
    >>>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
    >>>>
    >>>>
    >>>
    >>> Innymi wytycznymi inżynierów.
    >>
    >> Znaczy czarami czy składem?
    >>
    >>
    >>
    >>> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
    >>> Niemieckich.
    >>
    >> Pod względem silnikowym?
    >> Chętnie się dowiem....
    >>
    >>
    >
    > Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i
    > miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v
    > (jeden wałek rozrządu) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym
    > komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110
    > koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a
    > rezultaty zupełnie inne.

    Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo?
    A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego?

    Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było
    wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą.

    Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM
    dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp.
    wyciągało się ok. 7KM. lub więcej.

    Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał
    modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko
    trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie
    napędowe.

    To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do
    silnika 90KM.
    Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie
    zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.

    >
    > Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem
    > podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało
    > się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam
    > rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
    > garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.
    >

    Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)

    >
    > Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
    > Peugeot okrągłe pudło
    >
    > Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.
    >

    Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: