eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana oleju › Re: zmiana oleju
  • Data: 2012-10-01 13:54:43
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    >>
    >> Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i
    >> miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v
    >> (jeden wałek rozrządu) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym
    >> komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110
    >> koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a
    >> rezultaty zupełnie inne.
    >
    > Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo?
    > A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego?

    Chodzi o technologie. Ze Ford potrzebuje dużo bardziej zaawansowanego
    silnika z większą ilością elementów które mogą się popsuć do uzyskania
    tego samego efektu co Peugeot.Dwa wałki to dwa razy tyle elementów.

    >
    > Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było
    > wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą.
    >
    > Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM
    > dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp.
    > wyciągało się ok. 7KM. lub więcej.
    >
    > Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał
    > modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko
    > trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie
    > napędowe.

    Pisałem o samochodach seryjnie wypuszczanych a nie o polerowaniu.
    Dalej można uzyskać podniesienie mocy po polerowaniu.Pisałem o seryjnym
    osprzęcie a nie podmiankach.

    >
    > To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do
    > silnika 90KM.
    > Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie
    > zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.

    W rajdowych tez się obniża ze względu na przepisy.Wiele cywili jest
    mocniejszych od odpowiedników rajdowych.

    >>
    >> Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem
    >> podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało
    >> się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam
    >> rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
    >> garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.
    >>
    >
    > Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)
    >
    >>
    >> Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
    >> Peugeot okrągłe pudło
    >>
    >> Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.
    >>
    >
    > Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;)

    Może i tak. Ale jak mixol by sie trzymał w nadkolach? Jeden opad deszczu
    i mixol na oponach i tańce na lodzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: