-
Data: 2012-10-01 13:54:43
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
>>
>> Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i
>> miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v
>> (jeden wałek rozrządu) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym
>> komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110
>> koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a
>> rezultaty zupełnie inne.
>
> Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo?
> A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego?
Chodzi o technologie. Ze Ford potrzebuje dużo bardziej zaawansowanego
silnika z większą ilością elementów które mogą się popsuć do uzyskania
tego samego efektu co Peugeot.Dwa wałki to dwa razy tyle elementów.
>
> Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było
> wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą.
>
> Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM
> dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp.
> wyciągało się ok. 7KM. lub więcej.
>
> Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał
> modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko
> trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie
> napędowe.
Pisałem o samochodach seryjnie wypuszczanych a nie o polerowaniu.
Dalej można uzyskać podniesienie mocy po polerowaniu.Pisałem o seryjnym
osprzęcie a nie podmiankach.
>
> To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do
> silnika 90KM.
> Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie
> zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.
W rajdowych tez się obniża ze względu na przepisy.Wiele cywili jest
mocniejszych od odpowiedników rajdowych.
>>
>> Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem
>> podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało
>> się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam
>> rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
>> garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.
>>
>
> Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)
>
>>
>> Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
>> Peugeot okrągłe pudło
>>
>> Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.
>>
>
> Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;)
Może i tak. Ale jak mixol by sie trzymał w nadkolach? Jeden opad deszczu
i mixol na oponach i tańce na lodzie.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.12 13:55 ojciecc
- 01.10.12 14:05 RoMan Mandziejewicz
- 01.10.12 14:37 J.F
- 01.10.12 15:05 ojciecc
- 01.10.12 15:09 ojciecc
- 01.10.12 16:13 ojciecc
- 01.10.12 16:14 ojciecc
- 01.10.12 17:04 Cavallino
- 01.10.12 17:07 Cavallino
- 01.10.12 20:02 Jasio
- 01.10.12 22:26 PiteR
- 03.10.12 14:03 Marek Dyjor
- 03.10.12 14:06 Marek Dyjor
- 03.10.12 18:24 Cavallino
- 03.10.12 23:50 ojciecc
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=