-
Data: 2012-10-01 10:53:40
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-10-01 10:28, ojciecc pisze:
> W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:5068a4f7$0$1315$6...@n...neostrada
.pl...
>>> W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
>>>>
>>>> Użytkownik "ojciecc" <d...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>>>>
>>>>> Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
>>>>>>> do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.
>>>>>>
>>>>>> ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
>>>>>> młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.
>>>>
>>>> Nie żartuj.
>>>> Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
>>>> oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?
>>>>
>>>>
>>>
>>> Innymi wytycznymi inżynierów.
>>
>> Znaczy czarami czy składem?
>>
>>
>>
>>> Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
>>> Niemieckich.
>>
>> Pod względem silnikowym?
>> Chętnie się dowiem....
>>
>>
>
> Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i
> miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v
> (jeden wałek rozrządu) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym
> komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110
> koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a
> rezultaty zupełnie inne.
Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo?
A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego?
Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było
wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą.
Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM
dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp.
wyciągało się ok. 7KM. lub więcej.
Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał
modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko
trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie
napędowe.
To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do
silnika 90KM.
Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie
zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.
>
> Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem
> podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało
> się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam
> rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
> garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.
>
Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)
>
> Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
> Peugeot okrągłe pudło
>
> Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.
>
Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;)
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.12 11:08 komar
- 01.10.12 13:04 Jakub Witkowski
- 01.10.12 13:45 ojciecc
- 01.10.12 13:54 ojciecc
- 01.10.12 13:55 ojciecc
- 01.10.12 14:05 RoMan Mandziejewicz
- 01.10.12 14:37 J.F
- 01.10.12 15:05 ojciecc
- 01.10.12 15:09 ojciecc
- 01.10.12 16:13 ojciecc
- 01.10.12 16:14 ojciecc
- 01.10.12 17:04 Cavallino
- 01.10.12 17:07 Cavallino
- 01.10.12 20:02 Jasio
- 01.10.12 22:26 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz