-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.n
ews.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
r-mail
Date: Mon, 01 Oct 2012 10:30:59 +0200
From: ojciecc <d...@o...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120907
Thunderbird/15.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zmiana oleju
References: <k46tlv$epb$1@node2.news.atman.pl>
<506739a5$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<50680835$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
<506809c8$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
<k4bhvu$8cb$1@news2.ipartners.pl>
In-Reply-To: <k4bhvu$8cb$1@news2.ipartners.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 120930-1, 2012-09-30), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 40
Message-ID: <506954c4$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.13.180
X-Trace: 1349080260 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1306 83.27.13.180:10455
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467146
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-10-01 09:50, Jakub Witkowski pisze:
> Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:
>
> W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
>> "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są
>> przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to
>> uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gęstszy niż syntetyk
>
> Olej mineralny nie jest gęstszy. Używanie tego słowa w publikacji
> świadczy o tym że tekst pisał nieuk.
> Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadą.
> Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne
> czy syntetyczne, przeznaczone
> do pracy w naszym klimacie, mają dość zbliżone lepkości. Bo tak są
> projektowane.
> Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciążenia,
> upały) olej mineralny jest mniej
> lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik.
> Właśnie mała zmiana parametrów
> pod wpływem temperatury i obciążeń jest jedną z głównych zalet syntetyka.
>
>> więc dojdzie do rozszczelnienia silnika.
>> Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra
>> i dojdzie do szybszego zużycia pierścieni tłokowych.
>
> Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy,
> właśnie ze względu m.in. na to o czym
> było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach.
> Poza tym sama baza ma wyższą
> jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.
>
>
> Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik,
> taki co to się tu i ówdzie "poci"
> na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki
> przypadek. Po powrocie na mineralny
> się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać
> naprawiony czyli dostać nowe uszczelki)
>
Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.12 10:40 ojciecc
- 01.10.12 10:53 Adam
- 01.10.12 11:08 komar
- 01.10.12 13:04 Jakub Witkowski
- 01.10.12 13:45 ojciecc
- 01.10.12 13:54 ojciecc
- 01.10.12 13:55 ojciecc
- 01.10.12 14:05 RoMan Mandziejewicz
- 01.10.12 14:37 J.F
- 01.10.12 15:05 ojciecc
- 01.10.12 15:09 ojciecc
- 01.10.12 16:13 ojciecc
- 01.10.12 16:14 ojciecc
- 01.10.12 17:04 Cavallino
- 01.10.12 17:07 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?