-
Data: 2012-10-01 10:30:59
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-10-01 09:50, Jakub Witkowski pisze:
> Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:
>
> W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
>> "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są
>> przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to
>> uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gęstszy niż syntetyk
>
> Olej mineralny nie jest gęstszy. Używanie tego słowa w publikacji
> świadczy o tym że tekst pisał nieuk.
> Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadą.
> Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne
> czy syntetyczne, przeznaczone
> do pracy w naszym klimacie, mają dość zbliżone lepkości. Bo tak są
> projektowane.
> Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciążenia,
> upały) olej mineralny jest mniej
> lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik.
> Właśnie mała zmiana parametrów
> pod wpływem temperatury i obciążeń jest jedną z głównych zalet syntetyka.
>
>> więc dojdzie do rozszczelnienia silnika.
>> Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra
>> i dojdzie do szybszego zużycia pierścieni tłokowych.
>
> Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy,
> właśnie ze względu m.in. na to o czym
> było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach.
> Poza tym sama baza ma wyższą
> jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.
>
>
> Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik,
> taki co to się tu i ówdzie "poci"
> na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki
> przypadek. Po powrocie na mineralny
> się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać
> naprawiony czyli dostać nowe uszczelki)
>
Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.12 10:40 ojciecc
- 01.10.12 10:53 Adam
- 01.10.12 11:08 komar
- 01.10.12 13:04 Jakub Witkowski
- 01.10.12 13:45 ojciecc
- 01.10.12 13:54 ojciecc
- 01.10.12 13:55 ojciecc
- 01.10.12 14:05 RoMan Mandziejewicz
- 01.10.12 14:37 J.F
- 01.10.12 15:05 ojciecc
- 01.10.12 15:09 ojciecc
- 01.10.12 16:13 ojciecc
- 01.10.12 16:14 ojciecc
- 01.10.12 17:04 Cavallino
- 01.10.12 17:07 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości