eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana olejuRe: zmiana oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipar
    tners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zmiana oleju
    Date: Mon, 01 Oct 2012 09:50:22 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 29
    Message-ID: <k4bhvu$8cb$1@news2.ipartners.pl>
    References: <k46tlv$epb$1@node2.news.atman.pl>
    <506739a5$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <50680835$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <506809c8$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1349077822 8587 157.25.157.219 (1 Oct 2012 07:50:22 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 1 Oct 2012 07:50:22 GMT
    In-Reply-To: <506809c8$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.28) Gecko/20120306
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.20
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467139
    [ ukryj nagłówki ]

    Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:

    W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
    > "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są przystosowane do
    pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyż olej
    mineralny jest gęstszy niż syntetyk

    Olej mineralny nie jest gęstszy. Używanie tego słowa w publikacji świadczy o tym że
    tekst pisał nieuk.
    Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadą.
    Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne czy
    syntetyczne, przeznaczone
    do pracy w naszym klimacie, mają dość zbliżone lepkości. Bo tak są projektowane.
    Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciążenia, upały) olej
    mineralny jest mniej
    lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik. Właśnie mała
    zmiana parametrów
    pod wpływem temperatury i obciążeń jest jedną z głównych zalet syntetyka.

    > więc dojdzie do rozszczelnienia silnika.
    > Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do
    szybszego zużycia pierścieni tłokowych.

    Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy, właśnie ze
    względu m.in. na to o czym
    było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach. Poza tym
    sama baza ma wyższą
    jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.


    Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik, taki co to się
    tu i ówdzie "poci"
    na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki przypadek. Po
    powrocie na mineralny
    się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać naprawiony czyli
    dostać nowe uszczelki)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: