-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipar
tners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zmiana oleju
Date: Mon, 01 Oct 2012 09:50:22 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 29
Message-ID: <k4bhvu$8cb$1@news2.ipartners.pl>
References: <k46tlv$epb$1@node2.news.atman.pl>
<506739a5$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<50680835$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
<506809c8$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1349077822 8587 157.25.157.219 (1 Oct 2012 07:50:22 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 1 Oct 2012 07:50:22 GMT
In-Reply-To: <506809c8$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.28) Gecko/20120306
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.20
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467139
[ ukryj nagłówki ]Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:
W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
> "Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są przystosowane do
pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyż olej
mineralny jest gęstszy niż syntetyk
Olej mineralny nie jest gęstszy. Używanie tego słowa w publikacji świadczy o tym że
tekst pisał nieuk.
Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadą.
Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne czy
syntetyczne, przeznaczone
do pracy w naszym klimacie, mają dość zbliżone lepkości. Bo tak są projektowane.
Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciążenia, upały) olej
mineralny jest mniej
lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik. Właśnie mała
zmiana parametrów
pod wpływem temperatury i obciążeń jest jedną z głównych zalet syntetyka.
> więc dojdzie do rozszczelnienia silnika.
> Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do
szybszego zużycia pierścieni tłokowych.
Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy, właśnie ze
względu m.in. na to o czym
było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach. Poza tym
sama baza ma wyższą
jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.
Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik, taki co to się
tu i ówdzie "poci"
na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki przypadek. Po
powrocie na mineralny
się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać naprawiony czyli
dostać nowe uszczelki)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.12 10:17 ojciecc
- 01.10.12 10:21 RoMan Mandziejewicz
- 01.10.12 10:28 ojciecc
- 01.10.12 10:30 ojciecc
- 01.10.12 10:30 ojciecc
- 01.10.12 10:40 ojciecc
- 01.10.12 10:53 Adam
- 01.10.12 11:08 komar
- 01.10.12 13:04 Jakub Witkowski
- 01.10.12 13:45 ojciecc
- 01.10.12 13:54 ojciecc
- 01.10.12 13:55 ojciecc
- 01.10.12 14:05 RoMan Mandziejewicz
- 01.10.12 14:37 J.F
- 01.10.12 15:05 ojciecc
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=