  • 161. Data: 2015-06-15 03:17:20
    Temat: Re: złodziejskie ceny zdjęć do dowodów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Starzec z Gór" 2...@g...co

    : To zamień sobie na "gdyby". Skoro plastyczność języka polskiego tak cię razi.

    Słowa mają swoja wartość. 'Jakby' to nie 'gdyby'.

    > I FotoJoker...

    : Bingo.

    W FJ pobierają opłatę? Ciekawe.
    IMO tam można mieć wiele rzeczy za free. ;)
    Można sobie właśnie tam pstryknąć portrecik za free.

    > Dobre!! Nie ma czegoś takiego, ale wiesz, że tam
    > (czyli w miejscu, którego nie ma) coś jest wewnątrz.

    : Google twierdzą że jest. Być może Google kłamią, nie wykluczam.

    Podaj adres. Byłeś tam za pomocą Googli? ;)

    Piłeś? -- nie pisz. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 162. Data: 2015-06-16 00:23:27
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 czerwca 2015 03:20:17 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek
    Ciszewski napisał:
    > "Starzec z Gór" 2...@g...co
    >
    > : To zamień sobie na "gdyby". Skoro plastyczność języka polskiego tak cię razi.
    >
    > Słowa mają swoja wartość. 'Jakby' to nie 'gdyby'.

    Czepiasz się jak koza w kapuście.

    > : Bingo.
    >
    > W FJ pobierają opłatę? Ciekawe.
    > IMO tam można mieć wiele rzeczy za free. ;)
    > Można sobie właśnie tam pstryknąć portrecik za free.

    Co do tego za free, to nie sprawdzałem. Opłatę pobierają na pewno. Sprawdzałem.

    > : Google twierdzą że jest. Być może Google kłamią, nie wykluczam.
    >
    > Podaj adres. Byłeś tam za pomocą Googli? ;)
    >
    > Piłeś? -- nie pisz. :)

    A na Neptuna byłeś ?
    Co nie zmienia faktu że są.
    Pozdrawiam Marcin

  • 163. Data: 2015-06-16 19:30:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Starzec z Gór" 5...@g...co

    > Słowa mają swoja wartość. 'Jakby' to nie 'gdyby'.

    : Czepiasz się jak koza w kapuście.

    A może Kozak w pustej Kurwie?
    Ostatecznie koza czy Kozak?...
    Kapusta to inaczej pusta Ka., więc pusta kurwa?...

    Słowa mają swoją wartość. Nie czepiam się.
    Można powiedzieć, że 'jakby' to inaczej 'niby', 'prawie', 'niemal'...
    Zaś 'gdyby' to **zupełnie** coś innego.

    'żona' to nie 'zona' (mężatka i strefa)
    'korona' to nie [jazda] 'konna'
    'Jak' to nie 'Su' (samoloty)
    'model','mebel', 'melodia'...

    > W FJ pobierają opłatę? Ciekawe.
    > IMO tam można mieć wiele rzeczy za free. ;)
    > Można sobie właśnie tam pstryknąć portrecik za free.

    : Co do tego za free, to nie sprawdzałem. Opłatę pobierają na pewno. Sprawdzałem.

    Zapytam. Fotki za free można robić, bo robiłem.

    > : Google twierdzą że jest. Być może Google kłamią, nie wykluczam.

    > Podaj adres. Byłeś tam za pomocą Googli? ;)

    > Piłeś? -- nie pisz. :)

    : A na Neptuna byłeś ?

    https://www.google.pl/maps/@53.155086,23.104069,3a,7
    5y,62.23h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1s1by_mxzGwBMmtiYZNW
    7UFQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D1by
    _mxzGwBMmtiYZNW7UFQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client
    %3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D100%26h%3D8
    0%26yaw%3D48.71003%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

    Tutaj gdzieś? Dobrze czujesz się?

    : Co nie zmienia faktu że są.

    Możesz podać dokładny adres?

    https://www.google.pl/maps/@53.15543,23.104565,507m/
    data=!3m1!1e3

    Widzisz gdzieś parkingi i duże hale?...
    Zobacz, jak wygląda Auchan czy Biała...

    https://www.google.pl/maps/@53.1339319,23.1195693,18
    z <-- Auchan
    https://www.google.pl/maps/@53.1231635,23.1759761,16
    z <-- Biała
    https://www.google.pl/maps/@53.1255231,23.1689166,17
    z <-- Alpha

    -=-

    Wczoraj w Auchan na Hetmańskiej w Białymstoku
    1 budka na 3 była zasłonięta kartka z napisem 'AWARIA'.

    Niby 1/3 to nie 3/4 -- ale zawsze coś. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 164. Data: 2015-06-16 20:20:28
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 16 czerwca 2015 19:30:06 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Słowa mają swoją wartość. Nie czepiam się.
    > Można powiedzieć, że 'jakby' to inaczej 'niby', 'prawie', 'niemal'...
    > Zaś 'gdyby' to **zupełnie** coś innego.

    Chrzanisz.

    > : Co do tego za free, to nie sprawdzałem. Opłatę pobierają na pewno. Sprawdzałem.
    >
    > Zapytam. Fotki za free można robić, bo robiłem.

    Ja na przykład rozdaję za free takie absolutnie-nie-do-dostania! elementy do pewnej
    grupy aparatów analogowych. Insza inszość że mam tego obfite i darmowe źródełko...
    Fotojoker ma swoje promocje, i słusznie, ale rozmowa od początku szła o opłacie za
    otwarcie nośnika w punktach galeryjnych.

> [...]
    %3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D100%26h%3D8
    0%26yaw%3D48.71003%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

    Google twierdzą że są.
    Co najlepsze po sprawdzeniu okazuje się że w Sarnim Stoku też są. To że po dokładnym
    sprawdzeniu okazuje się że nie na Placu Czerwonym...

    > Wczoraj w Auchan na Hetmańskiej w Białymstoku
    > 1 budka na 3 była zasłonięta kartka z napisem 'AWARIA'.
    >
    > Niby 1/3 to nie 3/4 -- ale zawsze coś. ;)

    Jak mają umowę serwisową to naprawią w dwa dni. Zależy kto jest dzierżawcą.
    Wniosek zasadniczy : budki też się psują...

    Pozdrawiam Marcin

    PS Humor promocyjny : dwa w cenie ośmiu, zdjęcia oczywiście. Wygląda nonsensownie,
    prawda ?
    Oszczędza klient 16 zł...

  • 165. Data: 2015-06-17 01:27:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Starzec z Gór" 3...@g...co

    > Słowa mają swoją wartość. Nie czepiam się.
    > Można powiedzieć, że 'jakby' to inaczej 'niby', 'prawie', 'niemal'...
    > Zaś 'gdyby' to **zupełnie** coś innego.

    : Chrzanisz.

    OK -- uznaję, że masz rację.

    : Fotojoker ma swoje promocje, i słusznie, ale rozmowa od
    : początku szła o opłacie za otwarcie nośnika w punktach
    : galeryjnych.

    Będę -- sprawdzę.

    : Google twierdzą że są.

    Możesz pokazać, gdzie?
    Może jakiś link?

> [...]

    : Jak mają umowę serwisową to naprawią w dwa dni. Zależy kto
    : jest dzierżawcą. Wniosek zasadniczy : budki też się psują...

    Ale nie jest tak, że 3/4 są zepsute.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 166. Data: 2015-06-17 01:55:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mlkap3$avb$...@n...news.atman.pl

    > "Starzec z Gór" 8...@g...co

    > : Jakby nie zapłaciła, to by zdjęć nie zobaczyła i nie dowiedziała by

    Czy jakby pisze się łącznie czy osobno? Chodzi o zdanie:
    ,,Postępuj wobec innych tak, jak byś chciała,
    by oni zachowywali się względem ciebie''.

    Jakby możemy zapisać i łącznie, i osobno, zależnie od znaczenia.
    W przytoczonym zdaniu właściwa jest pisownia rozłączna. Skąd taki wniosek?

    Otóż jakby pisane łącznie oznacza - ujmując to możliwie
    najprościej - że coś tylko się wydaje, np.:

    Chichotaliśmy, jakbyśmy mieli łaskotki.

    Natomiast jakby pisane osobno to połączenie spójnika jak z cząstką
    trybu przypuszczającego -by. Rozdzielną pisownię najprościej poznać
    po tym, że cząstkę -by możemy dołączyć do czasownika, np.:

    Postępuj wobec innych tak, jak byś chciała, by oni zachowywali się względem
    ciebie.
    Postępuj wobec innych tak, jak chciałabyś, by oni zachowywali się względem
    ciebie.

    Oczywiście taki zabieg nie jest możliwy w przypadku pierwszego zdania:

    *Chichotaliśmy, jak mielibyśmy łaskotki, co potwierdza,
    że w tym zdaniu poprawna jest pisownia łączna.

    http://www.ekorekta24.pl/porady-jezykowe/18-pisownia
    /185-jakby-czy-jak-by-lacznie-czy-osobno

    W Twojej wypowiedzi słowo 'jak' można zastąpić słowem 'jeśli' i zapisać efekt jakoś
    tak:

    Jeśli nie zapłaciłaby, to zdjęć by nie zobaczyła i nie dowiedziałaby się.
    Jeśli nie zapłaciłaby, to zdjęć nie zobaczyłaby i nie dowiedziałaby się.

    IMO chciałeś napisać:

    Jeśli nie zapłaciłaby, to nie zobaczyłaby zdjęć i nie dowiedziałaby się.

    ale istotnie trudno mi wykazać, co miałeś na swej myśli, gdy pisałeś 'jakby'
    w swoim zdaniu, bo istotnie możesz twierdzić, że chciałeś napisać 'jakby'
    w sensie 'gdyby'. Zapewne lektura innych Twoich wypowiedzi dałaby odpowiedź,
    ale wolę uznać swój błąd bez sprawdzania. :)

    IMO słowo 'jakby' w sensie 'gdyby' nie jest już spotykane
    na co dzień -- jak 'sędzina' w sensie ,,sędzia płci żeńskiej''.

    Podobnie z 'to by' i 'toby'. Nawet SJP używa tego slowa, ale na co dzień go nie
    widać.

    ciocia ż I, DCMs. ~ci, W. ~ciu; lm D. cioć

    <<pieszczotliwie, z sympatią, uczuciem o ciotce>
    Gdyby ciocia miała wąsy, toby był wujek.

    I nie ma go w spisie słów tegoż SJP.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'