  • Data: 2010-01-03 21:13:28
    Temat: Re: zima jednak jest straszna
    Od: "Przemek" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yogi(n) wrote:

    > Łał, a jak mu strzeli opona, wybiegnie dziecko, pieprznie meteoryt,
    > to też jego wina i brak wyobraźni? Wiesz co, masz rację, że nie ma
    > dyskutować, tylko nie o czym, ale z kim. Z biało-czarnym wybrażeniem
    > świata w którym wszystko da się sprowadzić do jednowymiarowego modelu
    > powinieneś podejmować dyskusje w przedszkolu, ale tam też nie miałbyś
    > racji.

    Z tym meteorytem to ładnie trafiłeś, jest nawet takie powiedzenie:
    "Beeing hit by meteorite is an accident - everything else is a drivers'
    fault"
    :-)

    Jazda z wyobraźnią to dokładnie taka jazda, o której wspomniałeś - czyli
    uwzględniająca możliwość, że w zakręcie wystrzeli Ci opona, czy że zza
    drzewa wybiegnie przysłowiowe dziecko, którego mimo szczerych chęci nie
    miałbyś szans zobaczyć wcześniej. Oczywiście tu nie chodzi o jazdę z
    prędkością 30 km/h przez cały czas, ale raczej o taką jazdę, która w
    przypadku wystąpienia takich okoliczności da Ci realne szanse uratować
    siebie lub kogoś. Nie możesz nigdy traktować jako pewnik, że "w tym zakręcie
    opona mi nie wystrzeli", albo "ze stojącej spokojnie na poboczu grupy ludzi
    nie wyskoczy nagle jakiś pijany na środek ulicy". Ten drugi przypadek
    zdarzył mi się niedawno, akurat miałem możliwość uciec na pas do jazdy w
    przeciwnym kierunku, ale dało mi to sporo do myślenia, bo gdyby pas był
    zajęty to niewielki miałbym wybór. Prawdopodobieństwo takich zdarzeń jest
    bardzo nikłe, ale w skali całego życia może to wystarczyć, aby spowodować
    kiedyś tragedię.

    Pozdrawiam,
    Przemek