eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzima jednak jest strasznaRe: zima jednak jest straszna
  • Data: 2010-01-05 23:23:34
    Temat: Re: zima jednak jest straszna
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    news:4b43020e$1@news.home.net.pl...
    > Yogi(n) pisze:
    >> przypadek o którym pisałem dotyczył sytuacji, w której zachowałem
    >> odpowiednią prędkość, a moja głupota dotyczyła zwlekania ze zmianą opon
    >
    > Może jeśli nie dociera do ciebie siła argumentów, to zadziała ilość
    > powtórzeń?

    Ale nie chodzi o powtarzanie truizmów, bo napisałem (kilkukrotnie), że winne
    były opony - ale o to, ze dostosować można prędkość do warunków w
    ograniczonym zakresie czynników - to znaczy takich o których wiemy, których
    znaczenie możemy przewidzieć, "zasymulować" w umyśle itd. Niespodzianek na
    drodze w rodzaju meteorytu, pijaka którego nie widać, dziecka które wskakuje
    pod koła NIE SPOSÓB przewidzieć. Po prostu. Można oczywiście jechać w ten
    sposób, by minimalizować skutki takich zdarzeń - i tak własnie jechałem w
    opisywanym przypadku, zwolniłem, nie wyprzedzałem, nie zapierdzielałem
    itd...

    > Nie dostosowałeś prędkości do warunków atmosferycznych i stanu samochodu -
    > przecież gdybyś dostosował, to pojechałbyś dalej.

    No i co? Jak miałem przewidzieć, że opony mające jeszcze 5 mm tak się
    zachowają? Nie były to pierwsze opony na jakich jeździłem, nie były
    nierównomiernie zużyte. Nie miały ośmiu lat (a trzy) itd. Po prostu nie
    poradziły sobie z odprowadzaniem wody, mimo, ze wcześniej nie miały z tym
    żadnego problemu.

    > To co napisałeś powyżej jest po prostu śmieszne, o ile nie straszne -
    > wynika z tego, że zamiast ograniczać prędkość przed zakrętem miałbyś
    > zatrzymać się i zmienić koła na nowe...

    Nie, to znaczy tylko tyle, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

    > 5 mm to nie łyse i w świetle "niewidocznych rzeczek" itp. mam wrażenie, że
    > mogło być sporo mniej...

    Zmierzyłem PO zdjęciu i wymianie na nowe, więc Twoje wrażenie naprawde nie
    ma tu żadnego znaczenia.

    Do tego sprowadza się meritum sprawy - nie jeździłbym na takich z np. 3-ma
    milimetrami, bo mam na tyle wyobraźni, żeby wiedzieć i przewidzieć, co się
    może stać. O tym, że 5-cio milimetrowe tak się zachowają nie świadczyły moje
    doświadczenia z żadnymi innymi ani z tymi oponami. Dostosowanie prędkości do
    warunków może mieć miejsce wtedy, kiedy wiemy, mamy świadomość czynników i
    dociera do nas ileś tam elementów układu pojazd-otoczenie. Niedostosowanie -
    analogicznie, ale te czynniki/elementy olewamy. Skoro nie mogłem
    przewidzieć, jak zachowają się opony, to nie może być mowy o dostosowaniu
    bądź niedostosowaniu. Dotarło?

    Mam nadzieję, że to już koniec idiotycznego tłumaczenia, że nie jestem
    wielbłądem, bo najwyraźniej nie dostosowałem wcześniej poziomu wypowiedzi do
    poziomu percepcji (niektórych) grupowiczów (nie znałem tego poziomu zanim
    napisałem posta). Klasyczne niedostosowanie. Szkoda tylko, ze to oni właśnie
    mają najwięcej "do powiedzenia".

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: