    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <e...@g...com>
    <1sdf1hilsnzq4.545kh1ioek45$.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <rvnbef1fwzkw.148l3g9lxhf5o$.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <61828e5c$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    Date: Wed, 3 Nov 2021 18:49:41 +0100

    On Wed, 03 Nov 2021 15:31:45 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Bo tu nie chodzi o spadek napięcia. Nagrzewnica w klimatyzacji ma 2kW i
    > napięcie nie spada.
    > Nie wiem po co to ale sobie wydumałem, że to "ochrona" ksenonów i
    > wycieraczek "przed czymś" - ale nie wiem przed czym.
    > 14.9 ksenonom szkodzi a 14,3 już nie?

    Coraz ciekawiej sie robi. Przetwornica do ksenonow ma maksymalne
    napiecie 14.5V i musieli obnizyc ? :-)

    Ale tych spadkow napiecia bym nie lekcewazyl - grzalka ma stosowny
    kabelek, a do ksenonow ... nie trzeba grubego :-)

    > Tem konkretny jest z ładowarki. Ale zapytaj googla o ładowanie AGM i
    > wszędzie bedziesz miał takie poziomy napięć.

    Tylko to moze byc wykres do "pracy cyklicznej".
    Czyli naladowac, rozladowac i znow ladowac.
    A w samochodzie ladowanie stale ..

    > Po włączeniu zawsze jest 14.9 (bez znaczenia w jakim stanie jest aku).

    To moze nie maja fazy bulk.

    > Jak jest naładowany to bardzo szybko w moim aucie przechodzi do 13,7 - ale

    I tu sie rodzi pytanie, skad samochod wie, ze akumulator juz
    naladowany. Prad monitoruja?

    > w impulsach. Napięcie podstawowe to 12,6 i co chwila pik do 13,7. Nie wiem
    > czy to doładowywanie - czy jakiś test.

    te 12.6 tez ciekawe. IMO - troche malo, jak na naladowany akumulator.
    Tzn bedzie sie rozladowywal ... ale moze bardzo malutko, i wystarcza
    do podtrzymania stanu "naladowany" bez gazowania.

    Bo gazowanie szkodzi ?