-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <0...@g...com>
<6176ea88$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<61779939$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<a5d7h6bf52c8$.2duffmtefdsp$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<61791b4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<61792978$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<1sdf1hilsnzq4.545kh1ioek45$.dlg@40tude.net>
<o...@l...harvard.local>
<rvnbef1fwzkw.148l3g9lxhf5o$.dlg@40tude.net>
<o...@l...harvard.local>
<61828e5c$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@l...harvard.local>
Date: Wed, 3 Nov 2021 18:49:41 +0100
Message-ID: <1g8trj8wj7ued.1f0vykpzc42lt$.dlg@40tude.net>
Lines: 50
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.133.170
X-Trace: 1635961782 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 534 83.30.133.170:64981
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3556
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:768111
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 03 Nov 2021 15:31:45 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> W dniu .11.2021 o 14:27 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
>>
>> Ciekawe. Ksenony nie obciazaja znow tak mocno, lampka ma 35W, z
>> przetwornica i postojowymi nie wiem czy sie 10A uzbiera.
> Bo tu nie chodzi o spadek napięcia. Nagrzewnica w klimatyzacji ma 2kW i
> napięcie nie spada.
> Nie wiem po co to ale sobie wydumałem, że to "ochrona" ksenonów i
> wycieraczek "przed czymś" - ale nie wiem przed czym.
> 14.9 ksenonom szkodzi a 14,3 już nie?
Coraz ciekawiej sie robi. Przetwornica do ksenonow ma maksymalne
napiecie 14.5V i musieli obnizyc ? :-)
Ale tych spadkow napiecia bym nie lekcewazyl - grzalka ma stosowny
kabelek, a do ksenonow ... nie trzeba grubego :-)
>> Dzieki, bardzo ciekawe.
>>
>> Ale to jest wykres zalecanego sposobu ladowania przez producenta
>> akumulatora, czy wykres producenta auta/alternatora?
>
> Tem konkretny jest z ładowarki. Ale zapytaj googla o ładowanie AGM i
> wszędzie bedziesz miał takie poziomy napięć.
Tylko to moze byc wykres do "pracy cyklicznej".
Czyli naladowac, rozladowac i znow ladowac.
A w samochodzie ladowanie stale ..
>> No i np mam blisko do pracy ... jak sie nie zdazy zrobic faza bulk, to
>> co nastepnym wlaczeniu ?
>
> Po włączeniu zawsze jest 14.9 (bez znaczenia w jakim stanie jest aku).
To moze nie maja fazy bulk.
> Jak jest naładowany to bardzo szybko w moim aucie przechodzi do 13,7 - ale
I tu sie rodzi pytanie, skad samochod wie, ze akumulator juz
naladowany. Prad monitoruja?
> w impulsach. Napięcie podstawowe to 12,6 i co chwila pik do 13,7. Nie wiem
> czy to doładowywanie - czy jakiś test.
te 12.6 tez ciekawe. IMO - troche malo, jak na naladowany akumulator.
Tzn bedzie sie rozladowywal ... ale moze bardzo malutko, i wystarcza
do podtrzymania stanu "naladowany" bez gazowania.
Bo gazowanie szkodzi ?
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje