  • Data: 2009-02-09 00:30:32
    Temat: Re: zgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :)
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo im wyprano mózgi w dzieciństwie. Tylko z tego wynika ta religijność.
    > Inni religijni właśnie w imię własnego boga zabili polskiego geologa.

    Po pierwsze, nie oceniaj innych w/g siebie. Skoro Tobie wyprano, to nie
    znaczy, że innym też.
    Po drugie, Einstein, Maxwell, Newton i paru innych byli ludźmi wierzącymi.
    Rozumiem, że wg. Ciebie też im coś wyprano ?
    Proponuję jednak więcej poczytać (ze zrozumieniem) o fizyce podstaw
    "rzeczywistości", począwszy od fizyki kwantowej, a skończywszy na paru
    starszych i nowszych koncepcjach.
    Może wtedy zauważy kolega, jak mały krok dzieli fizykę od metafizyki...I to
    pewnie dlatego wielu najwięszych naukowców jest wierzących.
    Może kilka cytatów , paru dość znanych osób:

    Myślę, że tylko idiota może być ateistą. Musimy przyznać, iż istnieje pewna
    niepojęta moc czy siła posiadająca nieograniczoną zdolność przewidywania i
    wiedzę, która, po pierwsze, sprawiła, iż cały wszechświat zaistniał".
    Christian Boehmer Anfinsen
    biochemik: 1972 nagroda Nobla w dziedzinie chemii

    'Nie ma żadnej niezgodności pomiędzy Nauką a religią... Nauka pokazuje, że
    Bóg istnieje".
    Sir Derek Harold Richard Barton
    chemik: 1969 nagroda Nobla w dziedzinie chemii

    "Po prostu nie potrafię uwierzyć, że wszystko rozwinęło się poprzez
    przypadkowe mutacje...".
    Dennis Gabor
    fizyk: 1971 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki

    "Przeciwności, które musiałyby zostać pokonane, aby wszechświat taki jak
    nasz mógł wyłonić się z czegoś takiego jak Wielki Wybuch są niesamowicie
    olbrzymie. Uważam, że kiedykolwiek zaczynamy omawiać początki wszechświata
    dochodzimy do czysto religijnych wniosków".
    Stephen William Hawking
    astrofizyk teoretyczny i kosmolog, jeden z najznakomitszych współcześnie
    żyjących uczonych

    "Bóg dał nam niesamowicie fascynujący świat, który możemy zamieszkiwać i
    badać".
    William Phillips
    fizyk: 1997 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki

    "Ktokolwiek, kto był poważnie zaangażowany w pracę naukową jakiegokolwiek
    rodzaju uświadamia sobie, iż nad wejściem bram świątyni nauki wypisane są
    słowa: Musicie mieć wiarę. Jest to cecha, bez której naukowiec nie może się
    obejść".
    Max Karl Ernst Planck
    fizyk: 1918 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki

    "Wydaje mi się, że będąc skonfrontowani z cudami życia i wszechświata,
    należy zadać sobie pytanie dlaczego, a nie po prostu jak. Jedyne możliwe
    odpowiedzi są religijne... Znajduję potrzebę Boga we wszechświecie i swoim
    własnym życiu... Mamy szczęście, że mamy Biblię a szczególnie Nowy
    Testament, który mówi nam tak wiele o Bogu w szeroko dostępnych ludzkich
    kategoriach".
    Arthur Leonard Schawlow
    fizyk: 1981 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki

    "Moja religia polega na pokornym podziwie tego nieograniczonego wyższego
    ducha, który objawia się w drobnych szczegółach jakie jesteśmy w stanie
    dostrzec naszymi wątłymi i słabymi umysłami. To głęboko emocjonalne
    przekonanie o obecności wyższej rozumnej mocy, która jest objawiona w
    niepojętym wszechświecie, kształtuje moje wyobrażenie Boga...."
    "Im bardziej zgłębiam naukę, tym bardziej wierzę w Boga".
    Albert Einstein
    fizyk, jeden z najwybitniejszych uczonych w historii nauki: 1921 nagroda
    Nobla w dziedzinie fizyki