  • Data: 2009-02-09 10:20:30
    Temat: Re: zgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :)
    Od: JanuszR <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Myślę, że tylko idiota może być ateistą.

    Witam,

    Skoro zostałem cytatem wezwany na dywanik uważam, że muszę się bronić.
    Na wstępie przyczynek co do wiary naukowców jako przykład do
    naśladowania. Wprawdzie niektóre z podanych przykładów np. Planck są
    kłamliwe ale rozumiem, że autor aby dysponować jakimiś argumentami
    musiał ich przeciągnąć na swoją stronę. Jednakże nawet gdyby twierdzenia
    autora były prawdziwe to trudno byłoby dzisiaj przyjmować światopoglądy
    dawnych sławnych naukowców. Wszak urodzili się oni i wychowali wieleset
    lat temu. Podobnie trudno byłoby np. przyjąć za wzorzec Mikołaja
    Kopernika, który wychował się we wczesnym Średniowieczu. Jeżeli autor
    wątku chce stawiać za wzór niewątpliwie światłych ludzi lecz z epok,
    które przeminęły to chyba tylko dlatego, że sam wyznaje światopogląd
    rodem z XIX w. Potem następują wyrwane z kontekstu wypowiedzi sławnych
    naukowców. Nie wydaje mi się aby przykładowo cytaty Plancka, Hawkinsa,
    Einsteina mogły w jakikolwiek sposób dowodzić, że byli oni wyznawcami
    jakiegoś boga.

    Od pewnego czasu obserwujemy trend, że wyznawcom sama wiara już nie
    wystarcza. Muszą oni usprawiedliwiać się przez sobą i przed światem
    swoje wyznanie. W tym celu podpierają się cudzymi autorytetami, jakby
    autorytet Kościoła już im nie wystarczał. Usiłują swoje wyznanie
    podpierać nauką zapominając, że wiara i nauka to dwie zupełnie
    rozdzielne dziedziny a wierzeń nie da się podpierać twierdzeniami
    naukowymi. Twój przykład świadczy dobitnie, że wątpisz co jest
    niewątpliwą oznaką śladów działalności Twojej kory mózgowej, idź dalej
    tą drogą.

    JanuszR