eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :) › [OT] zgubny wplyw religii na stare pokolenie (bylo : Re: zgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :)
  • Data: 2009-02-09 08:44:35
    Temat: [OT] zgubny wplyw religii na stare pokolenie (bylo : Re: zgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :)
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JRakoczy wrote:

    > Ślepej wiary, bez przyjmowania argumentów. To jest ciekawe jak można być
    > tak otwartym na wiedzę, elektronikę, a z drugiej strony ślepo wierzyć w
    > coś co dawno już zostało obalone, nigdy nie udowodnione ani nawet nie
    > uprawdopodobnione. Zawsze mnie to ciekawiło jak wykształcony człowiek
    > nagle popadał w zapaść i wykoywał te magiczne gesty, przysiady, ukłony,
    > spojrzenia w niebo po czym wracał do codziennych zajęć jakby nic się nie
    > stało ale w skrytości terroryzował rodzinę aby robili to samo. Może to
    > element podporządkowania sobie drugiego człowieka? Kiedyś palono na
> [...]

    mniej wiecej. swego czasu sporo interesowalem sie socjologia i psychologia,
    wiara w 'boga' jest po prostu mechanizmem spolecznym. jak to 'dziala' widac
    zwlaszcza porownujac zachowania religijne i struktury organizacyjne z nimi
    zwiazane u roznych ludow.
    ostatnio pojawil sie dosc przystepny film 'edukacyjny' ktorego tematem nie
    jest wprawdzie porownanie religii , ale porownuje je od scisle
    matematycznej strony na samym poczatku, pomijajac socjologie i psychologie
    tlumu mysle warto sie tez zapoznac z takim podejsciem, a mysle na pewno
    lepiej obejrzec niz dyskutowac z ludzmi ktorzy desperacko probuja bronic
    religii i uzywac pseudonaukowych stwierdzen (ktorych logika (typu 'nic nie
    da sie udowodnic' 'nic nie wiemy na pewno' 'zlozonosc wszechswiata
    wyklcuza' itd - obala tak samo wiare jak i niewiare w boga ;)

    z polskimi napisami mozna obejrzec np. tutaj :
    http://video.google.com/videoplay?docid=-21474321417
    00087937