  • 41. Data: 2012-12-16 20:20:10
    Temat: Re: zgubienie/kradziez telefonu
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Uzytkownik "Yerine Ictimai" <y...@g...com> napisal:

    > Spoko cieciu, moj kumpel ma serwis, wlasnie go pytam, poradzi sobie, w
    > najnowszych modelach sa najnowsze zabezpieczenia ale po roku juz
    > serwisy maja to rozpracowane, a jak nie to mowi ze jezeli to pilne to
    > przelutuje kosc z czipem i po sprawie.

    To spytaj sie kolegi dlaczego nie wspomnial o 3 miejscach w telefonach, w
    których jest zapisany IMEI. Zapomnial, czy udaje fachowca od zlodziejskich
    przeróbek, zeby zablysnac przed kolega? Zreszta z tego co napisales o koledze to
    od razu widac, ze nigdy tego nie robil i wymysla kocopoly. Spytaj Pszemola, on
    jest ekspertem od iphonów, czy da sie imei zmienic i prosze poraz kolejny, nie
    osmieszaj sie juz wiecej, a koledze z serwisu powiedz, ze jest zwyklym
    frajerem-bajkopisarzem, który edukacje GSM w sprawie zmian imei zakonczyl na
    etapie nokii 3310.

  • 42. Data: 2012-12-16 21:22:18
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-12-16 17:37:15 +0100, "gzk" <g...@g...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Daj sobie spokój,

    Niestety jestem naiwny i wierzę, że może uda się przekazać wiedzę.

    > zauważ że znakomita większość zrozumiała o co pytałem w watku.

    To raz jeszcze:

    Na pytanie, czy zgłaszać kradzież albo zgubę jest tylko jedna
    odpowiedź: kradzież tak, zgubę nie. I każdy normalny to rozumie i nie
    dorabia do tego fałszywej ideologii.

    Ale śmiało - napisz, co ci się rodzi w mózgu, gdy czytasz, że kradzież
    zgłasza się policji.
    To może być przyczynek do ciekawych badań...
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 43. Data: 2012-12-16 21:33:54
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-16 21:22, Bydlę pisze:
    > Na pytanie, czy zgłaszać kradzież albo zgubę jest tylko jedna odpowiedź:
    > kradzież tak, zgubę nie. I każdy normalny to rozumie i nie dorabia do
    > tego fałszywej ideologii.

    NIE. Zgubę też można i nawet powinno się zgłosić, ale JAKO ZGUBĘ.
    A dlaczego? Bo może akurat ktoś znalazł i odniósł na komisariat.
    Jak zgubiłem swój, to po kilku dniach zwyczajnie zadzwoniłem na komendę
    (jedyną w miasteczku) z pytaniem, czy ktoś nie znalazł. Z wiadomym
    rezultatem, ale spróbować zawsze warto.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 44. Data: 2012-12-17 09:36:18
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

> [...]
    > zgłasza się policji.
    > To może być przyczynek do ciekawych badań...

    Jakbyś pzrestał się wymądrzać a przeczytał cały ten wątek, to byc wiedział
    że zgłoszenie policja przyjęła bez problemu, więc wiem o czym piszę w
    przeciwieństwie do ciebie. Więc daruj sobie...

  • 45. Data: 2012-12-17 10:41:39
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-12-17 09:36:18 +0100, "gzk" <g...@g...pl> said:

    > Jakbyś pzrestał się wymądrzać a przeczytał cały ten wątek, to byc
    > wiedział że zgłoszenie policja przyjęła bez problemu

    Więc są dwie możliwości:
    - pytałeś czy zgłaszać, bo nie wiedziałeś
    - zgłosiłeś kradzież, po czym pszyszedłeś zpaytać, czy zgłaszać.

    Dawaj teraz tłumaczenie, dlaczego wydaje ci się to zdrowe/normalne/mądre(*)...

    (*- w kontekście: dostałeś odpowiedż, ale postanowiłeś zrobić z siebie
    idiotę i twierdzić, że odpowiedź była zła, gdyż brzmiała: zgłaszać, co
    zrobiłeś, ale się z tym nie zgadzasz)
    --
    Bydlę

  • 46. Data: 2012-12-17 11:05:08
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-13, o godz. 12:29:30
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Nie podjmie, jeśli zgłosisz na policję jako KRADZIEŻ to wpiszą,
    > przesłuchają ciebie, dadzą do szuflady, po miesiącu przyjdzie ci
    > pismo że sprawa umożona bo nic nie znależli i na tym koniec.

    Nie odłożą do szuflady tylko wklepią dane telefonu do swojego systemu i
    będą czekać 3-6 miesiecy czy przy jakimś sprawdzeniu nie wypłynie i
    dopiero umożą. Np. mój kolega stracił aparat kupiony w komisie plus
    właściciel komisu gdzie kupił ma sprawę o paserstwo. Poproszono go o
    aparat podczas rutynowej kontroli drogowej. Okazało się że IMEI aparatu
    jest zmieniony ale na naklejce pod bateria nadal figurował stary i ten
    był w bazie policyjnej jako skradziony. Kolega trafił na przesłuchanie
    - wskazał komis gdzie kupił aparat. Znaleziono tam więcej trefnych
    słuchawek wiec właściciel komisu dostał sankcję a potem miał sprawę o
    paserstwo. kumpel był świadkiem na jego sprawie. Stracił czas na
    przesłuchania no i dodatkowo kasę za skonfiskowany aparat. Może teraz
    dochodzić na drodze cywilnej zwrotu kasy od właściciela komisu ale jak
    stwierdził nie za bardzo ma na to czas i chęci.

    Zdrówko

  • 47. Data: 2012-12-17 11:14:09
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-12-17 11:05:08 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
    <b...@j...org.pl> said:

    > umożą.

    Drzizas...
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 48. Data: 2012-12-17 11:16:19
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-14, o godz. 13:26:57
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Co do tel i kradzieży, kartę wyciągasz i wywalasz do kosza, zmieniasz
    > numer IMAI i masz nie namieżalny telefon który idzie na drugi koniec
    > kraju na jakiś bazar ...

    Wydaję Ci się że złodzieje są tacy łebscy że zmieniają IMEI i wywożą
    telefon gdzieś daleko. A prawda jest taka że większość telefonów
    skradzionych jest na wyrwę typu: "fajny masz małolat telefon - daj
    zadzwonić - a jak nie to w trąbę". I robią to dresiarze którzy chcą jak
    najszybciej spylić telefon więc ląduje on w niedalekim "zaprzyjaźnionym"
    komisie/serwisie. W Warszawie często na giełdzie na Wolumenie.
    Sprzedany za 10-20% jego faktycznej wartości bo obie strony wiedzą że
    towar "gorący". Jest duża szansa że jak obejdzie się okoliczne komisy
    to trafi się na własny aparat. Policja raczej kontroluje telefony przy
    kontroli dokumentów czy po informacji od operatora że zastrzeżony IMEI
    pojawił się w ich sieci. Tak naprawdę co to jest IMEI i że trzeba go
    zmienić wie nikła część złodziei. Jest spora szansa że telefon będzie
    namierzony. Oczywiście negatywne opinie są popularniejsze - bo chcemy
    wylać frustrację po stracie. Po odzyskaniu rzadziej opisujemy co się
    stało.

    Zdrówko

  • 49. Data: 2012-12-17 11:49:54
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

> [...]
    > namierzony. Oczywiście negatywne opinie są popularniejsze - bo chcemy
    > wylać frustrację po stracie. Po odzyskaniu rzadziej opisujemy co się

    Bardzo możliwe choć sądziłem że oddają do tych komisów a tamci już wiedzą co
    zrobić a potem jadą na drugi koniec polski ... przynajmniej mi wydaje się to
    logiczne :)

  • 50. Data: 2012-12-17 12:53:01
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-12-17, o godz. 11:49:54
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Bardzo możliwe choć sądziłem że oddają do tych komisów a tamci już
    > wiedzą co zrobić a potem jadą na drugi koniec polski ... przynajmniej
    > mi wydaje się to logiczne :)

    Z tzw. autopsji: na około setkę telefonów w firmie w ostatnim roku
    mam zanotowane 4 kradzieże/zagubienia. Trzy w Warszawie, jeden w
    Lublinie. Odnalazła się dokładniw połowa - oba w Warszawie. Jeden u
    klienta nocnego klubu biorącego udział w mordobiciu z bramkarzami i
    drugi na bazarze na Wolumenie. Oba po kilku dniach od kradzieży i oba
    nie miały zmienionych IMEI. W obu przypadkach operator (Orange)
    powiadomił policję że te IMEI pojawiły się w sieci już po odnalezieniu
    - zrobił to hurtowo z innymi numerami. To daje pewne pojęcie jak do
    tego się operator przykłada.

    Zdrówko