  • Data: 2010-02-03 11:31:14
    Temat: Re: zewnętrzne HDD - WTF?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > p.s. rzuciłem okiem na moje negatywy, Żandne nie mają bad sectorów ani
    > takich innych, mimo, że niektóre mają po 20 i więcej lat...
    >
    > p.s. 2. Czy muszę zainwestować kilka tys złotych co kilka lat w jakieś
    > serwery z mirroro-duplo-stripingiem, żeby te kilka giga w miare bezpiecznie
    > cieszyć się swoimi pracami do końca życia (do filmów wystaczała mi szuflada.
    > Do najcenniejszych skrzynka "Sentry")? Czy może, jak Wielcy Twórcy -
    > wydrukować 10 sztuk, ponumerować i spuścić pliki z szumem wodospadów?

    he , he , he
    wlasnie wczoraj zauwazylem, ze nagarane 3 -4 lata temu filmy dvd
    zaczynaja znikac , sa nie do odtworzenia.
    mam oryginaly na tasmie , wprawdzie kolor wyblakl niecoa , ale calosc
    jest odtwarzalna.

    zdjecia z dyskow CD znikaly mi po paru ( ok 3 ) latach.

    moim zdaniem to jeden wielki szwindel w warunkach amatorskich
    wmawianie , ze zdjecia cyfrowe sa trwalsze.
    nic podobnego.
    jesli trzebaby przechowywac rzeczywiscie pewnie , to trzeba zatrudnic
    murzyna , ktory regularnie co jakis czas , najlepiej pare razy w roku
    bedzie calosc przegrywal , odswierzal. Chyba ze ktos ma ochote
    osobiscie stac sie niewolnikiem wlasnych zdjec.

    moim zdaniem jesli zainwestujesz pare tysiecy , to i tak z jakis czas
    cos padnie i zdjec nie zobaczysz.

    ja przechowuje na negatywach ew wydrukach papierowych . nie
    dygitalizuje calosc wogole.
    dopiero jesli potrzebowalbym cos zdygitalizowac to zrobie wowczas
    konkretna odbitke.
    zjecia zrobione przed 20 laty leza sobie w szafie i sa jak nowe.

    Cyfra to przelewanie z pustego w prozne- nikt w przyszlosci nie
    zagladnie do dysku na ktorym pozostawisz zdjecia.
    nikomu sie nie bedzie chcialo , albo hardware do tego bedzie trudno
    dostepne.
    nie archiwizuje nic w cyfrze , jesli juz to robie z tego wydruk
    papierowy.
    Raw-y po wykorzystaniu wypieprzam do kosza , jpg daje wydrukowac , i
    jakis czas pozostawim na dysku , dopoki nie stwierdze ze sie sam
    usunal.

    taka smutna prawda .
    na ogol odkrywa sie ja , jesli juz pare zdjec przepadlo.