  • Data: 2010-02-03 15:22:55
    Temat: Re: zewnętrzne HDD - WTF?
    Od: l...@l...localdomain szukaj wiadomości tego autora

    W poście <hkbibc$mm0$1@node1.news.atman.pl>,
    Marcin [3M] nabazgrał:
    > Nabyłem zewnętrzny dysk 1T "Imation" ( w środku Samsung). Właściwie od
    > początku zachowywał się dziwnie. Po jakimś czasie nie miałem wątpliwości -
    > są z nim problemy. Dane znikały i pojawiały się, dysk się "zawieszał"... To
    > samo na dwóch komputerach.
    > Nabyłem więc inny dysk, WD MyBook Elite, i na niego przepisałem dane z
    > "imation"-a. I co? Dziś sprawdzam w oprogramowaniu WD - i test jest "not
    > passed"...
    > Pierwszego jeszcze nie zdążyłem zareklamować, a już drugi pada...
    > Jak za komuny, dosłownie...

    Dwa dyski WD (2.5" i 3.5") i jeden A-Data(2.5") bez problemów.
    Seagate 3.5" na tym samym komputerze działał pod Linuksem i nie działał
    pod Windows.

    > p.s. rzuciłem okiem na moje negatywy, Żandne nie mają bad sectorów ani
    > takich innych, mimo, że niektóre mają po 20 i więcej lat...

    Mój Seagate z 1994 też...

    > p.s. 2. Czy muszę zainwestować kilka tys złotych co kilka lat w jakieś
    > serwery z mirroro-duplo-stripingiem, żeby te kilka giga w miare bezpiecznie
    > cieszyć się swoimi pracami do końca życia (do filmów wystaczała mi szuflada.
    > Do najcenniejszych skrzynka "Sentry")?

    Praktyka pokazuje, że ,,serwery'' z demobilu (CPU z ~300MHz) z dwoma dyskami
    w mirrorze potrafią działać bezawarynie wiele lat, bez jakiejkolwiek utraty
    danych. Sam myślę o jakimś stuletnim Thinkpadzie z dyskiem na USB - będzie
    żarło średnio około 10W, koszt zakupu koło zera a pożyje jeszcze hoho.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Styczeń plecień bo przeplata...