  • 21. Data: 2011-07-21 12:21:39
    Temat: Re: zdjecia slubne po raz kolejny
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-21 09:43, AdamS pisze:
    > Z tekstu trudno odczytac emocje i intencje a zamiast kopania w dupę
    > wystarczy emotikona jakaś. Bez tego każdą bzdurę jak juz zostanie
    > wytknięta można tłumaczyć ironią.

    Żeby było zrozumiałe, dałem porównanie do kucharza. W moim przekonaniu
    dla każdego wystarczająco czytelne. W końcu nikt kucharza nie pyta,
    jakich garnków używał, że wyszedł mu taki pyszny obiad. Więcej nie będę
    się tłumaczył.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 22. Data: 2011-07-21 12:23:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-21 01:32, Gil pisze:

    > Jak juz tak fachowo radzisz to powinieneś wiedzieć, że ta sigma jest 2x
    > droższa od tego Tamrona.
    > Poza tym fajna bajka.

    Akurat pod bagnet Sigmy, ale za 999zł. Zaś Sigma 17-50/2.8 kosztuje już
    prawie 3000zł.Tamron zaś 1600zł.

    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/sigma-18-50-mm-f/28-dc
    -ex-asp-if.html

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 23. Data: 2011-07-21 12:25:33
    Od: mt <t...@i...pl>

    de Fresz pisze:

    > Co Ci da stabilizacja, jak motyw dygnie? W ciemnicy typowej dla ślubów
    > (nie tylko w kościele, ale i na sali) bardzo, ale to bardzo przydają się
    > jasne stałki. Do cropa Nikonowskiego - 35/1.8 oraz bardziej potretowa
    > 50/1.4 (nie przepadam za tą ogniskową na cropie, ale w tych pieniądzach
    > nie ma konkurencji).

    No nowy Nikkor 50/1.8, pytanie czy te niecałe 1EV różnicy ma aż takie
    znaczenie, bo optycznie nie jest zły.

    --
    marcin

  • 24. Data: 2011-07-21 12:31:46
    Od: "Mirek Sz." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Dariusz" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On Jul 21, 6:00 am, "Mirek Sz." <a...@w...pl> wrote:
    > Mam Sony R1 i Fuji 9600. Czesto za friko robie zdjecia śluby/komunie i
    > nikt
    > nie narzeka.

    Jeszcze tego brakowalo, zeby za zdjecia robione "friko" narzekali.

    W dawnych latach studiowałem fotografię a zdjęcia znajomym robie za friko i
    z tego co widze jak działaja "rzemieślinicy" to jestem ze swoich zdęć
    zadowolony.

    Pozdrawiam
    Mirek z Lublina

  • 25. Data: 2011-07-21 13:14:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-21 14:23:39 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Akurat pod bagnet Sigmy, ale za 999zł. Zaś Sigma 17-50/2.8 kosztuje już
    > prawie 3000zł.Tamron zaś 1600zł.
    >
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/sigma-18-50-mm-f/28-dc
    -ex-asp-if.html

    Tylko że Sigma 18-50 to był jeden z mniej udanych obiektywów tej firmy.

    de Fresz

  • 26. Data: 2011-07-21 13:18:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-21 14:25:33 +0200, mt <t...@i...pl> said:

    > No nowy Nikkor 50/1.8, pytanie czy te niecałe 1EV różnicy ma aż takie
    > znaczenie, bo optycznie nie jest zły.

    Osobiście, mając w perspektywie zarobek na tym sprzęcie, wolałbym
    dołożyć te 5 stów żeby mieć 0,5 EV jaśniej. Zdjęcia ze ślubów i tak
    często ciągnie się za uszy z niedoświetlenia, taka różnica jasności
    obiektywu będzie dość widoczna w cieniach.

    de Fresz

  • 27. Data: 2011-07-21 13:30:27
    Od: mt <t...@i...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > często ciągnie się za uszy z niedoświetlenia, taka różnica jasności
    > obiektywu będzie dość widoczna w cieniach.

    No to jeżeli miałoby być tak ciemno, że 1.8 nie da rady to jeszcze
    zamiast N 35/1.8 należałoby zaproponować S 30/1.4, ale to już w sumie
    pytający/a sam wie, w jakich warunkach będą zdjęcia robione.

    --
    marcin

  • 28. Data: 2011-07-21 13:48:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-21 15:30:27 +0200, mt <t...@i...pl> said:

    > No to jeżeli miałoby być tak ciemno, że 1.8 nie da rady to jeszcze
    > zamiast N 35/1.8 należałoby zaproponować S 30/1.4,

    Niby tak, ale rożnica 1.8 do 1.4 w 50 mm Nikona to pińcet, a pomiędzy
    35/1.8, a 30/1.4 Sigmy to już tysiąc (i Nikkor jest kapkę lepszy
    optycznie oraz ma mniejsze szanse na jajca z FF/BF). I to nie do końca
    jest tak, że "nie daje rady" - po prostu w pewnych warunkach nie ma
    takiego pojęcia, jak "zbyt jasny obiektyw" ;-)

    > ale to już w sumie pytający/a sam wie, w jakich warunkach będą zdjęcia robione.

    Po sposobie sformułowania pytania, obawiam się, że chyba nie do końca ;-)

    de Fresz

  • 29. Data: 2011-07-21 14:21:52
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/07/2011 14:30, mt wrote:

    > No to jeżeli miałoby być tak ciemno, że 1.8 nie da rady to jeszcze
    > zamiast N 35/1.8 należałoby zaproponować S 30/1.4, ale to już w sumie
    > pytający/a sam wie, w jakich warunkach będą zdjęcia robione.

    Zapomnieliście chyba o jednym - GO przy 50/1.8 będzie mniejsza, niż przy
    30/1.4.. Jeśli na ostre ma wyjść coś więcej niż pół nosa panny młodej,
    to warto ten tysiąc do trzydziestki dołożyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 30. Data: 2011-07-21 14:36:27
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-07-21 15:48, de Fresz pisze:

    > jest tak, że "nie daje rady" - po prostu w pewnych warunkach nie ma
    > takiego pojęcia, jak "zbyt jasny obiektyw" ;-)

    Już był kiedyś wątek o robieniu zdjęć ślubnych, szczególnie osób w ruchu
    lub kilku osób, obiektywem 50/1.4, przy jego otwarciu do 1.4.
    Pokaż chociaż jedno takie zdjęcie, które wyszło dobrze i wszystko jest
    ostre.Będziesz mieć ostry nos i rozmazane uszy :-).
    Lepiej kupić dobrą lampę.