  • 1. Data: 2014-05-05 23:02:05
    Temat: zatrzymanie PJ za przekroczenie >50 było?
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    Pomysł na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym
    wprowadzony ma być 1.1.2015. Podobno.

    Tak się zastanawiam kto na tym skorzysta. I wyszło mi, że tylko
    WORD'y. Jak oglądamy np. UwagaPirat, to tam co 3 miałby zatrzymane
    PJ. No to mniej aut będzie jeździć i będą jeździć wolniej daje to
    mniejsze wpływy do budżetu. Zużycie paliwa spadnie. Gdzie tu sens?
    Gdyby dali, że przekroczenie o 100% a nie o 50 km/h to myślę,
    że to jeszcze miało by ręce i nogi.

    Co to za pomysł?

  • 2. Data: 2014-05-05 23:17:19
    Temat: Re: zatrzymanie PJ za przekroczenie >50 było?
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2014-05-05 23:02, megrimsES pisze:
    > Gdyby dali, że przekroczenie o 100% a nie o 50 km/h to myślę,
    > że to jeszcze miało by ręce i nogi.
    >
    > Co to za pomysł?

    I postawi Ci jakiś idiota przy robotach drogowych ( rzecz jasna w nocy i
    niedzielę nie pracują ) 20 km/h i zabiorą Ci prawko ?

    Nie czepiam się tylko chciałbym zaznaczyć, że przy naszej polityce
    stawiania ograniczeń prędkości "z dupy" każdy taki pomysł na karanie
    kierowców również jest "z dupy"

  • 3. Data: 2014-05-06 09:06:49
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 05 May 2014 23:02:05 +0200, megrimsES napisał(a):

> [...]
    > mniejsze wpływy do budżetu. Zużycie paliwa spadnie. Gdzie tu sens?
    > Gdyby dali, że przekroczenie o 100% a nie o 50 km/h to myślę,

    Kolejny skok na kasę + PR przed wyborami.

    Ludzie zaczeli jeździć wolniej, zaczęli kwestionować bzdurne wyniki z
    Iskier, walka z fotoradarami - to wymyślili przekroczenie o 50 kilometrów.

    O ile przekroczenie o 50 km na ograniczeniu do 90 km jest grubym
    przegięciem i tutaj bym nie dyskutował, o tyle bzdurne ograniczenia do 30 /
    40 ustawione z tzw. "dupy" to będzie pole do pięknej łapanki.

    --
    Franc

  • 4. Data: 2014-05-06 19:27:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

> [...]
    > Iskier, walka z fotoradarami - to wymyślili przekroczenie o 50 kilometrów.
    >
    > O ile przekroczenie o 50 km na ograniczeniu do 90 km jest grubym

    Niby dlaczego?
    Droga w standardzie autostrady, 3 pasy w każdym kierunku, zjazdy
    bezkolizyjne, tyle że w granicach miasta i więcej niż 80 postawić nie wolno
    (kiedyś było dużo więcej).
    Ani 130 nie jest tam przegięciem, ani tym bardziej grubym, a wręcz żadnym.
    Dałeś się zmanipulować?

  • 5. Data: 2014-05-07 00:21:56
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-05-05 21:17, giecik <g...@S...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Nie czepiam się tylko chciałbym zaznaczyć, że przy naszej polityce
    > stawiania ograniczeń prędkości "z dupy" każdy taki pomysł na karanie

    Na codzień nietrudno znaleźć ograniczenia do 5, np. przy promach w
    Świnoujściu. Mniejsze widziałem chyba tylko jako radosną twórczość
    na drogach prywatnych (chyba dwójka gdzieś była na jakimś parkingu).

  • 6. Data: 2014-05-07 08:00:19
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-05-06 19:27, Cavallino pisze:

    (ciach)
    > Ani 130 nie jest tam przegięciem, ani tym bardziej grubym, a wręcz żadnym.

    To zależy. Głównie od warunków pogodowych i natężenia ruchu. Zobacz
    na obwodnice Monachium. Tam wiszą co jakiś czas nad drogami ekrany,
    które wyświetlają albo znak ograniczenia prędkości i wtedy najczęściej
    do 80 albo znak koniec zakazów. IMO głównym kryterium decydującym o tym
    jaki znak się wyświetla to natężenie ruchu, pogoda, pora dnia itp.

  • 7. Data: 2014-05-07 08:37:13
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 6 May 2014 19:27:29 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > (kiedyś było dużo więcej).
    > Ani 130 nie jest tam przegięciem, ani tym bardziej grubym, a wręcz żadnym.

    Faktycznie, zapomniałem o tych patologiach. W sumie to u nas też coś
    podobnego można spotkać - nówka sztuka droga wyremontowana, dwa pasy w
    każdą stronę i ograniczenie 50. Oczywiście chłopcy stoją i oczywiście
    łapią.
    Nie dałem się zmanipulować :-)

    --
    Franc

  • 8. Data: 2014-05-07 17:11:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "megrimsES" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2014-05-06 19:27, Cavallino pisze:
    >>
    > (ciach)
    >
    > To zależy. Głównie od warunków pogodowych i natężenia ruchu.

    Oczywiście.
    A co widzisz przegiętego przy 130 na pustej Niestachowskiej w środku
    weekendu, w słoneczny dzień?

  • 9. Data: 2014-05-07 19:02:13
    Od: K <...@...c>

    W dniu 05-05-2014 23:02, megrimsES pisze:
> [...]
    > mniejsze wpływy do budżetu. Zużycie paliwa spadnie. Gdzie tu sens?
    > Gdyby dali, że przekroczenie o 100% a nie o 50 km/h to myślę,

    a ile trzeba jechac na 50, zeby przekroczyc o 100%?
    pytam bo nie wiem ;]

  • 10. Data: 2014-05-07 19:16:53
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-05-07 08:00, megrimsES pisze:
> [...]
    > do 80 albo znak koniec zakazów. IMO głównym kryterium decydującym o tym
    > jaki znak się wyświetla to natężenie ruchu, pogoda, pora dnia itp.

    ale ograniczenia (statyczne, nie na tablicach led) mamy ustawiać na
    najgorsze czy na najlepsze warunki? Bo IMO powinny być dostosowane do
    dobrych warunków i średniej klasy samochodu, a teraz często są
    postawione jakbym jechał maluchem na łysych letnich po lodzie...

    Łukasz