  • 31. Data: 2012-04-05 19:03:25
    Temat: Re: zasilacz do pc
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Ale kolega ma racię.
    > Kiedyś wrzucałem tu fotki rozebranego zasilacza do przemysłowego
    > ręcznego skanera kodów kreskowych. Funkiel nówka za przemysłową kasę
    > która strzeliła po pierwszym włączeniu do gniazdka. Jak rozebrałem toto
    > z ciekawości to takiej rzeźby w środku to dawno nie widziałem (chinczyk
    > chyba naprawiał co fabrycznie podczas testu z dymem poszło i mu się nie
    > udało, bo poza fabryką znowu strzeliło).

    A czy ja gdzieś napisałem, że jak drogo to na pewno dobrze ?
    Ja tylko mówię, że statystycznie lepiej = drożej.

    Oczywiście można zrobić taniej i dobrze, albo drogo i do dupy.
    Ale przy produkcji masowej jednak jest tak, że tanio zazwyczaj oznacza
    tanie (stare, o gorszych parametrach) podzespoły, obcinanie kosztów na
    czym się da, itp.

    Cudów (ekonomicznych) nie ma.

  • 32. Data: 2012-04-05 19:03:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    > Aha. A jaka jest jeszcze rola soldermaski poza zwiększeniem max.
    > napięcia między ścieżkami (mało istotne w tym przypadku przeważnie, bo
    > odległości i tak zapewniają bezpieczenstwo), nieco większą ochronę przed
    > kurzem (bo i z soldermaską kurz się zbierze i w razie czego zrobi
    > zwarcionko), i estetyką ?

    > Doceniam rolę soldermaski, ale - na litość Boską - ona jest jednakowoż
    > na koncu listy a nie na początku.

    Zapytam inaczej: ile w swoim życiu zaprojektowałeś i _wykonałeś_
    zasilaczy? Ile ich naprawiłeś?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2012-04-05 19:14:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Zapytam inaczej: ile w swoim życiu zaprojektowałeś i _wykonałeś_
    > zasilaczy? Ile ich naprawiłeś?

    Doceniam twoje doświadczenie, ale czy robiłeś urządzenia, które nie mogły
    mieć, ze względu na przepisy, soldermaski?

    Waldek

  • 34. Data: 2012-04-05 19:15:45
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Zapytam inaczej: ile w swoim życiu zaprojektowałeś i _wykonałeś_
    > zasilaczy? Ile ich naprawiłeś?

    Mało. Akurat od zasilaczy jesteś Ty jak pamiętam.
    Ale to akurat nie ma nic do rzeczy, i na pewno możesz mi wymieć tą tajną
    rolę soldermaski (poza tymi wymienionymi przeze mnie).

  • 35. Data: 2012-04-05 19:19:55
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale przy produkcji masowej jednak jest tak, że tanio zazwyczaj oznacza
    > tanie (stare, o gorszych parametrach) podzespoły, obcinanie kosztów na

    Statystycznie tak.
    Statystycznie jakiś tam związek jest.
    Jednak nie ma żadnej gwarancji że lepiej. Codegen zasilacze ciągneły ze sobą
    płytę. A z tej samej półki cenowej miałem Modecom i jeden zaczął robić
    problemy po 5 latach (wystarczyło kondki wymienić), drugi dymił ale windows
    sobie dziarsko wstawał bez problemu. Nic nie padło więcej.

    Czyli można tanio dobrze a można i konstrukcję zrąbać.

    O patrz ajphony za ponad 2 koła żółkną wyświetlacze od sony

    --
    Irokez

  • 36. Data: 2012-04-05 19:23:50
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Statystycznie tak.
    > Statystycznie jakiś tam związek jest.

    No i tym mowa przecież...

> [...]
    > ale windows sobie dziarsko wstawał bez problemu. Nic nie padło więcej.
    >
    > Czyli można tanio dobrze a można i konstrukcję zrąbać.

    No oczywiście. W koncu przecież wszystko zależy od projektanta.

    > O patrz ajphony za ponad 2 koła żółkną wyświetlacze od sony

    Jak żółkną ? W jakim sensie ?
    Z ciekawości pytam, bo wydawało mnie się, że akurat wyświetlacze w
    jajfonie był ok (nie posiadam niestety, chociaż jestem makmanem).

  • 37. Data: 2012-04-05 19:28:41
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Aha. A jaka jest jeszcze rola soldermaski poza zwiększeniem max. napięcia
    > między ścieżkami (mało istotne w tym przypadku przeważnie, bo odległości i
    > tak zapewniają bezpieczenstwo),

    ee.. widziałeś soldermaskę kiedyś?
    Bo ja widziałem sporo sprzętu, gdzie soldermaski nie było i zwarcie poszło
    bynajmniej nie tam gdzie są pady pod elementy tylko perfidnie między
    ścieżkami. Bo kurz + wilgoć i płytka się zwęgliła. A 230V miało gdzieś że
    odstęp był 5mm.

    > nieco większą ochronę przed kurzem (bo i z soldermaską kurz się zbierze i
    > w razie czego zrobi zwarcionko), i estetyką ?

    z tą nieco w związku z w/w to nieco przesada.

    --
    Irokez

  • 38. Data: 2012-04-05 19:32:10
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Jak żółkną ? W jakim sensie ?
    > Z ciekawości pytam, bo wydawało mnie się, że akurat wyświetlacze w
    > jajfonie był ok (nie posiadam niestety, chociaż jestem makmanem).

    http://tech.wp.pl/kat,130052,title,Wyswietlacze-iPho
    neow-4S-zolkna,wid,13909875,wiadomosc.html?ticaid=1e
    383

    --
    Irokez

  • 39. Data: 2012-04-05 19:45:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > Ależ skąd. Np mercedes jest tylko przypadkowo droższy niż polonez.
    > Prawda ?

    Trudno orzec czy to prawda, bo polonezów już nie produkują, nie ma
    więc nowych i trudno porównać. Ale przeglądałem badania statystyczne
    robionych kilka lat temu na rynku niemieckim. Porównano liczbę awarii
    u wszystkich sprzedawanych marek i modeli w ciągu pierwszego roku
    użytkowania. Najmniej awaryjna okazała się Dacia Logan. To nie jest
    drogi samochód. W każdym razie bywają droższe, na przykład mercedesy.
    I to nie jest przypadkowe.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2012-04-05 21:59:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    [...]

    > Doceniam twoje doświadczenie, ale czy robiłeś urządzenia, które nie mogły
    > mieć, ze względu na przepisy, soldermaski?

    Mówimy o zasilaczach sieciowych. Do komputerów. PCtów - nie do sprzętu
    na orbitę. W kosmosie nie ma kurzu i wilgoci.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl