  • 21. Data: 2012-04-05 14:20:11
    Temat: Re: zasilacz do pc
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-04-05 03:18, Mario pisze:

    > Ale wyczuwasz różnicę między pojęciem
    > "gwarancja bezpieczeństwa" a "wyższa
    > niezawodność"?

    Jak najbardziej. Masz jakieś dane wskazujące
    na związek pomiędzy niezawodnością a ceną?

    JK

  • 22. Data: 2012-04-05 16:59:59
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Jak najbardziej. Masz jakieś dane wskazujące na związek pomiędzy
    > niezawodnością a ceną?

    Ależ skąd. Np mercedes jest tylko przypadkowo droższy niż polonez. Prawda ?

  • 23. Data: 2012-04-05 17:04:01
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > ciekawe czy ma chociaż soldermaskę? ;)
    > ma dużo dziurek to pewnie da się podejrzeć.

    No akurat na tej grupie to powinieneś wiedzieć, że nie soldermaska ma
    wpływ na niezawodność zasilacza...

    Jak wybieram sobie zasilacz, to czytam sobie testy (nieraz są bardzo
    dokładne, w opisem użytych komponentów), opinie użytkowników (każdemu
    producentowi zdarza się zrobić nieudaną serię).

    To dość oczywiste, że produkt najtanszy MUSI być kompromisowo
    zaprojektowany. Dziwne, że tutaj trzeba to tłumaczyć.

    Oczywiście, to nie znaczy, że ZAWSZE drogo = dobrze, a taniej = gorzej.

  • 24. Data: 2012-04-05 17:06:13
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-04-05 16:59, sundayman pisze:

    > Ależ skąd. Np mercedes jest tylko przypadkowo
    > droższy niż polonez. Prawda ?

    A merytorycznie potrafisz?

    JK

  • 25. Data: 2012-04-05 17:18:45
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > A merytorycznie potrafisz?

    Drogi kolego, skoro nie widzisz związku ceny z jakością, to ja nie mam
    zamiaru prowadzić tutaj twojej edukacji. Zbyt daleka droga przed tobą,
    żeby mi się chciało. Rzadko mi się to zdarza, ale twoje pytanie jest z
    tego rzadkiego gatunku, że ręce opadają.

    Dla mnie, to możesz sobie kupować najtanszy chinski badziew. Wolna wola.
    Mnie to nie boli wcale. Najmniejszej ochoty nie mam żeby cię przekonywać.

    Może komuś innemu się będzie chciało.

  • 26. Data: 2012-04-05 17:18:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    > No akurat na tej grupie to powinieneś wiedzieć, że nie soldermaska ma
    > wpływ na niezawodność zasilacza...

    Oczywiscie, że ma. Soldermaska minimalizuje upływności przez kurz i
    wilgoć.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2012-04-05 17:22:17
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Oczywiscie, że ma. Soldermaska minimalizuje upływności przez kurz i
    > wilgoć.

    No dobrze - oczywiście że ma. Ale przecież nie jest to podstawowa
    sprawa. Można sobie wyobrazić porządnie zaprojektowany zasilacz, który
    na g...ej płytce ręcznie wykonanej będzie niezawodny, i taki na super
    pozłacanej PCB , który się wywali przy pierwszym skoku zasilania do
    240V, tak ?

    Kluczowy jest jednak projekt i porządne komponenty, prawda ?
    Potem takie rzeczy jak np. rozmieszczenie komponentów (chociażby dla
    odpowiedniej konwekcji), itp.
    A potem soldermaski i takie tam.

    Zgodzisz się ?

  • 28. Data: 2012-04-05 18:10:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

> [...]
    > Kluczowy jest jednak projekt i porządne komponenty, prawda ?
    > Potem takie rzeczy jak np. rozmieszczenie komponentów (chociażby dla

    Nie. Nie doceniasz roli soldermaski. To błąd.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2012-04-05 18:24:57
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mnie to nie boli wcale. Najmniejszej ochoty nie mam żeby cię przekonywać.

    Ale kolega ma racię.
    Kiedyś wrzucałem tu fotki rozebranego zasilacza do przemysłowego ręcznego
    skanera kodów kreskowych. Funkiel nówka za przemysłową kasę która strzeliła
    po pierwszym włączeniu do gniazdka. Jak rozebrałem toto z ciekawości to
    takiej rzeźby w środku to dawno nie widziałem (chinczyk chyba naprawiał co
    fabrycznie podczas testu z dymem poszło i mu się nie udało, bo poza fabryką
    znowu strzeliło).

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2012-04-05 18:58:14
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Nie. Nie doceniasz roli soldermaski. To błąd.

    Aha. A jaka jest jeszcze rola soldermaski poza zwiększeniem max.
    napięcia między ścieżkami (mało istotne w tym przypadku przeważnie, bo
    odległości i tak zapewniają bezpieczenstwo), nieco większą ochronę przed
    kurzem (bo i z soldermaską kurz się zbierze i w razie czego zrobi
    zwarcionko), i estetyką ?

    Doceniam rolę soldermaski, ale - na litość Boską - ona jest jednakowoż
    na koncu listy a nie na początku.