  • 11. Data: 2012-04-09 18:29:21
    Temat: Re: zasilacz ATX
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-04-09 13:53, sundayman pisze:

    > "markowy" znaczy w tym przypadku , że ma nazwę chyba... :)

    ale pitolicie
    http://allegro.pl/i2250887391.html

  • 12. Data: 2012-04-09 20:51:27
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > Naprawdę są gdzieś napisy "Made in CHRL"?

    "Made in PRC" raczej. To tak, żeby mniej kumaci nie domyślili się kraju
    pochodzenia.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 13. Data: 2012-04-09 20:59:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-04-09 12:34, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Nic mi nie wiadomo, zeby Marek cos sprzedawal;-)

    > Skad wiesz, ze to Codegen? Julian nic nie pisze, ze mu zasilacz "zabral"
    > calego kompa z wyjatkiem obudowy i czasami FDD, bo Codegeny zwykle same
    > nie odchodza;-)

    Nigdy nie miałem takiej sytuacji na szczęście, ale mam pytanie - CPU i
    RAM nie przeżywa przepięcia w zasilaczu? Przecież one są zasilane przez
    regulatory na płycie.

  • 14. Data: 2012-04-09 21:01:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Jońca napisał:

    > "Made in PRC" raczej. To tak, żeby mniej kumaci nie domyślili się kraju
    > pochodzenia.

    Sądzę, że gdyby napisali "Made in CHRL", to by udało się zmylić jeszcze
    więcej ludzi.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2012-04-09 21:04:06
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-04-09 16:45, J.F. pisze:

    > Z tym ze jest jeszcze marka "WARRANTY VOID", a chyba nawet widzialem "DO
    > NOT OPEN"

    Nie zapominaj o Caution! i High Voltage

  • 16. Data: 2012-04-09 21:09:23
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...active.com> napisał w
    wiadomości news:jlvbje$u4b$1@news.icm.edu.pl...

    > Nigdy nie miałem takiej sytuacji na szczęście, ale mam pytanie - CPU i RAM
    > nie przeżywa przepięcia w zasilaczu? Przecież one są zasilane przez
    > regulatory na płycie.

    Chyba zależy od konstrukcji i jak bardzo w kosmos napięcia idą.
    Z dwóch pozycji jakie miałem okazję widzieć, to na jednej płycie RAM został,
    na drugiej nie. CPU uwaliło na obu (Intel P4).

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2012-04-09 22:52:49
    Od: "Julian" <k...@p...wp.pl>

    "Michoo" napisał:
    > W sensie napięcie stand-by?

    Chyba tak, to napięcie podtrzymujące płytę główną gdy wiatraczek sie nie
    kręci

    > Skoro nie ma widocznych śladów uszkodzenia to skąd wniosek,
    > że to tranzystory? Zasilacze komputerowe mają zazwyczaj jeden
    > transformator na 5 i 12 v, więc jeżeli jest 5V i nie jest to napięcie
    > z przetwornicy standby to znaczy, że uszkodzenie jest gdzieś indziej.

    Dopalenie zasilacza wyglądało tak że silni coś zaiskrzyło, przyfajczyło i
    była masa smrodu, sam się dziwię że nie widać uszkodzenia.
    Nie wiem co się uszkodziło, strzelam, bo niby co tam mogło się spalić,
    pewnie tranzystory mocy, czyli pewnie te na wysokim napięciu, jest ich trzy.
    Tylko tak się zastanawiam czy jest sens bawić się w naprawę, skoro
    faktycznie można kupić nowy zasilacz za te 50zł, a tranzystory mocy pewnie
    nie chodzą po złotówce?

  • 18. Data: 2012-04-09 23:10:27
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > ale pitolicie
    > http://allegro.pl/i2250887391.html

    "FSP Group is a leader in the power supply industry in Taiwan"

    Dla mnie markowy jest np. Fractal Design (Szwecja)...

  • 19. Data: 2012-04-09 23:32:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Apr 2012 23:10:27 +0200, sundayman napisał(a):

    > "FSP Group is a leader in the power supply industry in Taiwan"
    > Dla mnie markowy jest np. Fractal Design (Szwecja)...

    No, ciekawe kto ma dluzsze doswiadczenie :-)

    Choc oprocz doswiadczenia wazne jeszcze komu montuja niewykwalifikowane
    chinskie raczki ...

    J.

  • 20. Data: 2012-04-10 17:23:40
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-04-09 23:10, sundayman pisze:

    > "FSP Group is a leader in the power supply industry in Taiwan"
    >
    > Dla mnie markowy jest np. Fractal Design (Szwecja)...

    nie chce mi się grzebać, nie widziałem tego zasilacza w środku ale
    podając za wikipedią:

    "Power supplies manufactured by FSP are sold by Antec, Sparkle Power
    International (SPI), OCZ, SilverStone Technology, Thermaltake, Nexus and
    Zalman under their own names."

    wymieniany jest NEXUS a NEXUS NX-5000 to to samo co FRACTAL TESLA, takie
    firmy nie produkują, one zamawiają u wytwórców-rzeczywistych producentów
    i markują własnym LOGO

    masz ładną kolorową obudowę, zajebiste kable wykończenie pudełko
    akcesoria pierdoły i za to płacisz, samo PCB i podzespoły będą
    identyczne jak w OEM