  • 11. Data: 2011-02-08 21:42:38
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-08 21:53 wowa napisał(a):

    > Sens ma w tych modelach, gdzie do wymiany żarówki trzeba wyciągać silnik :(
    > Wojtek

    Uff, dobrze że w moim Focusie trzeba tylko wyciągnąć cały akumulator...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2011-02-08 21:55:02
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-02-07 21:57, Michał Lankosz pisze:
    > Użytkownik " ." <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    D-1.5W-W5W-T10-white/158

    > Co oznacza, że mają "wbudowany uklad eliminacji blędów układu
    > elektrycznego" i "rozwiązuje 90% przypadków problemów z CAN-BUS'em"? Nie
    > znam się na elektryce samochodowej, ale chodzi o pobór prądu?
    Tak, ale nie do końca chodzi o to że żarówka nadal ma brać 5W ;)
    Chodzi o to, że układ elektroniki w aucie testuje żarówki mniejszym
    napięciem, i przy zwykłej żarówce - problemu nie ma, ma jakąś
    rezystancję i jej obecność jest prawidłowo wykryta.
    Przy ledowych zamiennikach testowanie np 5v daje błąd, bo tak niskie
    napięcie nie powoduje przewodzenia ledów (które sa np połączone 3x 3v w
    szereg + opornik, czyli od 9v zaczynają przewodzić i swiecić). Komputer
    zgłasza błąd. A gdy dodane są rezystory które dają przewodność "od 0v"
    błędu nie ma.
    W bardzo upierdliwych autach robi się układ na rezystorze + malutkim
    układzie "resetu do procka" (3pin układzik, który generuje np 0.5s stan
    niski na wyjściu, dołączając otwartym kolektorem dodatkowy obciążający
    opornik), który przy krótkich załączeniach zasilania (np te testowania
    przez układ) załącza obciążenie odpowiadające żarówce np 5W.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2011-02-08 21:55:47
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 08 Feb 2011 22:42:38 +0100, Adam Dybkowski napisał:

    > Uff, dobrze że w moim Focusie trzeba tylko wyciągnąć cały akumulator...

    A w moim C5 trzeba mieć chińczyka z małymi rączkami.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 14. Data: 2011-02-08 23:13:19
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chodzi o to, że układ elektroniki w aucie testuje żarówki mniejszym
    > napięciem, i przy zwykłej żarówce - problemu nie ma, ma jakąś rezystancję

    Hm, jeśli tak, to mierzy rezystancję wszystkich równolegle podłączonych
    żarówek, chyba że do 'komputera' podłączona jest każda z osobna.

    > Przy ledowych zamiennikach testowanie np 5v daje błąd, bo tak niskie
    > napięcie nie powoduje przewodzenia ledów (które sa np połączone 3x 3v w

    Ciekawi mnie teraz, dlaczego takim małym napięciem wykonywany jest test
    rezystancji?
    Jeśli jest zwarcie, to ten test też potrafi to wykryć i niedopuścić do
    spalenia bezpiecznika?

    Michał

  • 15. Data: 2011-02-08 23:16:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Feb 2011 00:13:19 +0100, Michał Lankosz wrote:

    >Ciekawi mnie teraz, dlaczego takim małym napięciem wykonywany jest test
    >rezystancji?

    Zeby nie swiecilo ?

    >Jeśli jest zwarcie, to ten test też potrafi to wykryć i niedopuścić do
    >spalenia bezpiecznika?

    Powatpiewam, bo i po co - bezpiecznik pewnie juz spalony.

    J.

  • 16. Data: 2011-02-09 08:17:52
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli jest zwarcie, to ten test też potrafi to wykryć i niedopuścić do
    > spalenia bezpiecznika?

    Trafiła mi się 2-włóknowa ze zwartymi włóknami (wsadziłem z lewej strony).
    Komputer (S-Max) wykrył i przełączył w tryb awaryjny - wyłączył pozycyjne
    lewe - w sumie logiczne, bo inaczej cały czas świeciły by się stopy i nie
    byłoby widać jak hamuję, co jest ważniejsze od pozycyjnych.

    Natomiast grandą jest to, że:
    - nic mi nie napisał (zorientowałem się zauważywszy, że jak hamuję to zapala
    mi się pozycyjne z przodu - odbicie w drugim samochodzie),
    - wymiana na dobrą nie załatwiła problemu - trzeba było jeszcze podłączyć
    komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo przecież bez
    problemu by wykrył, że już jest dobrze).

    P.G.

  • 17. Data: 2011-02-09 21:03:00
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > trzeba było jeszcze
    > podłączyć komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo
    > przecież bez problemu by wykrył, że już jest dobrze).

    A co to za samochód? Coraz bardziej mnie przeraża taka nowoczesność...
    Maciek

  • 18. Data: 2011-02-09 21:12:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo przecież bez
    > problemu by wykrył, że już jest dobrze).

    Zaczynam lubieć amerykański system prawniczy. Za taki numer mógłbyś oddać
    samochód ze zwrotem pieniędzy i 1M$ za uszczerbek na zdrowiu (z czego
    prawnik zabierze 3/4, ale i tak zostanie dla ciebie).

    Co to za dziwny samochód, gdzie nie można wymienić świateł pozycyjnych?

    W moim przynajmniej nie ma problemów z żarówką dwuwłóknową. Są jednowłóknowe
    dla pozycyjnych i stopu.

    Waldek

  • 19. Data: 2011-02-09 21:36:31
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W kto? je testował ?
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Zeby nie swiecilo ?

    Ano tak, jeśli test jest wykonywany zawsze po włączeniu zapłonu, a nie tylko
    świateł.

    Michał

  • 20. Data: 2011-02-10 08:32:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > A co to za samochód? Coraz bardziej mnie przeraża taka nowoczesność...
    > Maciek

    Wyciąłeś sobie odpowiedź.
    Ford S-max.
    P.G.