  • Data: 2017-07-15 00:26:47
    Temat: Re: zarobki w elektronice
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-14 o 01:08, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To tygrysy lubią najbardziej.

    > Cóż... Rozumiem, że odchodziło coś w stylu strugania kijka? Ja widowałem
    > tak zrobione połaczenia elektryczne, że zdejmowanie izolacji tak właśnie
    > się odbywało, zamiast prawidłowo, nacięcia wokół (najlepiej przyrządem,
    > ale nożykiem też się da) i mechanicznego zdjęcia kawałka izolacji,
    > wysywałem skutek, ze zestrugana też była żyła z przewodu, nawet do
    > połowy. Nie muszę chyba tłumaczyć, jakie to daje rokowania, tak
    > wykonanej instalacji?

    Ale wiesz, że starzy elektrycy właśnie uważają, że izolację należy
    "ostrugać"? I mają na to nawet uzasadnienie. Że przy nacięciu wokół,
    jeżeli naruszysz powierzchnię drutu, drut się znacznie łatwiej łamie, a
    jak umiejętnie izolację "ostrugasz", to dodatkowo robi się coś w rodzaju
    odgiętki. I przy tych grubych i często aluminiowych drutach jakimi mogą
    się posługiwać pewnie to ma sens. Przy naszych, cienkich i elastycznych,
    to zupełnie inna bajka. Niestety, to kwestia znajomości dobrej praktyki,
    która jest różna w różnych przypadkach.
    Do mnie np czasem trafiają ludzie z telekomunikacji. Potrafią łączyć
    gniazda 5 i wyższych kategorii. Tyle, że to ich łączenie jest na
    poziomie kategorii 3, a że gniazdo ma napisane że 5e to co z tego? A
    przecież wystarczy dosłownie parę słów żeby robili poprawnie.

    Pozdrawiam

    DD