  • Data: 2017-07-15 03:05:09
    Temat: Re: zarobki w elektronice
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:okbgf2$6cj$1@node1.news.atman.pl...
    > Ale wiesz, że starzy elektrycy właśnie uważają, że izolację należy
    > "ostrugać"? I mają na to nawet uzasadnienie. Że przy nacięciu wokół,

    Jeśli zrobić to ostrożnie, z wyczuciem, to nawet się może nie sprzeciwię.

    > jeżeli naruszysz powierzchnię drutu, drut się znacznie łatwiej łamie, a

    120% racji. Nieraz powtarzałem cięcie, palce już niestety, nie te. Ale mam
    pewne patenty, jednym z nich jest płytsze nacięcie, a docinam...
    paznokciami, używając ich, jak żyletki.

    > jak umiejętnie izolację "ostrugasz", to dodatkowo robi się coś w rodzaju
    > odgiętki. I przy tych grubych i często aluminiowych drutach jakimi mogą

    Chodzi ci o coś w podobie np. rureczki, aby kabel nie załamywał się na
    kancie wtyczki (i w rezultanie któraś z żył w końcu się złamie), tylko tak
    łagodnie, jakby łukiem, coby tam... zmęczenia materiału za szybko nie
    wywołać?

    > się posługiwać pewnie to ma sens. Przy naszych, cienkich i elastycznych,
    > to zupełnie inna bajka. Niestety, to kwestia znajomości dobrej praktyki,
    > która jest różna w różnych przypadkach.

    No, ja uważam, aby nie naciąć żyły, zwłaszcza, gdy to jednolity drut, który
    może łatwo się złamać. Ale, jeśli to linka, to czasem widzę, że połowę
    drucików w żyle złamane, a urządzenie nie wykazuje objawów problemów z
    zasilaniem. Jednak i na druciki uważam, aby nie ponacinać, choć linka nawet
    nieco nadcięta, nie jest już tak na złamanie wrażliwa.

    > Do mnie np czasem trafiają ludzie z telekomunikacji. Potrafią łączyć
    > gniazda 5 i wyższych kategorii. Tyle, że to ich łączenie jest na poziomie
    > kategorii 3, a że gniazdo ma napisane że 5e to co z tego? A przecież
    > wystarczy dosłownie parę słów żeby robili poprawnie.

    Ciekawe, czy ja bym potrafił... Pracę w Tepsie skończyłem 17 lat temu... A
    profil firmy zmienił się na tyle, ze nie wiem, czy miałbym gdzie
    kontynuować... a i zdrowie już nie to. Jeśli by to była jednak praca
    telefonistki, biorę od zaraz.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.